ervaringen met duowagens en tandemwagens?

Ik heb een vraagje aan moeders die ook kindjes wat sneller op elkaar hebben gekregen. Mijn zoontje zal 1,5 zijn als mijn kleine geboren gaat worden in november. En nu ben ik aan het kijken voor een kinderwagen. Maar ja welke? Wat zijn de ervaringen met een tandemwagen en dan bedoel ik zo'n wagen dat ze achter elkaar zitten. Zo'n duo wagen is eigenlijk geen optie omdat we een hele smalle gang hebben, maar ben evengoed benieuwd wat de ervaringen daar mee zijn.
Nou heb ik ook gehoord van een zitje wat je voor op de wagen kan monteren. iemand daar ervaring mee? En zo'n kiddyboard, werkt dat? Genoeg vragen dus, haha
Wil ook graag weten hoe dat praktisch gaat met 2. Kan me er wel iets bij voorstellen maar hoor het graag van ervaringsdeskundigen
Zijn er bijvoorbeeld ook moeders die een draagzak gebruiken?
Ben benieuwd, hoor graag van jullie.
Groetjes Kuif

Hoi, hoi,

Ik heb toen mijn 2de geboren werd, een duowagen van topmark gekocht via MP. Hele handige wagen en erg klein op te vouwen voor in de auto. Ik vond het ideaal tot een maand of 6. Toen paste de jongste niet meer in het babynestje en wilde de oudste echt niet meer in de wagen zitten. Toen hebben we hem voor hetzelfde bedrag weer verkocht op mp. Op het moment pas ik een dag in de week op mijn nichtje van 3 maanden en hebben we weer een duowagen topmarkt op mp gekocht. Nu ligt mijn nichtje in het nestje en zit mijn dochter er voor. Ideaal...

Ik ben ook wel van het dragen in draagdoeken maar vind dat geen oplossing voor lange wandelingen. Dan wordt dat toch wel zwaar en niet alle kindjes houden ervan. Mijn zoontje wilde er echt niet in, terwijl mijn dochter er (nog steeds) geen genoeg van kan krijgen).

Wij hebben ook wel gedacht over zo'n plankje maar uiteindelijk gekozen voor de duowagen. Je kan namelijk zelf niet meer goed recht achter de wagen lopen met zo'n plankje. Lijkt me voor lange stukken niet comfortabel.

Ik heb een topmark tandemwagen (met babynestje) gekocht en het is een van mijn beste aankopen ooit! Ben er echt zo blij mee, gebruik hem ook vrij intensief.
Hij is ietsje langer dan een gewone wagen, maar net zo wendbaar en ik krijg hem (met 2 kids erin) zelf gemakkelijk in en uit de bus, ook in winkels nooit echt een probleem.

Mijn oudste was net 2 toen onze dochter geboren werd en is nu 2 jr 3 mnd en ik ben nog steeds blij dat ik hem in het tuigje kan vastzetten. Hij kan best een eindje lopen, maar is een echte peuterpuber: nooit de kant op die ik wil, soms helemaal niet willen lopen, rekken leeghalen etc. Ik denk dat een kiddy board dus ook echt (nog) geen optie is bij ons...

Toen mijn 2e zoontje werde geboren zat er 20 maanden tussen. In eerste instantie had ik een meerijdplankje, echter hij wilde er niet op staan of was het na 5 minuten beu. Ik heb een tandemwagen gekregen en heb die met veel plezier gebruikt. Alleen mijn zoontje was niet zo heel erg licht en het meeste gewicht zit dan op de voorkant, dus dat was wel stevig duwen. Later heb ik toch een duowagen gekocht van mc claren. Ideaal, klein op te vouwen en je komt bijna overal wel binnen. Ik vond deze het prettigste. Alleen als de kleine lag te slapen en de oudste was wakker, dan wilde hij nog wel eens de baby wakker maken, terwijl in een randemwagen is dit natuurlijk wat moielijker.
Succes met de aanschaf! groetjes,

Hoi,

Ik gebruik de phil&teds en vind hem helemaal geweldig!! Je past overal in de breedte en in de lengte nog in en als de oudste niet meer wil zitten klik je de duoseat eraf en heb je een enkele wagen over. Ik gebruik hem nu al met alleen mn zoontje en af en toe een kindje van vrienden er bij in. En ze vinden het ook super om onderop te zitten.
Ik ga hem straks voor baby en peuter van 15 maanden gebruiken als mn tweede komt.

Liefs Jen

Terug
Bovenaan