Ervaringen met combisleeper gevraagd

A

Anoniem

Guest
Lukas beweegt zoveel in zijn slaap dat het geen zin heeft om hem onder een dekentje te leggen. Van de zomer heeft hij gewoon in een slaapzakje geslapen. Voor de winter ben k aan het overwegen om een combisleeper aan te schaffen.

Wie heeft hier al ervaring mee? En waarom kan ik niet gewoon een dikke slaapzak gebruiken? En hoelang kan je ermee dooen (tot hoe oud passen ze in maat twee)

annemieke

He Annemieke

Hier alleen maar lof over de combisleeper. Sophie heeft tot 11 maanden in maat 1 gelegen en wat mij betreft ligt ze tot ze 2,5 is in maat 2. Gijs heeft vanaf 9 maanden tot en met 2,5 jaar in maat 2 gelegen. Toen hij een peuterbed kreeg met dekbed wilde hij 'm niet meer aan.

Geen gedoe met lakens en dekens, lekker warm, veilig, comfortabel, niet kapot te wassen en varieren met binnen en buitenzak en mouwtjes.......... Heerlijk. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

En volgens mij zijn die dikke slaapzakken niet warm genoeg zonder dekentje als het echt koud wordt, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker

Groetjes
Susan

Hoi,

Ook hier een draaikont in bed. Ik heb ook staan kijken naar een combisleeper maar vond ze erg aan de prijs. Toen zag ik dat ze bij Prenatal ook slaapzakken met mouwen hebben (afritsbaar). Deze zijn geloof ik €19,95. Ik heb er daar gelijk 1 van gekocht en deze bevalt prima. Het is nu nog wel vrij warm dus leg ik hem alleen in zijn romper er in. Als het straks kouder wordt trek ik hem gewoon een pyjama er bij aan.

Groetjes Danielle

Hoi Annemieke,

Ook hier een mama die heel enthousiast is. Bij de oudste alleen maar dekentje en laken gebruikt. Maar bij Milan kon dat echt niet meer, meneertje presteerde telkens om met zijn hoofdje onder de dekens naar het voeteneind te draaien. Ook ik was bij de prenatal voor een goedkopere zak, maar ze adviseerden daar dat het misschien beter was om een CombiSleeper aan  te schaffen want bij de versie van prenatal moest je toch nog wel een dekentje gebruiken en vooral in de winter.

Toen het erg warm was lag Milan alleen in de zomerzak van de Combi en nu heb ik de buitenzak met de mouwtjes eraan. Straks als het echt kouder word dan doe ik de binnen zak er weer in ritsen.....

Hoop dat je wat aan onze verhalen hebt !!

Jolanda

Hoi,

Jamie heeft er vorig jaar winter in gelegen en eignelijk heb ik hem na die tijd vrij weinig gebruikt. Ja hij is lekker warm en idd makkelijk dat je de mouwen eraf kan halen. Maar ik vind hem ook vrij duur. Ook denk ik dat je aan 1 niet genoeg hebt, want (jamie iig) ze plassen nog weleens door de luier. En dan is hij niet op tijd droog.

Ik heb nu ook van prenatal gekocht en ik denk dat die warm genoeg zijn. Anders kan je altijd nog een zomerslaapzak eronder aan doen.

Gr. Natasja

hoi hoi,

nou, hier ook alleen maar lof over de combisleeper!
Lieve ligt erin sinds ze 4 weken oud is.. in de zomer inderdaad lekker de dunne zak gebruikt, en nu gebruik ik vaak de binnenzak alleen (in het tussenseizoen), want daar zit lekker fleece aan de binnenkant.

en met wassen en drogen (hij mag gewoon in de droger: ideaal!) blijft hij echt als nieuw. ik vind het echt een goede slaapzak. en Lieve heeft het echt nog nooit koud gehad.

Lieve slaapt nog steeds in maatje 1 (ze wordt volgende week 1 jaar). dus ervaring met de tweede maat heb ik nog niet. maar gekocht heb ik hem wel al hoor! maatje 2 ligt al geduldig te wachten hihi..

hopelijk heb je wat aan deze ervaringen!

groetjes, Mo22

Hai hier nog een grote fan van de combi sleeper. Het is veel warmer dan een winterslaapzakje en daardoor zijn er dus geen extra dekens enzo nodig. Gewoon een dekbed in slaapzak vorm. Die maat 2 kunnen ze wel tot 3 jaar in maar toen gebruikte ik hem niet meer voor mij zoon. Enig nadeel is dat hij wat moeilijk (vooral de puntjes) te drogen is na een was beurt. Ik doe hem in de droger en toch blijft hij klam op de puntjes. En de bijgeleverde mouwtjes zijn vrij kort

Ben er erg blij mee! Ik heb in een keer de grote gekocht. Volgens mij staat erop van 1-4 jaar. Dus eigenlijk zolang ze erin passen. Nou, Kian is lang, maar heeft nog een heel end over hoor onderin, dus ik denk nog wel een tijdje goed!
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan