Ervaringen met de methode van Rapely

Hallo allemaal,
Mijn zoontje is bijna 6 maanden en wil hem graag groeten en fruit aanbieden a la Rapley. Heb er wat informatie over opgezocht op internet en het lijkt me wel wat. Aan de andere kant lijkt het me ook lastig wanneer hij op het KDV is. Bieden zij hem dit dan ook aan omdat ik dit wil, of kost dit teveel energie? Kan het dan evt. ook gecombineert worden met potjes of gepureerd fruit/ groenten. Op internet lees ik dat het vooral kan nadat een kindje 6 maanden borstvoeding heeft gekregen, die van mij heeft tot 4 maanden borstvoeding gehad en nu de fles (hypoallergeen). Is het dan ook mogelijk.


Kortom, ik zou graag wat ervaringen van mensen willen die het ook geprobeerd hebben.
En hoe zij dit deden, met welke groenten/ fruit ze starten e.d.

Groetjes,
Doornroosje
 
Hoi! Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ben me er ook in aan het verdiepen.
Misschien dat je, je vraag op dit forum kunt stellen:

http://bijvoeding.freeforums.org

Daar zijn volgens mij meer moeders die Rapley toepassen. Ook is er een boek:
"Eten voor kleintjes - van borst tot boterham, voor kinderen van 0-4 jaar."

Succes!


 
Hoi,

Ik heb het gecombineerd, nu eigenlijk nog steeds.  Ben begonnen met brocolli, peen, bloemkool en banaan. In het begin is het meer spelen en  beland meer dan de helft op de grond. Als ze klaar was met spelen/eten gaf ik daarna nog gepureerd eten (zelfgemaakt of pot), zodat haar buikje toch wel gevuld is. Na een tijdje snapt ze wat de bedoeling is en kan je minder gepureerd eten geven.

Het KDV heeft geen ervaring met Rapley en daar krijgt mijn dochter gepureerd fruit.
Je kan het natuurlijk vragen, maar de meeste KDV's hebben daar geen ervaring mee en vaak hebben ze ook geen tijd.

Succes. Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.
 
Het lijkt me dat je gerust Rapley met gepureerd fruit kunt afwisselen. Waarom niet?
Ik had ook graag rapley uitgeprobeerd, maar onze Leah was zo'n slechte eter/drinker dat het hier echt niet werkte. Tot een jaar ongeveer heeft zij dus alles gepureerd gekregen, eigenlijk pas sinds een maandje krijgt ze gewoon een banaan in haar handen en een stuk aardappel. Tja.......! Het is het proberen waard. Ik denk dat je gerust met het KDV kunt overleggen of zij hier ook voor voelen en wat hun ervaringen zijn. Succes ermee!
 
Wij hebben het ook gecombineerd. Daniel kreeg broccoliroosjes, worteltjes, broodkorst, rijstewafeltjes enz. Maar we vulden dat wel aan met gepureerd of geprakt eten.

Ik zou niet weten waarom deze methode niet zou werken als je niet volledig 6mnd bv hebt gegeven.....

Oh ja, schrik niet als de kleine begint te kokhalzen, lijkt erger dan dat het is.

Groetjes, Yvette
 
Terug
Bovenaan