Ervaringen Johannes broodpitmeel

Hi! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Johannes broodpitmeel. Wij zijn gister gestart met het indikken van de voeding (baby 5 weken) ivm veel spugen en maagzuur dat omhoog komt en pijn veroorzaakt ( gillen huilen slikken). Omdat ze wel goed groeit wilde de kinderarts geen medicatie (maagzuurremmers) voorschrijven. Wat vonden jullie positief en wat negatief en kon je daar iets aan doen? Ik vrees een beetje voor obstipatie omdat ze nog niet gepoept heeft en ze dit hiervoor 2-3 keer per dag deed. Stop je dan of zijn daar ook weer oplossingen voor? Zal dit wel een reden kunnen zijn om maagzuurremmers te mogen proberen? Kortom benieuwd naar jullie ervaring!

Wij hebben dit heel langzaam opgebouwd. Zodat ze er aan kon wennen. Dat was het advies van het CB. Dan heb je minder snel kans op krampjes en obstipatie.
Het hielp wel wat. Maar achteraf bleek ze zoveel te spugen door een koemelkeiwitallergie, toen dag opgelost was spuugde ze nog amper.

Hier johannesbroodpitmeel eerst in combinatie met nutrilon standaard gebruikt. Toen liep ze helemaal vast. Daarna een tijdje nutrilon omneo gebruikt en deze later ingedikt met johannesbroodpitmeel. Dit werkte hier het beste, dan kon ze poepen en spuugde ze (iets) minder.

De onze weigerde melk te drinken waar dit inzat. Toen we het zelf proefde snapte we helemaal waarom. Bij ons help krampjes spul Kruidvat eigen merk goed, en daar is ze dol op! Helpt nu met bijna 2 nog steeds als haar buikje van streek is.
Maar als die van jullie het wel lust, des te beter.

Mijn zoontje had reflux en daar hielp het goed bij. Wel raakte hij verstopt met alle krampen en ellende die erbij komt. Maar gelukkig wonen wij tegen Duitsland. Daar kun je vrij in de apotheek medicijnen krijgen die werken als een tiet. Dus mocht je aan de grens wonen raad ik dat aan. Verder is het gewoon heel belangrijk veel te laten boeren en niet teveel geven in 1x

Onze zoon had ook last van reflux.  Geprobeerd met Johannesbroodpitmeel, was boel geklungel en werkte voor ons niet.  Maar hij was ook allergische voor koemelk aan begin.  Veel moeite met kunstvoeding.  Nutrillon pepti was voor ons de oplossing. Kon ik ook mooi combineren met borstvoeding. En bedje, commode alles beetje verhoogd onder matras.

Terug
Bovenaan