ervaringen hypermobiel en gaan lopen

Hoi,
Ons zoontje is nu ruim 16 maanden. Sinds een aantal maanden is hij aan het 'billenschuiven'. Hij trekt zich nu ook  overal aan op en doet soms een paar stapjes aan de tafel. Stapjes zetten als mama zijn beide handen vasthoudt gaat nu ook goed. Afgelopen week gaf de kinderarts aan dat hij hypermobiel is. Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met kinderen die billenschuiven en/of hypermobiel zijn.  Dit blijkt trouwens vaak samen te gaan. Hoe is het gaan lopen gegaan?
groetjes Renske

Hier ook een hypermobiel kind. Onze dochter is nu bijna 18 maanden (06-12-06). Lopen zit er bij haar ook nog niet in. Ze trekt zich wel overal aan op en kan redelijk lopen als je haar vasthoud. Zelfstandig lopen ergens langs doet ze nog niet. De fysio denkt dat ze misschien rond september zou kunnen lopen. Ze is geen billenschuiver, soms een heel klein stukje. Ze tijgert als ze ergens snel wil zijn of anders kruipt ze op haar handen en knieen. Als ze eenmaal door hebben hoe ze moeten lopen ( dus de spieren zijn getraint), dan hebben ze geen last meer van de hypermobiliteit.
Dan kunnen ze later slangenmens worden of het circus in. maar tot die tijd hebben ze er last van. Geduld is een schone zaak. Bij ons heeft de fysio en het ontwikkelingstaem goede hoop dus wij ook.

Groetjes F

Iris is van 25 oktober 2006 en is ook hypermobiel. Ze heeft nooit gekropen maar wel op haar billen geschoven. Met precies 16 maanden is ze gaan lopen. Je voelt het wel erg bij haar als ze aan de hand loopt, dan voel je de hele tijd de gewrichtjes in en uit elkaar schuiven. Brrrr.
Heeft wel heel veel aan de oefeningen van de kinderfysiotherapeut gehad!
Overigens ben ik ook hypermobiel en mijn moeder ook, het blijft regelmatig toch wel lastig hoor. Ik ga er nu zelf ook weer voor naar de fysio.....

Terug
Bovenaan