Ervaringen inleiding dmv ballonnetje

<p>Hoi! </p><p> </p><p>Ik was benieuwd naar ervaringen met een ballonnetje!</p><p>Ik wordt maandagavond opgenomen in het ziekenhuis en dan wordt er een ballonnetje ingebracht. Ik word ingeleid omdat ik optijd ivm medicatie. Maar omdat ik gister nog geen ontsluiting had en alles nog "potdicht" zat, krijg ik eerst een ballontje in. Vind het erg spannend allemaal, is ons eerst kindje en heb het niet zo op ziekenhuizen maar het is niet anders!</p><p>Als het dinsdag zijn werk gedaan heeft wordt ik dinsdag ingeleid.</p><p>Iemand ervaringen/tips?</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Hoi, 
Wat spannend! Hier ook ingeleid dmv ballontje. S avonds in gebracht en de volgende ochtend had ik 4cm ontsluiting (s nachts al last van rug weeën, niet heel heftig) volgende ochtend hebben ze mijn vliezen gebroken. En eind van de middag is de kleine geboren. Wel hebben ze mij weeën opwekkers gegeven dit vond ik persoonlijk best heftig. 
Maar over het al gemeen is het vrij snel gegaan. 
Succes maandag, het komt goed :) 

Hoi,
Hier ook iemand met ervaring: bij mij was de ballon in de ochtend geplaatst, was even vervelend gevoel. Ik mocht daarna kiezen: blijven of naar huis. Nou, laat mij maar ff lekker thuis nog wat rommelen hoor! Ik kreeg toen thuis in de loop van de dag rugweeën,  die na de geplande avondcontrole in het ziekenhuis (ctg) weer weg waren. De volgende ochtend terug en 4 cm ontsluiting.  Toen weeopwekkers, ruggenprik en in de nacht is uiteindelijk helemaal gezond ons mannetje ter wereld gekomen. 
Probeer er open in te gaan en niet af gaan op horrorverhalen die je ongetwijfeld op internet kan vinden (had ik van mijn ervaring ook kunnen maken, en volgens mij kan je van elke bevalling een horrorverhaal maken). Een vriendin van mij kreeg ook opwekkers en kon de weeën prima opvangen. Ik niet, vandaar de ruggenprik. 
Ik hou ook niet van ziekenhuizen,  dit was mijn 2e x in een ziekenhuis maar is me goed bevallen. Ze zijn er om ervoor te zorgen dat jij je baby zo veilig mogelijk op de wereld zet. Zelfs de wisseling van de wacht (2x) waar ik erg tegenop zag ("wéér nieuwe gezichten") heb ik geen enkel last /probleem gehad. 

Hier ook ervaring met het plaatsen van een ballonkatheter. Ik kreeg het in de avond. Het inbrengen kun je vergelijken met het inbrengen van een tampon, doet geen pijn dus. Ze spuiten er water in en dan bundelt er een slangetje uit je vagina. Ik had er verder geen last van, af en toe heb je het gevoel dat het in de weg zit. Je kunt er gewoon mee naar de wc (voor zowel plassen als de ontlasting). Ik begon met 1cm en de volgende ochtend had ik 3cm. In de nacht had ik ook al wel wat voorweeën.

Niet tegen opzien hoor. Laathet vooral over je hren komen. Probeer je vooral te ontspannen en daarbij ook bewust je bekkenbodemspieren, dit zal je wel helpen denk ik. 

Ik ben drie weken geleden ingeleid. Ballon plaatsen is per persoon verschillend. Ligt aan waar je baarmoeder mond zit en of je al ontsluiting hebt. Ik vond t onprettig aanvoelen, maar ook niet extreem pijnlijk. Het is gewoon wat vervelend en ik kreeg menstruatiekrampen. Dag erna zijn de vliezen gebroken en kreeg ik een infuus. Het is toen heel snel gegaan. Binnen vijf uurtjes had ik mijn dochtertje. Het is me allemaal super meegevallen. Als tip bij de ballon kan ik zeggen dat je kan proberen te ontspannen dat helpt als het pijn doet, maar misschien voel jij wel niks ervan. Vliezen breken voel je niet en dat is eerder vreemd alsof je plast zonder te plassen. En laat lekker alles over je heen komen. Niks is echt te voorspellen. Ik zou zo wel weer ingeleid willen worden. Ik hou wel een beetje van duidelijkheid en niet dat je thuis wacht op hoeveel weeën per minuut etc Haha. Je weet ongeveer wanneer je kindje geboren wordt en dat kan met inleiden heel snel zijn. 

Klopt helemaal! En iedereen ervaart het natuurlijk weer anders. Het is meer het onbekende wat ik lastig vind maar heb er vooral gewoon erg veel zin in want ben gewoon te benieuwd naar de kleine man!
Was gewoon benieuwd naar wat ervaringen!

Terug
Bovenaan