Ervaringen met de methode van Rapely

Hallo allemaal,
Mijn zoontje is bijna 6 maanden en wil hem graag groeten en fruit aanbieden a la Rapley. Heb er wat informatie over opgezocht op internet en het lijkt me wel wat. Aan de andere kant lijkt het me ook lastig wanneer hij op het KDV is. Bieden zij hem dit dan ook aan omdat ik dit wil, of kost dit teveel energie? Kan het dan evt. ook gecombineert worden met potjes of gepureerd fruit/ groenten. Op internet lees ik dat het vooral kan nadat een kindje 6 maanden borstvoeding heeft gekregen, die van mij heeft tot 4 maanden borstvoeding gehad en nu de fles (hypoallergeen). Is het dan ook mogelijk.


Kortom, ik zou graag wat ervaringen van mensen willen die het ook geprobeerd hebben.
En hoe zij dit deden, met welke groenten/ fruit ze starten e.d.

Groetjes,
Doornroosje
 
Hoi Doornroosje,

Ik ben toevallig hier 2 weken terug begonnen met Rapley! Hardstikke leuk en mijn dochter blijkt een natuurtalentje te zijn :) Banaan, bloemkool, peer, wortel, broodkorstjes... ze vindt alles even lekker.
Rapley gaat ook in combinatie met flesvoeding hoor! En je kunt het ook prima combineren met prakjes/potjes als je kindje bijvoorbeeld op het kinderdagverblijf is.

Op het bijvoedingsforum vind je veel informatie erover (ik waarschuw je wel dat dat een beetje de 'rapleymaffia' is zoals er ook 'borstvoedingsmaffia' is). Wellicht wordt je daar wat wijzer!

Groetjes & veel kliederplezier!
 
Terug
Bovenaan