Ervaringen met babyfoon Alecta DBX 82??

Hallo mama's

Even een vraagje. Wij gaan binnenkort op vakantie en ik wil graag een babyfoon meenemen met flink wat bereik! We zitten namelijk op een nogal groot all inclusive resort, en wil er dus zeker van zijn dat ik mijn kindje hoor als wij eventueel aan de bar nog wat willen drinken s'avonds, of als wij overdag aan het zwembad zitten en zij haar middagtukkie doet! Nou ben ik via google op de Alecta DBX 82 babyfoon gestuit, en daar schijnt zo'n 2 a 3 km bereik op te zitten. Heeft iemand ervaringen met deze babyfoon of eventueel een andere met veel bereik? Alvast bedankt.

Groetjes Esther
 
Hoi Essie,

Ik kan  niet helemaal antwoord geven op je vraag maar goed.

Wij hebben de Alecto DBX-88 en we zijn er erg tevreden over. We hebben hem nog niet getest op een grote afstand, maar voor de rest is het een SUPER babyfoon.

Wij hebben deze babyfoon aangeschaft nadat we op een "vergelijksite" hebben gekeken en er hele positieve berichten op stonden (weet de naam van de site niet maar via google kom je er vast een aantal tegen). Misschien is dat iets om eerst op te kijken voordat je tot de koop overgaat. Wij hebben er geen spijt van dat we een Alecto hebben aangeschaft.

Groetjes en Succes ermee
Ginny
 
Hoi

Hier heeeele goede ervaringen met de Alecto babyfoon.
Wij hebben ook de DBX-88 en het is een super ding.
Helemaal geen storing en heel duidelijk.
Echt een aanrader !
 
Hallo essie,

even op je vraag terugkomend over de babyfoon van alecta. wij hebben zo'n babyfoon. hij werkt super omdat je geen enkel signaal oppikt van andere apparaten en babyfoons. maar hij overbrugt zeker geen 2 a 3 kilometer voor jullie vakantie.
het einde van de straat +/- 500 meter red hij wel!
 
Wij hebben de 82, en ik vind hem super! Geen andere babies te horen en je kan je eigen kind zelfs horen ademen, als je de babyfoon op de gevoeligste stand zet...
 
Maar, ik las net je vraag over je bereik...en 2 a 3 km red hij niet...zou ik ook niet echt aanraden, want dan kun je nooit echt snel terug zijn bij vreemde geluiden
De alecto 82 redt hooguit 300 meter...en dan moeten er ook niet teveel muren tussen staan.
 
Wij hebben ook een alecto babyfoon (type weet ik ff niet uit mijn hoofd). De gebruiken we allen in en rond huis omdat het bereik inderdaad niet zo ver is. Daarom hebben wij een walki talki gekocht met vox functie (dat is babyfoon). Dan kun je veel verder weg. Wat handig is als je vrienden in de buurt hebt wonen. Wij hebben het apparaat bij de praxis gekocht voor iets van 30 euro (was reclame toen). Omdat  er een subfrequentei bij zit weet je ook zeker dat het jouw kind is die huilt. Het enige nadeel vind ik dat als je kinde rustig in beld ligt en af en toe iets brabeld je het slecht hoord. maar als je kindje duidelijk geluid maakt werkt ie pirma.

Succes er mee. Als je mee wilt weten of het apparaat moet je het maar ff laten weten. Maar mijn dochter slaapt nu en staat daar in de kast. Kan je nu dus ff geen type geven.

Groetjes Astrid
 
Terug
Bovenaan