Ervaringen met badbevallen...?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames

Omdat ik op 'mijn eigen' forum geen reacties heb gehad, wil ik mijn vraag hier graag nog eens plaatsen:
Ik heb, na overleg met de VK, besloten dat ik in
bad wil bevallen (als alles goed gaat, tenminste) Ik vroeg me af of
anderen daar al ervaring mee hebben. En of iemand zo'n omschrijving
heeft van houdingen enzo voor bevallen in bad. Je kan 'm ook kopen bij
oerbron (waar ik het bad huur), maar ik vind het zo duur, tis allemaal
al duur zat!!!

wie-o-wie???

Groeten,
Rosanne
35 weken

Hallo Rosanne,

Ik heb ook altijd een badbevalling gewild en dit ook besproken met mijn VK.
Alleen bleek uiteindelijk dat zij er niet de voorkeur aangaf en het kind niet goed kan helpen op de wereld te komen als ik in bad zou bevallen.
Uiteindelijk, bij het moment supreme, zou ik toch het bed op moeten, omdat de VK niet het bad inging. Sommige VK's gaan dus wel het bad in en sommige niet.

De baden waar je in bevalt zijn supergroot, en dat maakt de hulp van de VK buiten het bad problematischer dan bij een bijv. bedbevalling.

Dus als ik jou was, zou ik bij je VK nog even goed navragen hoe zij een badbevalling zien. Dus totale bevalling in bad of uiteindelijk toch op bed?

Succes en laat hier op het forum weten wat het uiteindelijk is geworden!
Groeten, Sigrid H

Hoi ik ben ook erruggg benieuwd!! Ik wil dus ook ooit graag in bad bevallen!! Maar ik lees er hier erg weinig over!

Hai Sigrid

Toen ik het besprak met mijn vk zei ze dat in ons eigen bad ook kon tijdens het opvangen van de weeen, maar dat ik er dan uit moest voor het persen. Ik ga er dus vanuit dat ik in het gehuurde bad niet uit hoef... Voor de zekerheid heb ik vantevoren nogmaals de vk-praktijk gebeld om te vragen of ze het allemaal deden. Dat ik niet voor 250,- een bad ga huren en dan niet erin kan blijven omdat zij het toch niet doen. Ze doen gelukkig allemaal badbevallingen en de 2 die ik gesproken heb, zeiden zelfs dat ze het erg leuk vonden. Het komt niet zo heel vaak voor, voor hen dus ook eens iets anders!

Ik heb ervoor gekozen omdat ik vanwege mijn verleden eerder pijnbestrijding nodig kan hebben. In het bad zou beter moeten ontspannen, vandaar de keuze. Maar nu het besloten is, zie ik ook andere voordelen, hoor! Lijkt me heerlijk om van houding te kunnen veranderen in het grote bad (180x130) zonder last te hebben van mijn inmiddels een stuk loggere lijf...

Ik zal laten weten hoe het was als het zover is!

Terug
Bovenaan