ervaringen met draagdoeken???

A

Anoniem

Guest
Hi,
Mare zit volgens mij midden in een groeisprong, ze il maar 1 ding.....op mijn arm rondgedragen worden. Op zich natuurlijk wel gezellig, maar 7 kilo is toch wel wat zwaar en daarnaast heb ik nog wel meer te doen.Nu zit ik al een poosje te denken om een draagdoek te kopen, zeker omdat ik deze week weer moet gaan werken,  heb ik haar dan  wat dichter bij me als ik thuis ben????Heft iemand ervaringen met de verschillende systemen? Ik heb nu een baby bag te leen. Dat is zo'n soort banaan waar ze dan inliggen.  Mare vindt het top, ik heb nu al (na een uur) een lamme schouder!!!  

Ik heb een draagzak van babybjorn, maar ik gebruik 'm niet veel, omdat ik het toch nog best zwaar vind. Zo'n banaan heb ik ook gehad, die is nog zwaarder, omdat ie maar op 1 schouder hangt.
Een vriendin van me heeft zo'n hele lange doek die ze op een bepaalde manier omknoopt, ziet er erg ingewikkeld uit, maar zij is er inmiddels wel handig in geworden.

Ik heb zelf ook zo'n draagdoek. Eentje van een meter of vijf en gebruik dat ding heel erg vaak. Het is even oefenen met omdoen maar je kindje kan er op verschillende manieren in en dat is ook wel prettig voor de afwisseling.
Het draagt juist niet zwaar omdat je de banden breed over je schouders en bovenarmen kunt doen zodat het gewicht verdeeld is. Daardoor kun je het lang om hebben. Ik draag Jitske er vaak in als ik lopend boodschappen ga doen en ben dan al gauw anderhalf uur weg.

Mijn draagdoek heb ik gekocht via www.draagdoek.nl Je krijgt er een 'gebruiksaanwijzing' bij. En je kunt diegene achter de site ook mailen voor vragen, je krijgt heel snel antwoord. Ik wist niet wat ik wilde voor kleurcombi en mailde haar welke kleuren ik mooi vond. Ze mailde toen een leuk voorstel terug en ik heb echt een super mooie draagdoek   nu! Ben er erg blij mee!

Louise (mamma van Jitske 8-12-06)

Dit is een verschikkelijke foto maar je kunt wel goed zien hoe de doek eruit ziet. Hier ligt Jitske in een soort van 'mandje'. Tegenwoordig draag ik haar meer met haar gezicht naar me toe en  haar beentjes omlaag. Eigenlijk net zoals ze in een baby-bjorn zitten.

Hoi!

Ik heb ook de babybjorn, en vind m heerlijk!! We gebruiken hem heel vaak, omdat daantje dan lekker wakker rond kan kijken enzo! We hebben ook zo;n draagdoek gehad zoals op de foto hieronder, maar zelf vind ik de babybjorn gemakkelijker. Hetzelfde effect, minder werk!

Succes
Groetjes
Astrid

Terug
Bovenaan