Ervaringen met badbevalling??

Hoi allemaal,
Ik ben zwanger van de eerste en neig heel erg naar een badbevalling. Zijn er hier dames die er ervaring mee hebben?? Of een gewone en een badbevalling hebben gedaan? Wat was jou ervaring, voor en tegens?
Thanks alvast!

Jaaaaaa doen!!
Eerste bevalling in t ziekenhuis... Op een bed.. 
2e thuis in bad! 
Maar wat een verschil! Het haalt de scherpe randjes er af, en met name van onder! Bij mn eerste zo'n vreselijke branderige pijn gehad tijdens het persen, dat heb je in bad niet! 
En ook wua spierpijn achteraf.. Bij de eerste had ik over mn hele lijf spierpijn, in alle spieren en bij de 2e in bad niks!
En ik voelde me dus echt niet vies na de bevalling omdat je uit bad komt en niet helemaal bezweet bent!

ik ben echt voor en kan het je aanraden!

Ik heb alleen maar ervaring met bad, niet zonder. Nadelen waren er voor mij niet. Nadelen aan bevallen zijn er genoeg?, maar niet iets wat aan het bad lag. Het was eigenlijk een super goede bevalling. Het warme water haalde het scherpste randje van de pijn van een wee af. Ook gaf het een fijn vrij gevoel. Ik dacht dat ik het lastig zou vinden dat de vk er niet goed bij kon maar daar heb ik helemaal geen last van gehad en ze heeft de bevalling ook super goed begeleid. Wat een nadeel zou zijn van een badbevalling thuis: als je halsoverkop toch nog naar het zkh moet dan staat dat bad daar dus nog. En het opruimen is een nadeel, maar daar hoef jij je niet druk om te maken ??. Bij een badbevalling in geboortecentrum heb je dat niet. Ik heb alleen begrepen dat je dan grotere kans hebt om 'mis' te grijpen omdat het dan vol is in het geboortecentrum/geboortehuis en je daarom niet in een kamer (met bad) terecht kan.

Bij mijn eerste bevalling had ik geen bad en heb ik een tijd onder de douche gestaan. Dit vond ik prettig. Daarom bij de tweede een bad gehuurd. Mijn ontsluiting vorderde heel snel, dus ik had al behoorlijke heftige weeën toen ik erin ging. Wat een verademing!! De warmte, het gevoel van gewichtloosheid. Heerlijk! 

Tip: zorg dat je een waaiertje of iets dergelijks hebt. Tijdens het persen had ik het enorm warm. 

Terug
Bovenaan