Ervaringen kraamzorg van Naviva en/of VVT (Overijssel)

Hoi hoi,

Binnenkort zal ik kraamzorg aan moeten gaan vragen, en hier in Enschede zijn de grootsten Naviva en VVT. Heeft iemand ervaring met een van deze instellingen?

Na mijn vorige bevalling hebben we door mijn zorgverzekering kraamzorg van Yunio in onze maag gesplitst gekregen. Niks geen aanmerkingen op de zorg die geboden is, maar ze zaten in een andere regio (mijn kraamverzorgster woonde drie kwartier rijden bij ons vandaan!) en wisten dus ook niets over de gang van zaken bij poliklinische bevallingen. Overdracht naar het CB ging niet automatisch, hielprik en gehoortest moesten we apart aanvragen. Kortom, een boel toestanden die we nu willen voorkomen.

Dus: heeft iemand ervaring met een van deze instellingen?

Alvast bedankt!

Groetjes Platvoetje
mv Amy en 8w 2d zwanger

hoi ik kom uit almelo en had bij mijn vorige bevalling thuiszorg noord west twente en dat is nu naviva geworden, dus wij hebben nu voor naviva gekozen.
ik ben nu 39 +1 zwanger dus ik kan je na afloop wel laten weten hoe het was.
fijne zwangerschap gewenst
groetjes.

Hoi,

Ik kom uit Haaksbergen en ben mama van 2 meiden en nu zwanger van onze 3e. Bij onze beide dames hebben wij Kraamzorg Twente gehad (nu Naviva) en ik moet zeggen dat wij zeer tevreden waren over de zorg. Ze kwamen zelfs bij onze jongste thuis voor een intake gesprek, de meeste instanties handelen een 2e of daaropvolgend kindje telefonisch af. Verder hebben wij zelf niets hoeven te regelen. De kraamverzorgsters zijn gediplomeerd om een hielprik te doen en voor de gehoortest kwam er iemand langs om deze uit te voeren. Het enige nadeel vond ik de vermindering van het aantal kraamzorguren bij onze oudste nog 64! en bij onze jongste was dat maar 45!, maar ja hier kan de kraamzorg niets aan doen, die dienen ook volgens een landelijk protocol te werken. De meeste mensen in onze omgeving hebben ook Naviva gehad en ook hier positieve verhalen gehoord. Ik heb dus de kraamzorg weer geregeld via Naviva en tja je moet wel een beetje geluk hebben met de kraamhulp, maar als het gewoon niet klikt moet je dat gewoon aangeven, dan kunnen ze er nog wat aan doen.

Succes met je keuze!

Hoi,

Wij hebben kraamzorg van VVT gehad en dit is erg goed bevallen.
Ben 2 mei 2008 bevallen van een tweeling.
We kregen naast de gewone kraamverzorgster (heel ervaren iemand) ook een stagaire.
Dat was super gezellig en ze hebben ons helemaal in de watten gelegd.
Helaas maar voor vier dagen, had ook al 5 dagen na de bevalling in het ziekenhuis gelegen.
Maar zo zijn die regels hier tegenwoordig in NL.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Terug
Bovenaan