Ervaringen kijkoperatie gevraagd

Hoi Allemaal,

Volgende week sta ik op de planning voor een kijkoperatie. Ze hebben me wel verteld wat het inhoud en dergelijke maar toch zou ik graag ervaringen horen van vrouwen die het ook hebben ondergaan. Zowel positief als negatief.

Alvast bedankt!!

Karin

Hoi Karin,
Ik heb vorig jaar april een laparascopie (kijkoperatie) gehad. Men zou meteen een cyste op mijn eierstok gaan verwijderen. De operatie zelf is me erg meegevallen, heb er 3 kleine sneetjes aan overgehouden (1 in de navel en die andere twee op ± bikinilijn, links en rechts) van max. 1 cm.

Mij is wel de narcose erg tegengevallen. Ik had erge moeite om wakker te worden en heb daarom de nacht ook door moeten brengen in het ziekenhuis. Ook ging daardoor het herstel erg langzaam (wat kan je je beroerd voelen van narcose). Ik was nooit eerder onder narcose geweest, misschien dat dit ook meespeelde. Ik heb m'n eierstok nog wel gevoeld na de operatie (gevoelig/pijnlijk), maar ik kreeg voldoende pijnstilling en het was niet onoverkomelijk of heel erg. Ik denk dat als er verder niets gedaan wordt dat je er dan helemaal niets van voelt.

Al met al vond ik het zwaarder dan verwacht, vooral omdat ik meer tijd nodig had om te herstellen.
Toch ben ik blij dat ik het gedaan heb, want nu weet ik wel dat ik endometriose cysten heb en dat dit de waarschijnlijk oorzaak is van het moeilijk zwanger worden.

Een vriendin van mij heeft ook een kijkoperatie gehad en die was vrijwel direct hersteld. Dat kan dus ook.

Succes!

Esk

Ik heb afgelopen juni de kijkoperatie gehad, en was me ook erg tegengevallen, ze konden bij mij moelijk alles zien ivm wat killotjes te zwaar ben en mn huid erg dik was, dus ze hebben veel zitten duwen en trekken zoals ze dat zei tegen me. Dus mn buik voelde echt heel erg beurs aan en ik heb veel last van de narcose gehad, ik voelde me echt alng nog beroerd. Maar het is net als esk omschrijft, de een heeft er wel last van en de ander niet.
Bij mij heeft het opgeleverd dat er niets te zien was alles mooi open.

Ben nu bezig met iui, dus het heeft geen deuren geopend zeg maar.

Succes.

Gr Wendy

Hallo,

Ik heb afgelopen juni een kijkoperatie gehad.Dit is mij heel erg meegevallen.Ik was nog nooit eerder geopereerd en zag er erg tegenop.Voordat ik het wist was ik weer wakker en mocht aan het eind v.d middag naar huis.
Ik heb niet veel last gehad van de wondjes.Na 6wk had ik een controle afspraak met gyn.
Ik kreeg direct te horen na operatie dat er een lichte vorm van endometriose was geconstateerd,dit hebben ze toen dan ook direct tijdens de ko weggehaald.

Succes.

gr suusje

Hoi Karin,
Ik heb dec 2008 een kijkoperatie gehad. Ik heb de operatie goed doorstaan, geen bijzonderheden en snel herstel. Littekens blijf je wel zien, ook na een jaar. Ik vind zelf vooral die in mijn navel opvallen, maar dat komt omdat je erop kijkt (mijn man ziet hem bijna niet)
Waar ik het meeste last van had was het koolzuurgas wat ze inbrengen om de organen wat uitelkaar te leggen. Ik heb veel last van mijn schouderbladen gehad en van een opgeblazen gevoel. (alsof je een boer moet laten, maar dat lukt niet) gedurende de dag, maar vooral nacht voelde ik het gas ook verplaatsen... Dit is niet pijnlijk, maar je bemerkt het wel de hele dag.
Al met al erg meegevallen, en het moest gebeuren om verder te mogen in de MMM...
succes en sterkte

Hoi Karin,

Heb ook die operatie gehad en is me meegevallen. ze konden me niet vertellen of bij het doorspuiten van een eileider of die nou verstopt was of dat het er ontzettend snel doorliep (beetje vreemd vond ik het wel). Ik was ook snel hersteld moet ik zeggen. Nu net moeder geworden via IVF dus geef niet op en gewoon ondergaan, het is het allemaal waard!

Succes en sterkte met al het ziekenhuis gedoe.

Katja

Terug
Bovenaan