ervaringen met erg grote baby????

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Morgen ben ik 30 weken zwanger van ons 2e zoontje, anderhalve week terug heb ik een metingsecho gehad omdat het kindje wat groei betrefd voorliep. Daar kwam uit dat terwijl kindjes van die leeftijd gemiddeld zon 900 gram wegen woog hij 1743 gram, dus zo goed als het dubbele. Een week eerder is ie ook gemeten toen lag ie al 2 weken voor en met die laatste echo inmiddels dus al meer dan 3 weken. Er zit dus een snel stijgende lijn in. Ik heb geen zwangerschapssuiker of zo is allemaal al gecontroleerd en de uitgerekende datum blijft staan op 9 december. Ik geloof er niks van dat als ie zo explosief blijft doorgroeien dat ie tot die tijd blijft zitten. Hebben jullie er ervaringen mee wat me nog te wachten kan staan. En of ze in deze gevallen het kindje eerder laten komen, en natuurlijk ook hoe jullie het hebben ervaren....

alvast bedankt, groetjes Martine

Hoi Martine

Hier nog een Martine met dit soort vragen. Ik heb gisteren de diabetes test gehad en weet maandag of ik dat heb, maar kan het me niet voorstellen.

Dinsdag die metingsecho.

Ik loop ook 3 weken voor op groei en heb dinsdag dus een echo om te kijken of het de baby of het vruchtwater is of een combi.

Ik heb ook begrepen dat het er niet eerder door zal komen.

Heb jij ook niet zoiets van: als dit zo doorgaat wil ik een keizersnede, want dit gaat nooit passen? Ik heb dat wel.

Ik heb trouwens een drukke baan en moet nog 2 weken, en snap niet dat ik dus zo voorloop. Hoe moet dat gaan als ik verlof heb en er een groeispurt komt. Help!!

Ik zou me als ik jou was laten doorverwijzen naar een gyno, of zit je daar al. Wat zeggen ze over het al dan niet passen. 2x zo groot, jemig, die heeft het naar zijn zin bij jou!!

Ik laat je dinsdag wel weten wat mijn uitslag was en wat ze bij mij zeggen.

Sterkte
Martine

Hoi Martines, maar even speciaal martine 33,
Het hoeft niet zo te zijn dat je kindje een groeispurt maakt als je met verlof gaat. Ik werkte bij mijn vorige zwangerschap ook fulltime en heb doorgewerkt tot 35 weken. Mijn zoontje maakte een groeispurt door met 27 weken. Bij 32 weken was alles weer normaal.
Nu ben ik bijna 31 weken en loop slechts ruim 2 weken voor. Maandag weer naar de vk, is de voorsprong 3 weken dan ook naar de gyn. Nou ja, we zien wel.
"groeitjes",
Patricia 30+6

Hoi, ik heb 3 kids waarvan de eerste 4075, de 2e 4550 en de 3e 4990 woog. Nu ben ik 20 weken zwanger van de 4e en wacht in spanning. Ze zijn alle 3 met 42 weken geboren na inleiding en bij de laatste schatte de gynacoloog hem zelfs op 11 pond! Maar eerder inleiden, ho maar. Alles was nog goed, genoeg vruchtwater en kindje maakte het goed dus waarom haasten. Nou ik kon wel een reden verzinnen, maar goed. Alles is uiteindelijk goed gekomen en ik ga ook nu maar uit van 42 weken en een groot kind, dan kan het alleen maar meevallen....

groetjes...

Hoi Martine,

Laat je niet al te gek maken hoor!!!! Ik heb aardig wat groei echo ´s gehad ivm zwangerschapssuiker. Elke keer weer zeiden ze zoooo wat een groot kind. Bij 37 weken zou mijn baby een omvang hebben van een baby van 42 weken!!!!!
Ik werd hartstikke bang, hoe moet dat dan straks met de bevalling, lukt nooit, zag echt een reus voor me etc etc. Geloof me, dit heeft aardig wat verpest voor mij. Sowieso tijdens de zwangerschap en helemaal tijdens de bevalling. Ik was zo verschrikkelijk bang. Het idee dat er een reuze baby uit moest komen, dat past toch nooit...  En ja hoor, uiteindelijk was er niets raars aan de hand. Een super lieve mooie baby  met een gemiddeld gewicht en gemiddelde lengte is het resultaat. Alle stress dus voor niets!

In het ziekenhuis lag ik met drie andere dames op een kamer die dezelfde angst hadden! Tegen hen werd ook continue gezegd dat de baby al erg groot zou zijn. Echt enorm dom van die artsen/verloskundigen. En ik hoor dit dus steeds vaker!

De baby's van nu zijn gewoon een stuk groter aan het worden. Kijk maar eens in bladen als Kinderen en Ouders van Nu. De meeste baby's zijn gemiddeld 8 ponders hoor!!

Ik wens je nog heel veel succes toe en probeer er echt van te genieten, laat je niet gek maken!!!!

Groetjes

Helaas is bekend dat ik toch zwangerschapssuiker heb.

Martine

Terug
Bovenaan