Ervaringen met bloedverlies tijdens zwangerschap

<p>Hi. Ik ben inmiddels 9 weken en een paar dagen zwanger. We hebben door onze roerige start al een aantal echo’s gehad waarvan de twee laatste met hartactiviteit. Maar, ik kamp al sinds de 5e week met bloedingen, de ene keer wat heviger dan de andere. Zijn er meer dames die dat hebben gehad? Dit is voor mij de eerste zwangerschap met een kloppend hartje, wil heel graag dat alles goed is en blijft maar ben zo onzeker.. kennen jullie dit? </p>

Hoi Annouck ik ben op het moment 38 weken zwanger.
Ik snap je angst zeker. Ik heb in me zwangerschap (is me eerste ook) 3x bloeding gehad.
Het is voor sommige heel normaal om een bloedinf te hebben of paar keer of bijv de hele zwangerschap. Mij werd verteld als het niet meer wordt, geen stolsels of krampen hebt dat er geen zorgen zijn. Ik weet dat na 3 bloedingen wel een uitstrijkje gedaan kan worden, dit is bij mij ook gedaan.
Hiermee kijken ze dan of je evt soa's hebt of een poliep of miss een scheur in je placenta etc. Het kan ook gewoon een vaatje zijn dat knapt dit kan al bij hoesten, niezen, trap lopen. Echt de kleinste dingen.
Vertrouw je het niet gewoon de vlk bellen ze zijn er niet voor niks.

Ik heb vanaf 4 weken tot 15 weken aan een stuk oud bloedverlies gehad met 4x vers bloedverlies, waarvan ook nog één keer met een vers stolsel. Ik ben nu 29 weken en kijk nog steeds bij ieder pijntje of toiletbezoek mijn onderbroek na. Die angst blijft toch wel een beetje. 

Ik heb de 1e 6 maanden van mijn zwangerschap bloedverlies gehad. Iedere maand een paar dagen achter elkaar. De ene maand leek het alsof er een kraan open stond de andere maand alleen met afvegen. Is nooit een oorzaak voor gevonden wel enorm stressvol geweest.

Hai,
Ik snap dat je ongerust bent maar bij mijn 2de zwangerschap heb ik 3 maanden gebloed. Heb nu een gezonde knul van 7 maanden !

Ik heb vanaf een paar dagen na de positieve test ook bloedverlies gehad, de ene dag meer dan de ander maar zeker niet zoals een menstruatie. Ik was doodsbang. Bloedverlies was na 6 dagen gestopt maar kwam na 2.5 dag weer terug. Gelukkig duurde dat ongeveer een kleine 2 dagen en sindsdien is het weg. Het is nu bijna een week helemaal weg en afgelopen maandag de eerste echo gehad met 6+1 en alles was goed. Uitwendig al heel goed te zien en ook een kloppend hartje. Ik hoop uiteraard dat het bloedverlies wegblijft want ik vind het zo onzeker makend!

Hoi Annouck,
Ontzettend herkenbaar en wat een rot gevoel geeft je dat hè! In mijn zwangerschap van mijn dochter had ik heel veel bloedverlies. Heb toen voor 10 weken al 3 extra echo’s gehad. Had heftige krampen en best wat maandverbanden nodig om het bloeden op te vangen. Mijn dochter is inmiddels 1 jaar en het kan dan dus nog goed gaan.
Ik ben nu weer zwanger en heb een week bloedverlies gehad, ook met buikkrampen. Het was alleen niet zo heel veel deze keer. Geeft wel een rotgevoel maar je kan zo snel een ‘onschuldige’ bloeding krijgen. Als je ergens aan twijfelt bel dan zeker de verloskundige en vraag of je een extra echo kan krijgen. Hopelijk heb je een fijne verloskundige die hieraan meewerkt. 

Ik heb in het begin van mijn zwangerschap in week 6,7,8 en 9 een bloeding gehad. Dit was na een miskraam, dus mijn stresslevel zat direct hoog! Ik heb iedere keer de vk gebeld en mocht steeds komen voor een echo. 
Tijdens de 12 weken echo bleek dat mijn placenta voor lag, waardoor ik sneller bloedingen kreeg. Gelukkig heeft zich dat vanzelf opgelost. 
Ik ben nu 32 weken zwanger en met de kleine meid gaat alles goed. Het hoeft dus zeker niet fout te gaan! 

Terug
Bovenaan