Ervaringen keizersnede onder algehele narcose?

Hoi meiden,

Zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met een keizersnede onder algehele narcose? Voor alsnog verloopt de zwangerschap prima, maar mijn familie heeft een geschiedenis (en ikzelf ook van de eerste) m.b.t. pre-eclampsie, enz. Omdat ik me goed wil voorbereiden op de bevalling, wil ik graag meer info.

Het belangrijkste: hoe snel na de keizersnede (onder algehele narcose) ben je weer wakker? Dit ivm borstvoeding geven, een band opbouwen met je kindje (ze zeggen dat dat het eerste contact erg belangrijk is en dat mis je dan toch wel), enz.

Groetjes, Marisa

 
Hoi Marisa,
Ik heb wel een keizersnede gehad maar niet onder algehele narcose. Is er dan een speciale reden dat je onder algehele narcose gaat..? De keizersnede op zich is mij toen   heel erg meegevallen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!
groetjes Annette
 
Hoi,

Algehele narcose komt bijna niet meer voor, omdat je vaak toch wat drinkt tijdens de bevalling en als het niet lukt, kiezen ze voor een ruggenprik. Je moet namelijk nuchter zijn voor algehele narcose. Die kunnen ze heel snel zetten en je bent er toch bij. Mijn man ging met de baby mee naar onze kamer en ik kwam even daarna en kon meteen heerlijk kroelen met mijn ventje.
Ik hoop voor je dat als het een keizersnee wordt, je het met een ruggenprik kan doen. je doet misschien zelf het werk niet meer, maar je hoort hem wel meteen en een paar tellen later kan je hem al zien.

Evelien mv Dylan en 36+6 zwanger
 
Hallo

Mijn voorganger heeft niet gelijk want het komt wel degelijk voor keizersnee onder algehele narcose. Bij mijn eerste is het een spoedkeizersnee geworden ivm pre -eclampsie en ik moest onder algehele narcose ik mocht niet kiezen. Mijn bloeddruk is toen heel hoog geweest en ze hebben mijn zoon moeten reanimeren. Bij de tweede heb ik erom gevraagd omdat bijna weer dezelfde voorgeschiedenis aan het herhalen was. Ik wou niet weer een dubbele kater. Ze proberen je dan wel om te praten maar ze respecteren toch je wens. Ze geven de narcose ook zo dat de kleine er zo min mogelijk last van heeft. Het uitslapen kan een half uur duren maar de borstvoeding ging bij mij niet zo lekker. De eerste keer was ik ook heel ziek maar de tweede keer niet ik had het ook aangegeven op de verkoeverkamer dat ik toen heel wazig zag dat ik het wel rot vond en had gespuugd. Maar bij de tweede is heel goed gegaan en ze was om 12.20 gehaald en ik zat smiddags er al weer bij of er niks gebeurt was.Dat was mijn ervaring. Ik zou zeggen veel succes en sterkte ermee.
 
@ lis74: Dank je voor je reactie. Zoals ik al zei gaat alles nu prima. Bij de eerste kreeg ik met 37 weken pre-eclampsie en liep ik op het randje van een opname. Dat is  toch eng, want als het echt mis gaat heb je dus kans op een keizersnede onder algehele narcose, zoals bij jou. Is alles daarna goed gegaan met je zoontje?

Gelukkig besloot mijn dochter om met 37+4 spontaan te komen, dus we hebben niet hoeven ingrijpen. De kans op pre-eclampsie bij de 2e is gelukkig iets kleiner, dus ik hoop dat het nu goed gaat, hoewel ik de laatste keer dus ook erg mazzel heb gehad met een spontane geboorte.

Ik wil me gewoon voorbereiden, wat verhalen horen, voor het geval dat. De meeste verhalen in de bladen e.d. houden op zodra de baby eruit is.

Groetjes, Marisa

 
Ik had helaas geen keuze...

Na 28 uur weeen mocht ik eindelijk gaan persen maar bleek mijn dochter, niet goed ingedaald, ook nog eens scheef te liggen. Dus werd de keuze gemaakt voor een keizersnede.

De ruggenprik is met haast gezet, aangezien ik bijna continu persweeen had. Waarschijnlijk dat het daarom niet goed is gezet, de verdoving kwam tot mijn heupen en moest tot de borst komen. Gelukkig was ik helder genoeg om aan te geven dat ik nog steeds gevoel in mijn buik had voordat ze begonnen met snijden.

