Ervaringen met bril voor een kindje van 2 jaar

<p>Mijn dochter is in oktober 2 jaar geworden en ze heeft nu sinds 1 week een bril (sterkte +3.50 aan beide ogen)</p><p>Het is nog erg moeilijk om de bril op te houden, ze snapt nog niet waarom dat moet en het zit haar in de weg. We zijn dit echt nog aan het opbouwen, we doen de bril op met leuke activiteiten (naar buiten gaan, spelletje doen, samen spelen, tv kijken etc) Dan accepteert ze het, maar zodra de activiteit voorbij is, trekt ze de bril gelijk van haar neus.</p><p>Ik denk dat we dit langzaam moeten opbouwen. Ze is een behoorlijk pittige peuter en ik kan haar er echt niet toe 'dwingen' de bril urenlang op te houden want ze trekt m zelf van haar hoofd en gooit m de kamer door. Doordat we het nu spelenderwijs doen, lijkt het het beste te gaan en op een leuke manier, ook niet onbelangrijk.</p><p>Ik was benieuwd of andere moeders hier ervaring mee hebben en hoe lang het duurde voordat je kindje echt de hele dag de bril op hield. </p><p>Enerzijds ben ik blij dat ze al zo jong een bril heeft en we er snel bij zijn, anderzijds is het nog niet uit te leggen aan een kindje van net 2 jaar en dat maakt het erg moeilijk. </p><p>Ook valt het me op dat ze vaak over de bril heen kijkt. Ze legt haar kin op haar borst en meet zichzelf een houding aan zodat ze over het montuur kan kijken. Als ik zeg dat ze haar hoofd recht moet doen, doet ze dit voor 5 seconden dus dat schiet ook niet op. Betekent dat dat de bril niet goed zit of moeten we dit gewoon 'afleren'?</p><p>Nouja, ik ben gewoon benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben en misschien wat tips en trucs hebben! </p>
 
Ik weet nog heel goed toen ik zelf mijn bril kreeg dat dit heel erg wennen was. Je ogen zijn zo gewend om zo "slecht" te kijken..
Door de bril zag ik in het begin ook echt niks! Je ogen moeten zich daaraan aanpassen.
ik denk dat je heel goed bezig bent door samen te oefenen!
Wellicht een wekkertje zetten? En dan steeds de tijd wat langer maken, 2 uurtjes bril op, 3 uurtjes bril op enzovoort?
 
He hoi,
Hier ook uit eigen ervaring. Het is inderdaad heel erg wennen als je nieuwe sterkte hebt. Kan je ook echt hoofdpijn enzo van krijgen. Ik zou het dus ook langzaam gaan opbouwen, niet te veel pushen, want het is echt niet fijn.
 
Terug
Bovenaan