Ervaringen kma/reflux/huilbaby

Lieve mede ouders,
Jullie kunnen me kennen uit reacties vanuit topics met dit onderwerp. Mijn kleine meisje is nu bijna 10 wk. De eerste 8 weken waren een regelrechte nachtmerrie. In haar eerste week begonnen de krijsaanvallen, deze duurde een paar uur en waren ontzettend heftig. Dit liep binnen een week al op naar 16 uur op een dag, op het ergst zelfs 20 uur!! Aan 1 stuk door krijsen, overstrekken, onrust. Ze leek heftige pijn te hebben. Om het verhaal kort te houden ben ik alle adviezen af gaan lopen. CB zei dat dit gewoon haar persoonlijkheid was, en dat ik moest inbakeren en rust en regelmaat toe moest passen. Probeer jij maar eens een kind neer te leggen met heftige pijn... maar ach ja.. Dat had ze volgens hun niet. Osteopaten (3 stuks bezocht, allen konden er niet veel mee), draagdoeken (sprong ze uit), Cinnababy druppels (want het zouden buikkrampen zijn). Een nazi rooster waarin ik haar moest laten huilen. Alle soorten babymiddeltjes, truukjes en noem het maar op werden hier met liefde ontvangen en uitgeprobeerd.. Maar niks werkte, het leek zelfs alleen maar erger en erger te worden. Uiteindelijk is ze opgenomen in het ziekenhuis, hier is ze eigenlijk meer geparkeerd. Ze zou geobserveerd worden (gebeurde niet), er zou gekeken worden naar wat ze mankeerde (gebeurde niet), en er zou gekeken worden of ze echt daadwerkelijk pijn had (gebeurde niet). Het enige wat gebeurde was maatschappelijk werk die continu in mijn nek hijgde om uit te sluiten of ik niet helemaal 100% was (bleek niet het geval). Voor de vorm kwam er een fysio en een lactatie deskundige bij. Omdat ze ook refluxklachten vertoonde kreeg ze een maagbeschermertje en hoppa weer naar huis. In het ziekenhuis hadden ze tegen mijn wil in haar kunstvoeding gegeven, geluk bij ongeluk mijn lieve meisje kwam onder de uitslag te zitten, ook haar reflux werd hier zwaar door veregerd. Ik gaf aan te denken aan een koemelkallergie, arts zei dat ik mn dieet aan moest passen en hoppa. Ik nam geen melk meer, en haar uitslag werd iets minder maar het krijsen bleef. Mijn broer zei een week later toen ik daar mijn hart luchtte joh pak alsjeblieft een pot voeding mee van je neefje (beide neefjes hebben kmv, maar hadden niet dit gedrag wel overmatig huilen en uitlsag). En zo geschiedde ik gaf mijn meisje een flesje en vanaf dat moment sliep ze 6 uur aan 1 stuk, meteen al een stuk ontspannen, uitslag trok al een stuk weg. Het krijsen werd ook al meteen minder. En na 3 dagen eigenlijk nooit meer gekrijst, nu 2 weken verder huilt ze eerlijk gezegd nauwelijks nog. Waarschijnlijk heeft ze ook een overgevoeligheid voor soja of andere voedingsmiddelen aangezien mijn bv dieet niet werkte. In ieder geval om dit lange verhaal te eindigen. Ik merk aan mezelf dat ik mijn kraamtijd als een ware hel heb ervaren. Ik vroeg me af zijn er meer mensen met dit soort narigheid? En vooral merk ik aan mezelf dat ik dit niemand anders gun. Het is afschuwelijk hoe zogenaamde professionals je zo de grond in boren of je bloedonzeker maken over dit soort zaken. En dan durven te beweren dat je gewoon een rot kind hebt. Nou hoor ik vooral van andere ouders met kindjes met kma dat ze soortgelijke ervaringen hebben. Ik zit erover na te denken om iets van een platform op te zetten, wat misten jullie vooral in dit proces? En wat maakte alles lastiger?
Sorry voor het lange verhaal!

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben heel erg blij voor jullie dat het nu beter gaat en jullie nu.van elkaar kunnen genieten. ☺
Ik wens jullie alle geluk toe!

