Ervaringen korte LH piek gezocht.

<p>Hoi Dames, </p><p>Ik ben sinds kort begonnen met ovulatie testen gebruiken. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik begonnen met ovu testen van sensitest, echter werkte dit helemaal niet bij mij. De streepjes werden niet duidelijk positief dus ben toen overgestapt naar de roze van CB! Dit ging goed, netjes 2 dagen een smiley en meteen zwanger. Nu ben ik dus meteen weer begonnen met CB: </p><p>8 jan 07:00: negatief</p><p>8 jan 18.00: positief </p><p>9 jan 02.45: negatief (ja je leest het goed: midden in de nacht, ons kindje was ziek en was heel benieuwd) </p><p>Als het klopt een hele korte LH piek dus. Nu ben ik benieuwd of meer mensen dit herkennen, als ik niet 2x per dag test had ik m’n piek dus gemist. Zouden jullie ervan uit gaan dat het klopt of toch nog even door testen? </p>
 
goedemorgen Nien 
ik heb precies het zelfde woensdagochtend had ik een smiley en in de avond was hij weg. nou schijnt je eisprong dus later te komen ik vind het ook erg verwarrend zeg maar.
 
Het kan zijn dat je een korte LH piek hebt. 24-48 uur na de LH piek is je eisprong. Dus zodra je een LH piek gedetecteerd heb, weet je dat je eisprong eraan komt. Als je een regelmatige cuclus hebt dan kun je het ook zelf berekenen, je eisprong is ongeveer 14 dagen voor je menstruatie (dus bij een cyclus van 30 dagen op dag 16). Als je in je vruchtbare week om de dag seks hebt, hoef je niet eens per se te weten wanneer precies je eisprong is. De zaadcellen blijven namelijk 48-72 uur in je lichaam aanwezig en zullen dan ‘klaarstaan’ om een vrijgekomen eitje te bevruchten
 
Ik heb een korte LH piek, en moest daarom vanuit het ziekenhuis 2 keer per dag testen. En mijn eisprong kwam soms ook al net wat voor de 24 uur. Ik kreeg dus de inseminatie op de dag van de positieve test. Als je gewoon thuis probeert is het advies om seks te hebnen op de avond van de positieve test, zodat de zaadjes alvast op de juiste plek zijn als het eitje springt. En jij zou ook ochtend en vroege avond kunnen testen. Let erop dat je urine niet te geconcentreerd of te dun is. Dus 2 uur voor de test niet drinken. Maar ook pas met 2e ochtendurine testen. Dus plassen drinken 2e plas: test.
 
 
Als je het vandaag nog ff gezellig kan maken is er alsnog goede kans dat het wel raak is hoor.

Meestal heb je je eisprong 1 of 2 dagen later nadat je positiefe test heb gehad. Ik zou het vandaag nog kans geven
 
Hi,   ik ben er deze maand achtergekomen dat ik blijkbaar ook een korte LH piek heb. Vorife week maandagavond negatief, dinsdagavond positief en woensdagavond weer negatief. Ik gebruik de testen van Sensitest. Die geeft alleen een min of een plus aan. Ik heb wel geklust dinsdagavond, maar toen ik woensdagavond die negatieve test zag heb ik het maar gelaten. Ik wilde die avond ook nog klussen maar ik dacht laat maar zitten. De eisprong moet dan al zijn geweest dus het heeft geen zin meer. Nu las ik dus dat ik meerdere keren op een dag moet testen.. 
 
Terug
Bovenaan