Ervaringen lang ontpillen

Hallo dames,
Ben in juni gestopt met de pil. Ik ben tot op heden nog steeds niet ongesteld geworden of zwanger. Aangezien ik nog nergens een herkenbaar verhaal van iemand heb gelezen en ik heel onzeker word hiervan. Hoop ik dat ik dames kan vinden die net zolang hebben moeten wachten en hoe zij ermee omgingen. De vorige keer werd ik na 3 maanden een soort van ongesteld (bruine afscheiding 3 dagen). Nu echter niks. Wel elke maand gevoelige borsten maar na 1.5 tot 2 weken trekt dat weer weg. De dokter zegt dat het 6 maanden kan duren maar dat vind ik zelf erg lang voordat je weer ongesteld word. Hopelijk herkent iemand zich in mijn verhaal. Hoor graag jullie reactie!

Hoi! Klinkt bekend hoor, zelf in april gestopt en pas in augustus ongesteld geworden! 
Nu zit ik er weer op te wachten aangezien ik twee weken geleden vermoedelijk een ovulatie heb gehad. Wel naar huisarts geweest en die vermoedde pcos, heb toen een bloedonderzoek moeten doen en een inwendige echo. Alles zag er goed uit. Huisarts gaf inderdaad ook een half jaar na het stoppen met de pil.   Hij zei mocht de menstruatie/zwangerschap niet op gang komen dan over drie maanden terug (gezien mijn 31 jarige leeftijd) en dan krijg ik weer een doorverwijzing naar de gynacholoog.  
Zo’n half jaar duurt lang he.. weet hoe je je voelt! 

Dank voor je reactie! Ik ben ook bang dat ik lichamelijk iets mankeer.  Heb wel al een dochter van 16 maanden en daarvoor had ik ook een lange en onregelmatige cyclus. Tussen 37 en 44 dagen. Hoop zo dat ik deze maand ongesteld word anders bel ik weer naar de huisarts. Keken ze bij de inwendig echo ook of je eicel rijpte? Dus pcos was uitgesloten bij jou?

Hoi DeesjeP,
Herkenbaar verhaal, ik heb na het stoppen met de pil ook 95 dagen (dus bijna precies 3 maanden) moeten wachten op mijn menstruatie. Ik vond het een vreselijke tijd, werd er ook knetteronzeker van. Toen in eenmaal ongesteld werd, werd ik het ook in enorme hevigheid waarvan 4 dagen fors bloeden en 8 dagen nabloeden met steeds restjes (dus 12 dagen uiteindelijk). Hormoonspiegel was echt totaal ontregeld ;-) Ik wacht nu op mijn 2e menstruatie (zit nu pas op cyclusdag 17 dus duurt nog ff). Ben benieuwd hoe lang deze cyclus wordt... 
Tips kan ik je dus niet echt geven, geduld is een schone zaak (maar weet uit ervaring hoe.moeilijk het is)

Ik ben sinds november vorig jaar gestopt met de pil en werd toen gelijk ongesteld. Daarna ineens 2 maanden niet. Toen lange cyclussen van 44, 48 dagen!
na 10 maanden gestopt met de pil heb ik sinds 2 maanden een cyclus van 38 dagen, en sindsdien voel ik mijn eisprong ook! Daarvoor eigenlijk nooit gevoeld. En nu kwam mijn eisprong eigenlijk een week te vroeg.
elk lichaam is anders! Ik zou het gewoon goed bijhouden via een app, dat hebt ik gedaan sinds ik gestopt was met de pil.
ik ben wel naar de dokter geweest op het moment dat we graag voor een kindje wilden gaan, maar het kan inderdaad een tijdje duren voor alles weer goed is qua cyclus!

Hoi DeesjeP,
Over ervaring met het stoppen van de pil kan ik niets zeggen,
wel kan ik zeggen dat ik maart mijn hormoonspiraaltje heb laten verwijderen en pas 22 juli voor het eerst weer ongesteld was geworden... wel meteen raak want op 13 augustus had ik een positieve zwangerschapstest. 
Nu 17 weken en 3 dagen in verwachting van dit kleine wondertje.
Misschien nog even geduld dus...
Groetjes Lola

Terug
Bovenaan