Jeetje wat heftig en helaas tegelijk herkenbaar. Mijn grootste angst is ook dat de artsen en het cb dit precies zo bij ons zullen doen. Maar ik weet gewoon zeker dat er meer aan de hand is bij haar en dat ze echt pijn heeft. Wat voor voeding ben je gaan geven ivm de kma? 

Bedankt voor je reactie op mijn topic!!

Hey meis
hihi ik zie dat je indd alles na aant lopen ben heel herkenbaar. Ze heeft nutramigen puramino dit is 1 van de hoogste stappen. Ik weet dat het CB machtiginfen mag geven voor nutrilon pepti (verknipte koemelk eiwitten) dit werkt vaak bij kindjes met een matige/milde allergie. Hierna kom je al snel uit op nutramigen LGG (verder verknipt) en als laatste stap nutramigen puramino (geen eiwitten voeding op basis van amino zuren) en neocate (geen ervaring mee). Ik merkte dat ze bij bv tijdens het drinken rode bultjes kreeg in dr gezicht/nekje die trokken vaak weer weg met 15 min. Omdat ikzelf nauwelijks melkproducten gebruik was dit niet zo heftig. Bij kunstvoeding zat ze helemaal onder. Ze had een enorm kort lontje, stinkwinden(rotte ei lucht), verstopt, buikkramp, overstrekken, en uiteindelijk door aantasting slokdarm/maagzuur heftige reflux als gevolg van

Onze kleine meid heeft verborgen reflux en de eerste weken heb ik ook als een hel ervaren. Huilen, overstekken, van alles geprobeerd maar niets hielp. 

Heel herkenbaar van het kastje naar de muur gestuurd worden. Hier 3 kids met kma en verborgen reflux.  Bij de eerst hebben we nooit een diagnose kma gekregen. Pas toen goed mee at en daardoor geen melk producten kreeg ging het beter. Manlief heeft het ook namelijk. Bij de tweede 7 maanden bezig geweest om mijn gelijk. Te halen.  Een week later alle klachten verdwenen naar het gebruik van nutramigen.  Bij de derde ben ik het naar een week zelf gaan kopen. Denk ga niet meer wachten ze zoeken het maar uit. Naar 2 dagen een totaal ander kind. Nu zwanger van de 4de en we hebben al afgesproken met elkaar dat we gelijk starten met nutramigen.  Ik ga mijn kind niet laten pijn lijden meer. Zo sneu. Kan wel mee huilen.
Nu gaat het heel goed met de kids. Oudste is er over heen gegroeid.  Middelste heeft het nog een beetje. Als ze te veel binnen krijgt op een dag. 
Jongste is pas 9 maanden dus die krijgt tot 1 jaar niets waar het in zit. En dan zien wel weer. 
Kindjes met kma en verborgen reflux hebben vaak ook nog andere dingen waar ze niet tegen kunnen. Zoals soja producten, citrus vruchten, druiven/krenten. 

Klopt inderdaad, ster is erg gevoelig voor fruitzuur. Sowieso al het nieuwe eten is een dingetje ze heeft erg gevoelige darmen overgehouden aan het gedwongen melk krijgen in het zhuis. Duurt echt 2/3 wk voor ze iets nieuws aankan (lees heftige buikkrampen). Wij hebben ook lange tijd zelf de nutramigen betaald, nu moest ze weer geprovoceerd worden en reageerdebze naar hun mening niet heftig genoeg (gezicht helemaal paars en keel bijna dicht zo dik) kind heeft weer 3 dagen gekrijst zo zielig! En die artsen maar zannikken dat ik het zogenaamd alleen maar om gratis  voer zou doen! Ze wilde haar nog een fles geven, ik heb dr meteen dr jasje aangetrokken en gezegd dat ik het zelf wel weer zou kopen dit is gewoon kindermishandeling! Toen ineens kon ze wel een handtekening krijgen BELACHELIJK! Kan me er zo boos om maken zoveel onproffesionaliteit in deze tijd nog! Bah, het ergste vind ik dat zoveel gezinnen deze nachtmerrie doormaken! 

Terug
Bovenaan