Ervaringen johannesbroodpitmeel?

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 5 weken is nogal een spugerd. Hij heeft nog last van een wat slappig maagklepje. Nu kreeg ik van het cons buro johannesbroodpitmeel aangeraden. Voordat ik ermee begin zou ik graag wat ervaringen horen. Werkt het? En heeft het bv gevolgen voor de stoelgang?

Alvast bedankt!
Marieke
 
Hoi Marieke,

Zelf heb ik er geen ervaring mee maar mijn schoonzusje heeft het gebruikt bij haar zoontje en dat werkte prima! Ze was er erg tevreden over.
Ik zou het denk ik gewoon proberen en  als het een negatief effect heeft op de stoelgang (wennen zal het natuurlijk altijd zijn) gewoon stoppen.

Succes!
groetjes
Marieke (kan er ook niks aan doen, hihi)
 
Hallo,

Hier nog zo een spugerd. Hoewel Merel er inmiddels al een poosje geen last meer van heeft.
Maar ze gaf soms rustig de halve fles terug en liep ik constant met spuugdoekjes.
Op advies van het ziekenhuis JBPM gaan gebruiken.
Je hebt ook flessenvoedingen waar het al in zit weet niet of je borstvoending geef.
Op de stoelgang kan het beide kanten op ze kunnen ervan verstopt raken maar het kan juist ook zijn dat ze er veel van gaan poepen kwestie van proberen dus.
bij nutrilon klonterde het JBPM wel altijd erg vond ik.
Dit verhielp ik door de voedingen in een bakje vooraf uit te scheppen jbpm er doorheen mengen en in pas in de fles te doen.


He tis gewoon een kwestie van proberen of hij er minder van gaat spugen.
Merel is er inmiddels overheen gegroeid..

O nog even een tipje omdat Merel ook altijd in bed spuugde legde ik voor bescherming van het matras ook altijd een hydrofiele luier tussen het onderlaken en matras.
En eentje op het matras die ik dagelijks verschoonde.

groetjes Karin
 
Ons kindje had last van spugen en opstoppingen dus ik was erg huiverig om JPM te gaan gebruiken. Uiteindelijk toch gaan uitproberen en het gaat erg goed. Ik moet wel zeggen ons zoontje krijgt Omneo 160cc en dan maar 1 schepje JPM erbij. Ik had eerst het advies van het pak gedaan maar dit de eerste dag al langzaam afgebouwd om te kijken wat het minimale was wat hij nodig had.

Ik doe eerst de JPM in de fles met warm water en schud dit goed daarna doe ik de Omneo erbij dit geeft minder klonten.
 
Ook hier een positieve ervaring met jbpm.
Eva is geen superspuger, maar gaf wel behoorlijk melk terug, toen ik eenmaal fv ging geven.
Het minimale aan jbpm, 3 schepjes op 200cc fv en het blijft lekker binnen.

Groetjes Alice
mv Eva 27-09-2008
 
Hoi Marieke :)

ikzelf had deze problemen ook met Daniel toen hij zo klein was.
Heb een beetje geprutst voordat ik er een oplossing voor had, dus misschien heb je er iets aan om te proberen wat wij hebben gedaan.
om te beginnen hebben we boeken onder het hoofdeinde van het bedje gelegd, zodat hij een beetje schuin in bed lag.
tijdens het voeden ( Daniel krijgt flesvoeding) hem iets meer rechtop gehouden.
en op advies van de kinderarts in het ziekenhuis, nutritron toegevoegd aan de fles, begonnen met 1 schepje, en gekeken of het spugen minder werd of niet...als het niet minder werd, een beetje meer toegevoegd etc. zo heb ik het opgebouwd tot ik aan een hoeveelheid kwam dat Daniel niet meer spuugt. Hij krijgt nu 3 schepjes nutritron op 180 ml.

hij had in het begin wel ook problemen met zijn ontlasting door de nutritron, maar dit hebben we opgelost door er 10 ml. extra water aan de flesvoeding toe te voegen. Dit mag echter alleen als je ook zeker weet dat hij de fles helemaal leeg drinkt, anders krijgt hij te weinig voeding binnen ten opzichte van de hoeveelheid die hij eet.

