ervaringen loop/zit plankje

Hallo!

Ik denk er over om een loop plankje voor achter de wagen te kopen. Onze oudste is nu bijna 2. Maar je hoort er veel negatieve reacties op. Ook was ik benieuwd naar de ervaring van zo'n zit- stoeltje, die je achter de wagen kan hangen. Het lijk me vrij ongemakkelijk voor een peuter. Ziet er onstabiel uit. Maar wie weet valt het mee?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Bedankt!

Hoi blabla...

Ik zit er ook over te denken voor een plankje. Jennifer zal straks ook 2 jaar en 2 mnd zijn als nr 2 komt en ik zie haar nog niet helemaal naar de winkelstraat lopen.
Heb geen zin om zo'n dubbele bak te kopen (heb er ook geen ruimte voor). Maar hoezo heb jij negatieve dingen erover gehoord dan.. zoals wat..

Het enige nadeel is dat het plankje alleen kan met de kinderbak erop, dus als het zitgedeelte erop zit heb je er nix meer aan. Maar ja hopelijk kan Jennifer dan gewoon het hele eind zelf lopen..

benieuwd naar de andere reacties

gr. Ilone

Ik heb laatst ook een topic gepost over duowagens en zo, maar ik zit nu ook weer te twijfelen wat wijsheid is: een duowagen of een kiddyboard.

Lotte is straks ook 2 jaar en 2 maanden als onze kleine man geboren wordt. Ik dacht er aan om een tweedehands kiddyboard te kopen, om uit te proberen. Als dat niet bevalt is een duowagen zo gekocht.
Het is toch weer een hele uitgave en ik weet niet in hoeverre ik een duowagen nodig heb. Vooral met boodschappen lijkt het me toch wel erg handig. Misschien moet ik Lotte anders een keer meenemen naar de babywinkel en haar op een kiddyboard zetten...

Vroeger had je stoeltjes die je bovenop de kinderwagenbak kon klemmen, dat was echt handig, maar volgens mij bestaat dat niet meer.

Groetjes, Marisa

Hoi,

Ik ben op 27 januari 2009 bevallen van een tweeling en ons dochtertje Veerle is nu 22 maanden. Ik heb een Phil en Teds duowagen en ik zit nu ook te kijken voor een plankje. Ik weet alleen niet of ons dochtertje echt op zo'n plankje blijft staan. Ze kan al best wel goed zelf een eindje lopen, maar ik heb nu ook wel weer zin om echt even naar de winkel te lopen en dat is echt te ver voor haar. Mochten jullie nog goede tips hebben voor plankjes dan hoor ik het graag.

Groetjes, Floor

Ik heb al een paar keer gevraagd aan mensen die hem hebben gebruikt of een plankje handig is.
Nou de meningen zijn over het algemeen dat het niks is, zeker niet voor kindjes onder de 3. Die luisteren meestal nog niet zo goed en ze kunnen er meteen af als ze willen.

Duozit die je aan een wagen vast kan maken is ook niet ideaal, want ze kunnen er maar tot 15 kilo in.
Dus dan is een goede duowagen de beste optie. Maar daar zijn de meningen ook over verdeeld. Achter elkaar is te zwaar en naast elkaar past niet in elke winkel.
Ik ga zelf na de bevalling een keer naar de prenatal met allebei de kinderen en dan maar uitproberen. En ik koop hem dan wel 2e hands of ik verkoop mijn super goede bugaboo en koop de duowagen nieuw.

groetjes Maris

ps Bugaboo is onwijs goed, misschien hebben zij een duowagen?

Hoi!

Ik hoor vaak dat je niet meer goed achter je wagen kan lopen, omdat je steeds tegen het plankje aan schopt.
Ik schrok van de reactie, dat je niets meer aan een plankje heb, als de bak vervangen wordt door het zitgedeelte!
Want in dat geval, heb ik er niks aan.
En wat betreft, de plankjes met een zitje: ik heb een quinny speedy. Ik kan het zitgedeelte maar 1 kant op doen. Dus denk ik, dat mijn zoontje als hij zit, niets ziet, alleen de rug van het zitje.
Ik moet er nog maar goed over na denken!

Groetjes!

Hoihoi,

Wil toch even reageren op deze topic...

Omdat ik 1 dag in de week een oppaskindje heb, heb ik toen het oppaskindje nog in de wagenbak lag zo'n zitje voor op de wagen aangeschaft. Deze klem je als het ware om de zijkanten van de bak heen en Jesse zat dan prinsheerlijk bovenop rond te kijken. Ik had m via marktplaats gekocht. Heb er zelf nog eentje over, dus als iemand m wil hebben moet je maar even mailen jojopiek@hotmail.com Het is ideaal, heb alleen wel zelf een tuigje erbij gekocht omdat ik het tuigje wat erbij zat niet echt handig vond. En je moet ervoor zorgen dat je de achterkant van het stoeltje vastzet aan de bak met een extra riem want Jesse ging soms staan en dan kiepte het stoeltje om.

Nu zit het oppaskindje in de de wagen en heb ik zo'n plankje gekocht. Jesse is nu 1,5 en hij blijft er prima op staan. Hij kan zich goed vasthouden. Nu is hij volgens mij wel vrij lang voor zijn leeftijd (87,5 cm bij 17 mndn op t bureau) maar hij kijkt net over de rand van het zitje heen. Ik weet niet of het nog uitmaakt welk merk je neemt, ik heb een mutsy wagen en dus ook een mutsy plankje gekocht. Die kan je zelf instellen wat lengte betreft en daardoor kan ik zelf ook nog goed achter de wagen lopen zonder dat ik m'n schenen steeds tegen t plankje stoot. Heb m nog niet geprobeerd met de ligbak van de wagen, maar ga ervan uit dat het geen probleem is. Ik zie trouwens ook mensen met t kiddy board gewoon achter het zit gedeelte van de wagen.. Gaat ook zonder problemen!

Groetjes,
Jo

Hallo,

Sins een goeie week gebruik ik ook een kiddyboard. Dat gaat best goed! Het is wel even oefenen....... en in het begin wou Daan er elke keer vanaf stappen tijdens het rijden.
Maar ik ben wel blij dat ik nog een duowagen heb, dit voor de momenten dat we niet veel tijd hebben of verder moeten lopen. Want als we in een winkel zijn of even stil staan stapt meneer gelijk van het plankje af om lekker zijn eigenweg te gaan......
Ik heb schop niet tegen het plankje tijdens het lopen, me man heeft dat probleem wel.
Ik heb een kiddyboard van Lascal, deze is vrij hoog waardoor je makkelijk je voet er onder kan zetten.

Maar volgens mij las ik net ergens dat je hem niet kan gebruiken als de kinderwagen is omgebouwd tot wandelwagen.......... ik ben erg benieuwd waarom?

Terug
Bovenaan