Ervaringen herstel veel bloedverlies bevalling

<p>Hoi moeders,</p><p>Ik ben 2 maanden geleden bevallen en daarbij zo'n 4 liter bloed verloren. De placenta kwam niet in zijn geheel dus uiteindelijk nog naar OK geweest om resten te verwijderen. Naderhand meerdere bloedtransfusies gehad en inmiddels nog een keer geopereerd om nog meer placentaresten te verwijderen. Ik voel me erg moe en slap nu twee maanden verder. Vind het soms moeilijk om mijn grenzen aan te voelen. Ben erg benieuwd naar ervaringen van andere moeders die ook veel bloed verloren tijdens of na de bevalling en hoe jullie het herstel ervaren hebben?</p><p>Groetjes</p>

Hoi mama,

Ik ben zelf ook veel bloed verloren op de ok toen de placenta niet kwam. Ik ben erna ook nog waardelozer dan een baksteen geweest. Het is niet niks allemaal. Moeder worden, kindje verzorgen, herstellen en zo'n pittige (na) bevalling.
Ik heb zelf geen bloedtransfusie gehad dus geen idee hoe dat werkt. Heb je zelf al een contact opgenomen met de huisarts of zij iets voor je kunnen betekenen?
Ik heb extra zware ijzertableten gekregen en ook moest ik floradix iedere dag van ze nemen.
Probeer zelf dan te rusten wanneer de kleine rust en vraag om hulp. Met huishouden of verzorging. Je herstel is belangrijker dan die keer extra dweilen. Verder geen tips helaas. Heel veel succes en sterkte!
Liefs x

Jeetje wat pittig dat je je nog zo slap voelt. Hier minder bloed verloren, 1,5 liter, en mijn placenta is verwijderd op de ok. Eerst een ijzerinfuus gehad en toen naar huis. Daar heeft de huisarts mijn hb in de gaten gehouden en die bleef laag. Dus toen een transfusie gekregen. Daarna was ik er binnen een week boven op. De transfusie was mijn wondermiddel. Is je hb al gecheckt na de transfusie? 

Bedankt voor jullie reactie. Jullie moesten ook wel van ver komen begrijp ik. Hoe snel na de bevalling voelde jullie je weer een beetje fitter worden? En kon je wel snel weer aan het werk bijv? Want het is inderdaad zeker niet niks ; en herstellen en ook nog voor zo'n kleintje zorgen. Hulp heb ik gelukkig wel uit mijn omgeving :) ik was zeker van plan om de huisarts te bellen. Foradix slik ik al sinds de kraamweek extra en ook andere vitamines. Ik ben helaas nog veel bloed verloren na de tijd ivm die placentaresten en dus kwam mijn HB niet bij. De resten zijn pas een kleine week geleden verwijderd dus daar zal ik ook nog van moeten herstellen.    

Ik was tijdens de kraamweek al regelmatig beneden en ik liep aan het einde van de kraamweek weer een klein stukje buiten. De eerste weken heb ik nog gerust zodra onze dochter sliep (onze zoons zijn overleden, dus na de eerste zwangerschap had ik geen zorg voor kinderen), maar ik was al snel weer fit. Ik drink Roosvicee Ferroz, at groente groenten en andere producten met veel ijzer zoals stroop. Ik heb van mezelf een hoog hb, dus dat scheelt.

Hier ook te veel bloed verloren 4 weken geleden. 
Bij mij is de placenta handmatig verwijderd en zeiden ze we gaan je een ritje ok besparen. Nou vreselijk hoe dat ging heb nog last van mijn buik. Ik kan mijn zoontje niet op mijn buik dragen dat doet nog te veel zeer.

Mijn hb was de volgende dag goed dus mocht ik naar huis. Ik heb Floradix genomen, Ik was enorm wit/geel. Ik probeer nu al meer te doen want daar ontkom ik niet aan met een peuter erbij.
Ik probeer zo min mogelijk te tillen en schoonmaken doen we samen. Ik vergis me dagelijks in hoe ver ik kan gaan. Einde van de dag kom ik vaak mezelf tegen. Zorg goed voor jezelf en maak het jezelf makkelijk. 

Terug
Bovenaan