Ervaringen met Dostinex?

Hoi meiden!

Door een borstverkleining van een aantal jaar geleden, gaat het zeer waarschijnlijk niet lukken om borstvoeding te geven. De chirurg en de verloskundige raden het allebei af en zeggen dat ik beter kan genieten van de flesvoeding als in de stress kan raken van borstvoeding die niet wil lukken. Dus ik heb besloten om geen borstvoeding te gaan geven.

Nu begon de VK vanmorgen over het middel Dostinex, wat ervoor zorgt dat de borstvoeding gelijk afgeremd wordt. 2 pilletjes direct na de bevalling en je zou nergens last meer van hebben. (merk nu al dat mijn littekens gespannener zijn, dus dat zal waarschijnlijk alleen maar meer worden).

Heeft 1 van jullie ervaringen met het middel Dostinex??
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel van gehoord. Dan heb je ook geen stuwing enzo schijnt best prettig te zijn als je inderdaad geen borstvoeding wilt geven.
Bij mijn eerste 2 is het allebei mislukt dus ik zeg 3 maal is scheepsrecht maar als ik van gedachte verander ga ik ook voor die tabletjes. Volgens mijn collega echt super spul en waarom pijnlijden als dit absoluut niet nodig is.
 
Ik heb er ook nog nooit van gehoord,

maar ga zelf geen borstvoeding geven dus ik ga het ook zeker even na vragen bij mijn VK want wrom stuwing en alles als je het kan voorkomen met 2 pilletjes ???
 
Hallo,

Mijn vk raadde het niet aan.( ook niet perse af) Er zitten een aantal bijwerkingen aan.( ik geloof misselijkheid en hoofdpijn) Ik ben inmiddels bevallen en heb een dag stuwing gehad maar heel eerlijk gezegd vond ik het reuze mee vallen. Wat witte kool om te koelen en het is prima te doen(vond ik). Ik vond het iig zonde om van de pilletjes dan ziek te worden terwijl het dus niet nodig is. Ik zou het gewoon even overleggen met je vk en kijken wat zij zegt.
 
Vriendin van mij heeft het gebruikt, die mocht geen bv geven vanwege medicatie (eerst uitgezocht of er geen alternatief was).

Zij is er ontzettend beroerd van geweest.

Bij de 2e heeft ze dus gekozen om het niet weer te gebruiken en met idd kool in de koelkast en een goeie stevige bh was het met 1 dag goeie stuwing ook wel bekeken.
 
Ik heb het 2x gebruikt, na doodgeboorte. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik nu geen borstvoeding zou geven ik het wel zou vragen, want mijn lichaam was weer snel "zichzelf" na dostinex en na de bevalling van mijn dochter (dat ging helemaal goed dus had ik geen dostinex) heb ik nog maanden met mijn cyclus zitten klungelen.

Ik heb zelf totaal geen last gehad van bijwerkingen en ik heb er ook niemand over gehoord die het in mijn omgeving ook gebruikt heeft (ik ken 3 personen die dit ook hebben gehad en hebben er ook geen last van gehad)

Maar dat geeft nog geen garantie natuurlijk voor jou.

Succes
 
Ik heb ook dostinex gekregen, eerste dagen geen stuwing gehad, maar vanaf dag 4 alsnog. Heeft een dag of 3 geduurd. Ze hebben mij nooit iets uitgelegd over wat de bijwerkingen, dat heb ik later pas gehoord. Heb zelf geen last gehad van bijwerkingen.
 
Hallo,

Ik heb na mijn tweede bevalling Dostinex gevraagd, omdat ik na de eerste bevalling echt verschrikkelijk veel pijn van de stuwing had (ik gaf flesvoeding) en er drie nachten niet van geslapen had. En dan moest ik nog rechtop in bed gaan zitten met kussens in mijn rug, want liggen ging niet.

Na het nemen van Dostinex heb ik nagenoeg nergens last van gehad, dus na mijn aanstaande bevalling neem ik het weer.

Je bent na de bevalling al moe genoeg en ik wilde graag goed kunnen slapen zonder pijn en ook mijn kindje zelf kunnen vasthouden, want dat deed ook heel veel zeer...

Gr,
Mariska1973
 
Terug
Bovenaan