Ervaringen met Barendrecht?

<p style="box-sizing: border-box; margin-top: 0px; margin-bottom: 1rem; color: #4f5355; font-family: 'Source Sans Pro', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Wij wonen momenteel in het centrum van Rotterdam en willen graag ten zuiden van Rotterdam gaan wonen, ivm een baby op komst. In Barendrecht komen regelmatig huizen vrij en de wijken rondom het station vinden we erg leuk, oranjewijk met name lijkt ons heerlijk om te wonen. </p><p style="box-sizing: border-box; margin-top: 0px; margin-bottom: 1rem; color: #4f5355; font-family: 'Source Sans Pro', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Wie heeft ervaringen met Barendrecht? Wij zijn niet religieus en vragen ons af of er echt een SGP cultuur is, en ook welke wijken leuker zijn voor jonge gezinnen? Welke wijken absoluut niet?</p>
 
Ik heb jaren in Barendrecht gewoond als kind plus veel familie woont er nog (allemaal niet religieus). Ik zat toentertijd wel op een Christelijke basisschool, maar ik had niet het idee dat Barendrecht ontzettend religieus was. Onze buren waren ook allemaal geen SGP-ers of christelijk. Wie weet is het inmiddels veranderd, maar ik denk dat het best meevalt! :)
 
Hoi,
Ik woon in Barendrecht met mijn vriend, (puber)stiefzoon, zoontje van 1 en ben 24 weken zwanger. Wij wonen al 5 jaar aan de kant van de Ikea (niet het oude deel dus). Wij zijn destijds vanuit Den Haag hiernaartoe verhuisd en dat bevalt prima. We hebben alles hier in de buurt: leuk winkelcentrum (Carnisselande), de tram ri Rotterdam en een zwembad. De buurt is zeer kindvriendelijk en in vergelijking met de grote stad is het hier niet per se meer gericht op het geloof dan daar. We hebben geen spijt van de beslissing om hier te komen wonen. Heel veel succes met het maken van de keuze!
 
Ik woon sinds 2 jaar in Oud Barendrecht en mijn ervaring is dat je daar niks van merkt. Wij vinden het super fijn om te wonen. Je hebt alles dichtbij en de oranjewijk is zeker een hele leuke wijk!
Ik zou zeggen kom gezellig naar Barendrecht!
 
Wij wonen ook in Oud-Barendrecht met inmiddels 2 kleine kinderen en zijn hier 6 jaar geleden naartoe verhuisd vanuit Rotterdam. Best een stap, want we waren toch ook dol op de bruisende stad.
Uiteindelijk nooit een moment spijt van gehad. Het is heel gemoedelijk, vriendelijke mensen, kindvriendelijk, best groen, alles bij de hand. We wonen op loopafstand van het station en met de trein sta je met 10 min op Rdam Blaak. Alleen met echt stappen is het wat minder handig, maar dat deden wij sinds kids eigenlijk niet zo veel meer.
Als ik toch een minpunt zou moeten noemen is het dat het natuurlijk wat minder hip is dan de stad: je hebt niet zo veel leuke (koffie)tentjes en het loopt allemaal net wat achter. Ook met eten bestellen is het vooral shoarma/pizza/junkfood, terwijl je in de stad veel meer wereldkeuze had. Maar hé, als dat alles is :) 
 
Terug
Bovenaan