Ervaringen met aerosleep...iemand??

HAllo

Onze kleine Mick is een echt buikslapertje zijn we achtergekomen. Hij moest van osteopaat meer op ze buik liggen in verband met plat achterhoofdje. Nou tjee zeg der ging een wereld voor ons open , want hij slaapt nu gewoon tussen al ze voedingen. Hij hield zichzelf altijd wakker met ze zwiepende armpjes, lag daarom ook ingebakerd s'nacht. Overdag ligt hij dus (als hij niet op de creche is) altijd op ze buikje in de box te slapen, en kan dan dus ook niet zwiepen met ze armpjes & dus heerlijk slapen. En waarom in de box?? Nou omdat mama het toch wel een beetje eng vind om hem boven uit het zicht op ze buikje te leggen.Ook al draait hij harstikke goed met ze hoofdje, het is nog nooit gebeurt dat hij plat op ze neus lag. Het liefst zou ik hem s'nachts ook zo te slapen leggen, maar durf ik toch niet.

Nu las ik dus over de aerosleep, ideaal voor kinderen die zich op de buik draaien, en door   de structuur van dit" matrasje" kunnen ze doorademen als ze dit doen.

Iemand ervaring hiermee...het klinkt ideaal. En met zoiets durf ik hem denk wel op de buik te laten slapen.

Doei Doei!

Hallo,

Wij hebben ook de aerosleep omdat het goed ademend is. Het klopt ook .

Wij hebben 2 matrashoezen gekocht en 2 overtrekjes alles met gaatjes.....dus ademend.

Mijn dochter slaapt echter gewoon op haar rug. Ik moet wel zeggen dat
het duur spul is. Ik geloof dat ik iets van 65 euro per hoes kwijt was
en 15 euro per overtrekje.

Ik heb het alleen gekocht toen prenatal 20% korting gaf en dan heb je
er wel voordeel aan. Het is heel makkelijk te wassen. Ik durf alleen
niet te zeggen of je je kindje een hele nacht op zijn buikje moet laten
slapen..vind dat toch nogal link...

Groetjes en het is toch aan jou om de juiste beslissing te maken.

Claudia en Maud-je

Hoi. Ik heb ook zo`n buikslapertje. Ook ligt hij s`nachts ingebakerd en overdag en s`avonds leg ik hem op zijn buikje in de box,gegarandeerd dat hij slaapt!
Ik moest afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis voor nacontrole en daar zeiden ze dat ze niet op de buik mogen slapen,maar dat zijn natuurlijk adviezen/regeltjes. Ik vind het erg verleidelijk om hem op zijn buikje in bed te leggen (ook voor hem prettiger) maar ik vergeef het mezelf nooit als er iets gebeurd. Teun is nu bijna 9 weken en draait zijn hoofdje zelf ook goed om. Ik ga het toch nog maar even op het cb navragen.
Groetjes Mikkie.

Er bestaat een apnoe matrasje. Dit matrasje leg je over je eigen matras heen en als je kind dan enige seconden niet ademend gaat er een alarm bij je af. Wel is het geloof ik rond de 120 euro. Maar als je kind en jullie daardoor beter slapen is het dat geld dubbel en dwars waard toch.
groetjes Anne

Dat ik heb ik nagevraagd dat werkt niet echt goed volgens het CB als je kindje per ongeluk de verkeerde kant op draait werkt het niet naar behoren. Ik zelf heb de babyfoon op heel erg gevoelig gezet ik hoor hem als hij ademt zelfs als hij een klein poepje laat

gr,

Bianca

Hoi, wij hadden toen we zwanger waren ook zo'n aerosleep besteld. tijdens het intake gesprek met de kraamhulp werd ons verteld dat zij het er gelijk uithalen omdat het wettelijk nog niet goed gekeurd is terwijl de winkels dat wel vertellen. Wij hebben hem dan ook niet gekocht. Maar ik zou als ik jou was het navragen op het cb

succes

Volgens de site veilig slapen is GEEN 1 goed gekeurd van al dat soort matrassen en hulpmiddelen voor beweging/ademhaling.
Het is namelijk zo dat ze handelen volgens de europeese richtlijnen, en dat mogen ze nu als "goedgekeurd" uitbrengen, aangezien we 1 europa zijn.
Dit is dus niet volgens de Nederlandse richtlijnen, laat je dus niet misleiden door verkoop praatjes.
Op de site staan ook producten die wel zijn goed gekeurd, misschien de moeite waard om te kijken voordat je koopt.

Hoi,

Toen ik zwanger was van Emma hebben wij ook de Aerosleep gekocht. Gelukkig maar, want zij draaide zich bij 3 maanden al zelf op de buik 's nachts. Ook met slaapzak aan. Dus het gaf mij een veilig gevoel dat ze, als ze met haar neusje in het matras zou komen, niet zou stikken.
En het klopt inderdaad dat de kraamverzorgsters er niet mee mogen werken. Inderdaad om de reden dat ze niet gekeurd zijn. Hier in Nederland wel te verstaan, want het matrasje is in Duitsland TUV-gekeurd. Niks mis mee dus. Oh, de Aerosleep kun je tijdens de kraamweek gewoon in de kast leggen en als de kraamverzorgster weg is ga je hem gebruiken. Probleem opgelost.

Oh, en die hoesjes hoef je er echt niet bij te nemen hoor. Een gewoon jerseyonderlakentje voldoet ook prima. Ja, en dan geen molton meer gaan gebruiken hè! ;-)

Kortom ik ben heel enthousiast over de Aerosleep. Het geeft gewoon een goed gevoel.

Liefs,

Ingrid
mmv Emma (23-10-2004) en Mirthe (17-10-2006)

Terug
Bovenaan