<p>Hallo,</p><p>Ik ben momenteel 33 weken en 4 dagen zwanger.</p><p>Mijn kindje is te klein (p2) en hij wordt geschat op 1785 gram. De doorbloedingen van de navelstreng zijn verhoogd maar stabiel voor nu. Ik mag elke dag thuis een ctg maken en 2x in de week na het ziekenhuis. De ctg's zijn tot nu toe ook nog goed. Ze willen me met 37 weken inleiden, maar we mogen in onze handen knijpen als we dat gaan redden. Op dit moment is er elke dag 1 dat hij in de buik zit, als ze zien dat de conditie van baby achteruit gaat gaan ze hem natuurlijk halen.</p><p>Nu hebben ze ons gevraagd of we mee willen doen met Drigitat randomisatie onderzoek. </p><p>In dit onderzoek gaan ze kijken of het beter is om de baby vanaf week 34 te gaan halen of dat het beter is om de baby t/m week 37 te laten zitten, mits de conditie van de baby het toelaat natuurlijk ( dit is de standaardbehandeling) </p><p>Als je er voor kiest om mee te doen, dan krijgen we over 2 jaar een ontwikkelingsonderzoek en daaruit kunnen ze zien wat uiteindelijk de beste keus is voor de mensen die hetzelfde meemaken als wat wij nu meemaken. </p><p>dit onderzoek word gedaan bij veel ziekenhuizen in Nederland en ze verdelen de mensen in 2 groepen en gaan ze loten welke groep je zit:baby vanaf 34 weken halen of zolang mogelijk blijven zitten.</p><p>Nu vinden we dit best een lastige keuze. Wat is het beste voor het kindje op dit moment. </p><p>Zijn er meer mensen die dit meemaken of hebben meegemaakt? En wat zijn jullie ervaringen?</p><p> </p><p> </p><p> </p>