ervaringen inleiden of keizersnede?

Hoi Dames,

Ik ben op zoek naar ervaringen (positief maar ook negatief) over inleiden  van de bevalling of bevallen mbv een keizersnede. Ik moet 2 juni namelijk een beslissing gaan nemen ivm de grootte van ons kind en heb dus graag wat ervaringsverhalen zodat ik voor mezelf de positieve en negatieve punten af kan wegen.
Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Anja

Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap 2 x ingeleid, en dat is geen pretje. Ik kreeg gel achter de baarmoeder gespoten. Dat is best even pijnlijk, maar die pijn kun je echt wel hebben. En daarna is het wachten, wachten en nog eens wachten.
Omdat het inleiden bij mij niet aansloeg, er kwamen geen weeen, heb ik alsnog een keizerssnee gehad. Ik kreeg een ruggeprik (pijnlijk) en na de operatie zelf had ik ook veel pijn aan de wond. Nadeel van een keizerssnee is dat je zowiezo 4 dagen in het ziekenhuis moet blijven en dat je zeker 6 weken niet mag tillen etc. Het is een zware operatie. Daarnaast is het de vraag of de borstvoeding op gang komt en je bent veel afhankelijk van anderen. Ik vond het zwaar.
Ik ben nu 27 weken zwanger en de kans bij mij is 50-50 keizersnee of natuurlijke bevalling en ik hoop toch op de laatste. Uiteraard heb ik geen idee hoe pijnlijk dat kan zijn. Ik zou dus voor inleiden gaan.

persoonlijk heb ik geen ervaring.
maar denk dat als ik mocht kiezen ik zou kijken hoe zwaar het nu geschat wordt.
als het zwaarder zou zijn dan de eerste zou ik denk ik een keizersnee willen. het nadeel is dat je langzamer hersteld zeggen ze. en je zowieso 3a 4 dagen in het ziekenhuis moet blijven.
 bij inleiding ga je er heen en krijg je weeen toe gedient tot dat je 10 cm hebt en mag gaan persen. ze leiden je denk ik eerder in dan maar als he tdan weer zo een zwaar kindje is dan moet er misschien een sleutelbeentje worden gebroken of zo.
je kunt dan evt. wel vragen om een knip dat is nie tzo diep als een totaalruptuur. maar misschien scheurt het dan wel verder en zit je weer met dat probleem.
ik had bij iris ook erg veel last van de knip. kon de eerste week mijn bed bijna niet uit door de knip. lijkt me dan een keizersnee wel fijner. maaaaar je meot dan zowieso lang blijven.

hoe lang moest je blijven op het ziekenhuis bij je eerste?

ja het is een   moeilijke beslissing
succes met je keuze. en hopelijk hebben andere ervaring voor je.
groeten petra

hoi anja,
ik heb ervaring met inleiden en keizersnee.

bij mijn oudste ben ik ingeleid,twee keer met veter zonder resultaat en toen gingen ze inleiden met infuus en dat sloeg in.
de weeen kwamen zo vlot achter elkaar dat ik ze niet kon opvangen en ze waren dusdanig pijnlijk dat ik na een uur om een ruggeprik heb gevraagt.
ondanks dat het zo snel ging en pijnlijk was ik tevreden.

bij mn jongste heb ik een geplande keizersnee gehad,voor mij liever niet meer
de keizersnee was nodig omdat mn dochter diagonaal lag met hoofdje rechts boven.
het was voor mij echt een hel,doordat de ruggeprik niet werkte, heb ik alles gevoeld
vanaf het moment van het inzetten van de snee tot de laatste nietje van de hechting.
mijn lichaam schijnt geen verdoving te accepteren.
ze hebben echter nog wel geprobeert om via infuus extra verdoving toe te dienen maar het heeft niet geholpen.

ik ben nu 34 weken en bang dat het weer een keizersnee word en ga nu overleggen of ik dat helemaal plat gelegt kan worden als dat geen kwaad kan voor de kleine.

als ik dus mag kiezen ga ik weer voor inleiden.

ik hoop dat ik je niet onnodig bang heb gemaakt voor een keizersnee,er zijn er genoeg waarbij het ontzettend goed gaat.
ik had gewoon stomme pech..

suc6 met je keuze en laat je niet afschrikken door de verhalen en ga op je gevoel af.

groetjes sabrina(moder van 2 kids en 34 wkn zwanger)

Hoi,
Heb geen ervaring ermee (gelukkig?), maar weet van inleiden dat je inderdaaad grote kans op een weeenstorm hebt. Het positieve is wel dat je dus gewoon bevalt en daarna lekker naar huis kan gaan met je baby. Bij een keizersnede moet je een paar dagen blijven. maar er zijn er ook die een keizersnede als heel prettig en probleemloos hebben ervaren, geen pijn, alles gepland en geen problemen.
Moeilijk hoor, zo'n beslissing! Ligt denk ik aan je angst voor bevallingen of operaties wat je doet uiteindelijk? Heel veel succes met het nemen van je beslissing!

Wendy

Hallo,

Ik heb ervaring met inleiden, wat uitliep op een keizersnee.
En als ik jouw een advies mag geven, zou ik absoluut voor inleiden kiezen!!
Bij mij deed de keizersnee echt niet zo'n pijn en ik ben dinsdags bevallen en zondags liep ik al buiten achter de kinderwagen. En ik deed het huishouden al weer. Dat vond ik echt allemaal meevallen. En het inleiden, is inderdaad niet zo fijn, want je ligt op bed aan het infuus, dus je kan ook niet echt wandelen ofzo. Maar toen ze mijn kindje uit de buik haalde ( na 10 uur weeen en een onsluiting dat niet verder wilde dan 4 cm en het kindje kwam in ernstige nood) Namen ze het kindje mee. Dus je krijgt het niet zo op je buik, als dat je gewoon bevalt. Ik kreeg het kindje pas na een dikke uur terug en toen kon ik het pas vasthouden. Ik heb het daar echt moeilijk mee gehad. Ze hadden mijn baby dan ook helemaal gewassen en aangekleed, en ik begreep dat je tegenwoordig  kan vragen of dat anders kan. Ik had alles er voor over gehad om toch natuurlijk te bevallen. Ik had het er echt voor over. Nu heb ik het idee, dat ik iets niet zelf heb gedaan. Al was dit natuurlijk de beste keuze voor mijn kind, dus geen twijfel mogelijk.

Oh en de ruggenprik, stel ook niets voor, vond ik! Maar ik zat ook helemaal in de weeen, toen het werd gezet.

Succes met je beslissing, en ik weet niet hoe groot je kindje is, maar ik hoorde dat hoe groter het kindje ( en dan niet te groot natuurlijk) dat ze makkelijker meewerken..

Groet

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Wat het niet vast houden van het kindje betreft wat Suno schrijft dat ken ik ook ongeveer. Na vorige bevalling heb ik Linde (4522 gram en 55 cm)  even vast kunnen houden maar moest toen meteen door naar de operatiekamer ivm een subtotaalruptuur daar kwam ik ongeveer 3 uur later weer vandaan en kon toen pas uitgebreid knuffelen. Gelukkig heb ik daar zelf  Inleiden is bij mijn vorige bevalling ook ooit ter sprake geweest maar dat is toen gezegd als een "slechte" optie ivm mijn bekkenklachten (ook zonder zwangerschap).

Groetjes Anja

Terug
Bovenaan