Ervaringen met bakfietsen en moederfietsen?

Ik heb een zoontje van ongeveer 6 maanden oud en ben mij aan het orienteren op het gebied van moederfietsen en bakfietsen. Hoe zijn jullie ervaringen (zowel positief als negatief) met deze fietsen? Ik woon zelf in utrecht dus ben van plan om deze in de stad te gebruiken. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
 
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een moederfiets, dus ben benieuwd naar alle reacties!
Ik heb wel een test van de fietsersbond gelezen op internet en daar stond de Gazelle Bloom op 1. En de Sparta Amazone Trendy op 3 geloof ik.
Een bakfiets gaat bij ons niet lukken aangezien ik door een smal paadje met een bocht moet naar de schuur!
Mijn dochter is nu 7 maanden en kan nog niet echt goed rechtop blijven zitten, dus ze kan nog niet in het zitje. Ze zeggen dat ze zelfstandig moet kunnen gaan zitten voor een fietszitje en dat ze niet zomaar om te duwen zijn als ze zitten. Dat is bij ons nog niet hoor!
Haar vader en ik hebben allebei rugklachten en ik ben erg voorzichtig met te snel in kinderstoel en fietszitje. (Misschien wel té hoor!)

gr Fleur
 
Wij hebben geen moederfiets of bakfiets, maar een fietskar. Ik ben er erg tevreden mee. Ze kunnen er al in als ze nog niet kunnen zitten en uiteindelijk kunnen er straks 2 kindjes in. Daarnaast zitten ze lekker droog of uit de zon. Wat mij betreft ideaal!
 
Hallo

Ik heb sinds 2 maanden een moederfiets de gazelle bloom en vind het een heerlijke fiets het rijdt geweldig. Me zoon zit al in het zitje omdat hij te zwaar is voor de draagzak en ik fiets maar 5 minuutjes naar de oppas en meer niet. Echt ik kan de gazelle bloom aanraden
 
Ik heb de Gazelle Bloom. Een hele fijne fiets en hij ziet er ook nog erg leuk uit. Lieke gaat mee op de fiets sinds ze een maand of 8 is,maar nooit langer als een kwartiertje. De hele lange tochten wacht ik nog even mee (ze is nu bijna 10 maanden). Ze vind het prachtig om mee te gaan.....

Ik heb op vakantie een fiets met fietskar gehuurd,waar ik de maxi-cosi in heb vast gemaakt (Lieke was toen nog maar 6 maanden),dat vond ik ook best prettig. Wel zwaar trappen,maar het was goed te doen.
 
Ik heb de Sparta Amazone en ik vind hem ideaal. Op dit moment kan ik hem niet gebruiken omdat ik net weer een dochtertje heb gekregen en ik mis hem echt wel. Ik heb ook gedacht aan een bakfiets maar dat lijkt me toch wel erg zwaar.
 
Ik zelf heb de Sparta Amazone. Echt een heerlijke fiets, zelfs met 2 kinderen en de fietstassen vol met boodschappen!
Groetjes,

Miriam
 
Ik heb een Babboebakfiets waar we erg tevreden over zijn. Onze dochter is nog maar 8 weken en zit gewoon met de maxicosi in de bakfiets. Die kan je gewoon met riempjes vast zetten. Er passen zelfs een paar boodschappentassen nog bij.
 
Terug
Bovenaan