ervaringen met een brilletje bij 15 mnd??

Hallo,

Mijn dochter van 15 maanden moet een brilletje. Ze heeft +5 en +6. Ik heb al veel gelezen over hoe het zit met die afwijking maar ervaringsverhalen mis ik! Wie heeft er tips hoe ik haar het brilletje kan laten ophouden? En wat voor soort brillen goed zijn? En hoe vaak die dingen juist wel of niet stuk gaan??

Zowel mijn man als ik dragen een bril. Hoewel we het natuurlijk niet leuk voor haar vinden, is onze wereld ook niet vergaan. Dus vol goeie moed stappen we het tijdperk van ons bril-dragende meisje in...

Alle tips zijn welkom!!
 
Hai mama van Hidde!


Ja ik heb ervaring met een brilletje op zeer jonge leeftijd!
Mijn zoontje is slechtziend en lichtschuw,ook hij moest een brilletje met 14 maanden......een ramp was het om hem op te laten!
Maar wij deden het spelenderwijs,in het begin was het een half uurtje,en het werd eigenlijk steeds langer dat ie hem ophield.
Ook helpt het om je kindje te prijzen.....zo van, wat staat de bril jou mooi....ik vind je met brilletje veel mooier dan zonder enz!
Op een gegeven moment gaan ze zelf wel het nut van de bril inzien hoor,want de wereld ziet er toch ook veel mooier uit met bril ,als je een + of - afwijking hebt!

Komt vanzelf goed hoor!

Succes.
 
Inmiddels zijn we drie weken verder en heeft ze haar bril. En we zijn stomverbaasd maar het gaat prima!! Ze heeft het ding opgekregen en zet 'm niet meer af. Het is dus duidelijk dat ze 'm nodig had. Al haar speelgoed heeft ze opnieuw ontdekt. Toen we de bril gingen halen en ik hem in de winkel bij haar opzette keek ze naar haar voetjes en stak ze een voor een vooruit en bekeek ze zeer aandachtig: 'heee, ik heb voeten!".

Alleen als ze moe is, en dan in haar oogjes wil wrijven, vind ze dat natuurlijk lastig. Dan gooit ze de bril wel eens af en moeten we hem met een snoekduik opvangen. Maar dat vind ik niet meer dan logisch eigenlijk. Ze houdt hem verder de hele dag op!!!
Wij zijn super trots op onze kleine meid dat ze dat doet!!

Mocht iemand met dezelfde vraag dit topic lezen: mijn advies is dus gewoon opzetten dat ding en er verder geen aandacht aan besteden. Het is precies wat al in het vorige berichtje staat: als ze merken dat ze beter zien met bril, zetten ze 'm niet meer af!
 
Terug
Bovenaan