Ervaringen menstruatie na stoppen pil

Hoi! Ik wil graag wat meer inzicht krijgen. Ik ben nu een maand gestopt met de pil en heb een actieve kinderwens. Tot op heden nog geen menstruatie gekregen. Ik weet dat dit vaker voorkomt, maar...
Ik ben al een keer eerder gestopt. Had toen enorme afkick verschijnselen en had gewoon een cyclus (gemiddeld 38 dagen). Dus nu heb ik twee verschillende ervaringen en vraag me af of dat vaker voorkomt of dat een test toch niet zo'n slecht idee is ?
Thanks!

Heb zelf heel lang last gehad van het ontpillen. Een half jaar lang onregelmatige cyclus gehad en meerdere testen gedaan bij mij was het echt het ontpillen.. (echt rot door gevoel) al die groep moet uit je lichaam he. Maar je kan altijd even een test doen dan weet je het zeker want lees wel is verhalen dat het meteen raak is dus je weet het maar nooit. 

Hier iemand die april 2017 stopte met de pil en niet meer ongesteld werd. PCOS vastgesteld in september. In oktober zwanger geraakt dus nog altijd geen menstruatie ;). Ondanks het niet menstrueren ben ik toch zwanger geraakt  

Dank jullie! 
Dat je lichaam helemaal koekoek kan zijn na het stoppen van de pil snap ik wel. Maar ik vraag me vooral af of je lichaam anders kan reageren als je vaker stopt-start-stopt met de pil.

Ik ben vorig jaar januari gestopt met de pil. 
Nog geen actieve kinderwens toen, maar als het grbeurt was dan was dat prima. 
De eerste 8 maanden werd ik netjes rond dezelfde tijd ongesteld, maar ik merkte wel dat het vloeien heeel verschillend was. Van 2 dagen tot 5 dagen en van een klein beetje tot heel veel. Ook het pijn niveau was heel wisselend. Soms kon ik de trap niet oplopen door de krampen en soms dacht ik dat gefopt werd omdat ik nergend last van had.. 

Na de 8e maand werd ik niet meer ongesteld. Ik dacbct direct dst ik zwanger zou zijn, maar we deden het niet onveilig, dus dat kon eigenlijk niet.. 10 dagen later ofzo werd ik alsnog ongesteld. Vanaf toen was de cyclus normaal. 

Het heeft bij mij dus echt 8/9 maanden geduurd voor het een beetje normaal was.. 

Terug
Bovenaan