Ik hoop dat je er iets aan hebt
Groetjes
Nicole

 


quote: danielennicole reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-01-2009 07:00:12'));

Hoi Marieke :)

ikzelf had deze problemen ook met Daniel toen hij zo klein was.
Heb een beetje geprutst voordat ik er een oplossing voor had, dus misschien heb je er iets aan om te proberen wat wij hebben gedaan.
om te beginnen hebben we boeken onder het hoofdeinde van het bedje gelegd, zodat hij een beetje schuin in bed lag.
tijdens het voeden ( Daniel krijgt flesvoeding) hem iets meer rechtop gehouden.
en op advies van de kinderarts in het ziekenhuis, nutritron toegevoegd aan de fles, begonnen met 1 schepje, en gekeken of het spugen minder werd of niet...als het niet minder werd, een beetje meer toegevoegd etc. zo heb ik het opgebouwd tot ik aan een hoeveelheid kwam dat Daniel niet meer spuugt. Hij krijgt nu 3 schepjes nutritron op 180 ml.

hij had in het begin wel ook problemen met zijn ontlasting door de nutritron, maar dit hebben we opgelost door er 10 ml. extra water aan de flesvoeding toe te voegen. Dit mag echter alleen als je ook zeker weet dat hij de fles helemaal leeg drinkt, anders krijgt hij te weinig voeding binnen ten opzichte van de hoeveelheid die hij eet.

uiteindelijk krijgt Daniel dus tegenwoordig 190ml water+ 6schpjes voeding+3 schepjes nutritron, en hij is een blije baby die niet spuugt

Ik hoop dat je er iets aan hebt
Groetjes
Nicole






 

Hi Marieke,

Ik ga er voor het gemak even van uit dat je fv geeft anders is er idd alleen de mogelijkheid van het toevoegen van jhbp meel aan de bv om het wat dikker te maken..
Om de eventuele verwarring weg te nemen, de Nutriton waar Nicole het over heeft, is jhbp meel....
Wij hadden ook een enorme spuger; hij kon het zelfs in hele mooie bogen! Het was zelfs zover dat we eigelijk liever niemand anders meer de fles lieten geven en ook het liefste thuis bleven met hem, zodat hij nergens de boel kon bevlekken..



Wij zijn van Friso standaard naar Comfort gegaan en toen naar Nutrilon Omneo vervolgens naar de A.R. vanwege het spugen en toen weer terug naar de Omneo vanwege verstopping..maar dan wel met een klein beetje johan.br.pitmeel erbij in....
Het ging, maar hield niet over zal ik maar zeggen.

Wij deden 2 schepjes maximaal op een fles van 210cc dit was voor ons net voldoende om de stroom

van onderen niet te blokkeren maar van boven wel!

Ondertussen liepen we ook al bij de ostheopaat die het spugen ook wat verminderde. Als de zenuw die het maag/darmstelsel aanstuurt wat wordt geblokkeerd door een scheef nekwerveltje, kan het zijn dat de hersenen te laat het seintje van de maag doorkrijgt dat het vol is. Of dat de maag te laat het

seintje krijgt dat hij moet gaan kneden om het richting darmpjes te werken en dus té vol raakt zodat hij

uit nood maar zelf spontaan samentrekt in een ongecontroleerde beweging met een boogspuger als gevolg. Zo was de uitleg van de beste man, hij is dus niet alleen voor voorkeurshoudingen!


Ik zou het juist andersom doen als een eerdere tipgeefster; eerst met weinig beginnen en langzaam

opbouwen tot het van boven erin blijft en je zeker weet dat je geen verstopping creeërd.

Het kan ook juist de andere kant op werken, dus dat je kindje juist diarree krijgt..

Ik vond het niet echt succesvol allemaal in ieder geval!

Toen als laatste poging bonbébé comfort geprobeerd toen we een kortingsbon kregen bij de introductie.. NOU EEN WERELD VAN VERSCHIL!! (Zie bonbebe site voor verkoopadressen o.a. Jumbo en Emté) Binnen twee weken geen spuger meer; soms nog een mondje teruggeven maar dit was een verademing en ook de luiers gingen prima!!

CB vond de wisselingen niet geheel zonder risico, maar dat had ermee te maken dat dit in een vrij

kort tijdsbestek plaatsvond. Toch zagen zij ook wel dat het niet overhield met de gerenommeerde

merken. Ze zijn hier super op het CB hoor niets ten nadele van hun!



Kortom het kan best zijn dat je kindje een nekwerveltje scheef heeft zitten dat het spugen verergerd of dat het merk voeding niet aansluit bij de verdraagzaamheid van je kindje. Overleg wel altijd even op het CB als je twijfelt over omschakelen op andere voeding. Weet alleen wel dat het CB je nooit mag doorverwijzen naar de Ostheopaat dus dat zullen zij je waarschijnlijk niet vrijwillig adviseren!



Ik hoop dat je er wat mee kunt!

Succes ermee in ieder geval want ik weet hoe moedeloos je ervan kunt worden!
 
Terug
Bovenaan