Enige optie die dan nog over is: volledige narcose. Mijn man mocht er dan niet meer bij zijn en hij werd meteen weggeleid. (Mocht dit je overkomen: eis een moment om even afscheid te nemen. Die tijd werd ons niet gegund en dat heeft dat moment voor ons beide best traumatisch gemaakt.) Ik was volledig in paniek, maar ook snel weg door de narcose die al werd toegediend.

Ik ben totaal 2 uur weg geweest en moest ook nog bijkomen op de MC omdat ik teveel bloed had verloren. Dus heb de eerste momenten van geboorte, huid-op-huid contact e.d. gemist. Nu, een maand later, vind ik dit nog steeds heel moeilijk om te accepteren.

Maar achteraf gezien: mijn man heeft alles kunnen zien vanachter een raam en heeft onze dochter geen moment uit het oog verloren. Hij heeft de navelstreng (symoblisch) doorgeknipt, was bij elke nacontrole aanwezig om haar gerust te stellen en heeft ruim een uur met haar op zijn borst huid-ophuid contact gehad. Op de momenten dat ik er dus even niet was heeft hij alles overgenomen. Daar ben ik hem echt enorm dankbaar voor.

Met ons meisje was ook niets aan de hand. Helemaal gezond en ze heeft niets meegekregen van de zware bevalling en narcose. En dat is toch wel het belangrijkste na de bevalling.

Borstvoeding geven kon voor mij pas na ruim 12 uur omdat de narcose en pijnstilling nog uit mijn lichaam moest wegtrekken. Maar toen het eenmaal mocht hapte ze meteen goed en heb ik sindsdien ook helemaal geen problemen met voeden ervaren.

Achteraf ging alles dus alleen maar goed. Ook mijn eigen herstel. Wel zal ik nog even tijd nodig hebben om te verwerken hoe de bevalling is verlopen. Maar ook daarin vind ik al steeds meer rust. Nu kan ik gewoon genieten van mijn prachtige dochter, die al vlak na haar geboorte haar eerste glimlachjes gaf. Die eerste lach was het mooiste geschenk.
 
Hoi hoi,

mijn tweede zwangerschap heb ik een spoedkeizersnede gehad onder volledige narcosse, mijn zoon had de navelstreng om zijn voeten en nek waardoor zijn hartslag wegviel als ik een wee kreeg. Ik heb geen idee hoe lang ik knock out ben geweest, het ging heel snel allemaal, binnen 10 minuten lag ik al onder natcosse. Ik weet dus niet hoelang de operatie en het bijkomen geduurt heeft, mijn zoon heeft infuus en vannalles gehad maar zo een 10 minuten nadat ik bijkwam werd hij ook gebracht bij mij. Ik heb hem gewoon borstvoeding kunnen geven en we moesten een week in het ziekenhuis blijven maar onze band is altijd heel sterk geweest en is het nog steeds hij is nu 8 jaar oud.

mijn derde zwangerschap wederom een keizersnee maar dit keer met ruggenprik en nadat ik klaar was en zij de controlles gehad heeft werd ze gelijk bij mij aangelegt en heb ook met haar een goede band.



ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes
 
Ik heb een keizersnede gehad onder algehele narcose. Ik kreeg eerst 3x de ruggenprik maar die werkte niet toen plaatselijke verdoving met lachgas en toen begonnen ze en ik voelde nog steeds alles dus ik gillen onder dat Masker..
Gauw algehele narcose.
 Ze was geboren om 06.46 en zag haar pas om 9 uur. Ik werd moeder ziel alleen wakker op de uitslaap kamer met 3 fotos aan me bed van me man met een baby'tje voelde me nog nooit zoooo alleen.. Heb veel gehuild gelijk en het duurde 5 min voor er iemand kwam. (Ben maar gaan gillen om hulp) ik werd gefeliciteerd en naar boven gereden om me kind te ontmoeten. Moeilijk om zomaar te geloven dat dat je kind is. Gelijk bloot op bloot gedaan en bv geprobeerd. Mijn man is niet van haar zijde geweest en heeft zelf het eerste flesje kunnen geven. Dat was dan wel een troost...
 
Ben je inmiddels al bevallen?? 
 
Groetjes
 
Terug
Bovenaan