Ervaringen met Gonal-f/ovitrelle 37.5 eh

<p>Hallo,</p><p>Wij zijn nu na 18 maanden overgestapt van 25 mg clomid naar 37.5 eh gonal-f in combi met ovitrelle. Wij hebben verder geen IUI dus enkel de injecties. Ik kon niet echt iets vinden van topics waarin het alleen over injecties gaat zonder dat er een IUI of Ivf behandeling bij komt kijken. Vandaar mijn vraag: Hebben jullie hier ervaring mee?</p><p>Ik heb zojuist de vierde spuit gezet en merk dat ik heviger reageer dan bij Clomid. Ik ben veel misselijker, meer hoofdpijn en ‘hormonaal’ (sorry vriendlief). Nu ben ik bang voor een overstimulatie, maar heb over 4 dagen pas de eerste echo. Ik twijfel om te vragen of ik morgen al een echo kan laten maken, maar de vraag is of dat nut heeft zo vroeg in de cyclus. <br /><br />Al met al denk ik dat ik het even van me af wou schrijven en op zoek ben naar jullie ervaringen. Hoe hebben jullie gonal f ervaren, hebben jullie overstimulatie gehad (zo ja, hoe voelde je het en wanneer in je cyclus ongeveer?) etc etc. Hoop doet leven, zeker in een traject als dit. ?</p><p>liefs Sia </p>

Hi, ik heb alleen ervaring met Clomid en Gonal-f (+ Pregnyl) in een IUI traject. Maar tot de eisprong verloopt dit waarschijnlijk hetzelfde. In tegenstelling tot jou had ik juist erg veel last van Clomid en minder van Gonal-f. Het kan zijn dat je lichaam moet wennen aan dit nieuwe hormoon. Hopelijk is een tweede keer niet nodig, maar mogelijk reageert je lichaam dan beter. Het zegt in ieder geval niks over overstimulatie. Zelf heb ik dat eens gehad met 75eh (hier heb ik zelf niks van gemerkt), maar met deze hoeveelheid ben ik ook zwanger geraakt en had ik maar 1 follikel die “meedeed”. De overstimulatie was bij mij op de eerste echo te zien, denk rond dag 8/9 in de cyclus. De dosis die jij nu gebruikt is nog vrij laag, mocht er sprake zijn van overstimulatie dan wil dat niet zeggen dat met een eerdere echo er nog iets aan te doen is om het tegen te gaan. Bij mijn ziekenhuis deden ze niet ineens de dosis verlagen of verhogen binnen een cyclus. Soms zijn er dus meerdere behandelingen nodig om dat ook even goed afgestemd te krijgen. Hopelijk is dat voor jullie niet nodig. Heel veel succes ?

Ik spoot met 150 eh gonal f, geen overstimulatie gehad. Ik had ook niet heel erg last van de hormonen trouwens. Wat moe soms.

Hallo,    Ik ben sinds 4 dagen nu begonnen  met GONAL-f injecties. Ik heb wel last van bijwerkingen. En vind het ook allemaal erg spannend. Ik heb vrijdag mijn eerste echo. Ik zit maar aan 25 EH. Omdat ik maar 1 groot eitje mag krijgen. (Ik mag niet meer zwanger raken van een meerling)
ik heb hiervoor 6 maanden clomid gehad. Maar ik had last van een dunne baarmoeder slijmvlies. Volgens de arts was dit een bijwerking van de tabletten. En is dus de keuze gemaakt om over te stappen naar de injecties. Voorlopig nog niet over ivf gehad.  Gr Saskia   

Hoi Sia, ik stap komende week over van letrozol naar gonal-f en ovitrelle, ook zonder IUI. Spannend. Er is hier wel een forum (heet 'Gonal F + Ovitrelle') waar veel ervaringen op staan, misschien leuk om daar mee te praten. Ben nog niet begonnen, dus heb geen antwoord op je vragen!
ik heb net de laatste provera genomen, dus word denk ik overmorgen ongesteld. Dan op cyclusdag 3 begin ik ook, spannend! 

Terug
Bovenaan