Ervaringen met cytotec

Hallo allemaal,

Ik zou graag de ervaringen van anderen willen horen over het gebruik van cytotec. Het hartje is bij de kleine gestopt en mijn lichaam stootte het niet van zelf af. Dus heb ik besloten om pillen te gebruiken. Deze vanmiddag ingenomen en ongeveer 3 uur later begonnen de weeën. Ik verging van de pijn. Inmiddels nog steeds heel veel pijn en bloedverlies. Is dit normaal?

Hai, wat vervelend dat je dit mee moet maken. Ik heb hetzelfde gehad, ook heel erg veel pijn en erg veel bloedverlies. Bij mij hebben de krampen ongeveer 1 hele dag aangehouden en toen werd het draaglijk. Het bloedverlies heeft wel een aantal weken geduurd. Het verschilt wel erg per persoon hoe het lichaam op de medicatie reageert, bij mij is het uiteindelijk goed gekomen. Heel veel sterkte.

@Mootje, dit is inderdaad verschrikkelijk. Als ik dit van te voren had geweten, was ik wel voor curretage gegaan. Ik hoop dat de pijn snel weggaat en de bloeding stopt.
Ik had op een gegeven moment echt het gevoel dat ik ging flauwvallen.

Oh wat vervelend dat het toch een miskraam is geworden! Sterkte! Als je het gevoel krijgt dat je flauwvalt van de pijn/bloedverlies dan zou ik zeker even bellen met de verloskundige/huisarts. Ik werd na mijn miskraam (zonder cytotec, 2,5 week afwachten na de slechte echo) ook duizelig, en bleek al ruim anderhalve liter bloed kwijt te zijn en het bloedverlies ging gewoon vrolijk als een extreem heftige menstruatie door (binnen 5 minuten door een kraamverband heen lekken). Mijn man heeft toen toch maar de verloskundige gebeld (ik had zelf zoiets van: het valt wel mee, meer bloedverlies is te verwachten toch?) en die adviseerde ons meteen naar het ziekenhuis te gaan. Ik heb toen alsnog een spoedcurettage gehad om het bloedverlies te stoppen omdat het bloedverlies veel te lang (uren) te heftig bleef en had ook meteen een bloedtransfusie kunnen krijgen. Meer bloedverlies dan bij een menstruatie is normaal, maar als het veel blijft (niet duidelijk afneemt tot normale menstruatieachtige hoeveelheden) en je je er echt niet fit bij voelt moet je wel aan de bel trekken.
Hopelijk voel je je inmiddels wat beter!

Hoi,

Wat naar dat je dit moet mee maken. Helaas heb ik het ook gehad bij 11 weken en was het hartje gestopt bij 9+2.
Ik had op vrijdagavond cytotec gebruikt rond 18.30 uur hierna flinke krampen tot een uur of 2 ‘s nachts, wel bloedverlies maar geen stolsels. Rond 2 uur stopte dit en kon ik eindelijk gewoon slapen. De volgende dag helemaal nergens last van en in de avond rond 22.00 uur begonnen de krampen opnieuw. Een half uur later het vruchtje in de vruchtzak verloren, en stopte de krampen direct. Op zondag de 2e dosis cytotec gebruikt en hier totaal geen weeen van gehad, alleen lichte menstruatie krampen.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel het vruchtje kwijt bent zodat de krampen minder worden.

Terug
Bovenaan