Ervaringen met het inleiden van de bevalling?

<p>zoals de tittel het al zegt, iemand ervaringen met het inleiden van een bevalling?   </p><p>Mijn vriendin word namelijk 3 juli ingeleid op 38+4 weken. Zij heeft hiervoor al 2 cm ontsluiting en stelt haar hier vragen over vandaar ik dit hier eens online zet... </p><p> </p><p>spannend</p>

Hoi, ik ben met 42 weken ingeleid. Ze wilden in eerste instantie een ballonnetje plaatsen maar toen ze zagen dat ik 2 cm ontsluiting had zagen ze er toch vanaf (ballon zou niet blijven zitten). Ik heb toen een pil gehad die weeën moest opwekken. Standaard dosering was twee maar ik kreeg er eentje, en daarop ging ik als een malle. Binnen vijf uur zat ik op volledige ontsluiting. En daar bleef ik vervolgens vijf uur hangen...
Snap dat het best spannend is dat inleiden, maar zelf vond ik het allemaal best meevallen. Gestript worden vond ik heftiger. Wens je vriendin succes, en ontspannnn... :)

Volgens mij lopen ook bij inleiden de ervaringen uit een, geen twee bevallingen verkopen hetzelfde. 
Maar dat gezegd... Zelf ben ik 4 januari ingeleid. Toen is er een ballonnetje geplaatst. De volgende ochtend viel deze er uit, braken ze mijn vliezen en werden de weeënopwekkers gestart. Net na 16.00 is mijn zoontje geboren. Ik heb her ervaren als een erg fijne bevalling. Ik vond het inleiden wrl spannend maar bij mij pakte het erg goed uit. De weeën waren goed te regelen /handteren en het viel allemaal reuze mee. Zou zo nog een x op die manier willen bevallen :)
Succes ermee en een mooie tijd gewenst! 

Ik ben met 37 weken ingeleid ivm pre eclampsie dus was noodzaak dat ze snel kwam. Had nog geen ontsluiting.  Savonds ballon geplaatst.  Volgende ochtend 2 cm, vliezen konden gebroken worden en om 9u infuus gestart met weeën opwekkers. Het ging enorm snel en binnen 4u bevallen. Heftig maar verder vlotte bevalling. 

Ik ben ivm pre-eclampsie ook ingeleid. De weeënopwekkers deden in principe wat ze moesten doen, maar maakten ook dat mijn bloeddruk als een malle omhoog ging, waardoor ik heel akelig werd en veel moest overgeven. Hierdoor raakte ik super snel uitgeput. Mijn vriend en ik hadden vooraf niet uitgebreid besproken wat ik wilde qua pijnstilling (als in: ‘ach, komt wel goed en anders dan geef ik het wel aan!’) en dat was achteraf niet heel handig, aangezien ik amper nog in staat was te communiceren. Heb uiteindelijk een ruggenprik gehad en 8 uur daarna ben ik heel relaxt, rustig en met goede bloeddruk bevallen van mijn dochter. 

Ik ben vorige week maandagavond ingeleid dmv ballon plaatsing. Deze zou voor 3cm ontsluiting kunnen zorgen maar dat is niet gebeurd.
Dinsdag ochtend 1 cm ontsluiting. Tabletten gekregen en 4 uur later gecheckt. Daarna weer precies hetzelfde. Toen savonds pas 2 cm ontsluiting en werd ik gelijk even gestript met de hoop op woensdag ochtend 3 cm ontsluiting. 
Woensdag ochtend begon vanaf 5 uur met best wel wat menstruatie krampen maar dat was niet zo spannend. Om 8 uur weer gecheckt en toen al 5cm ontsluiting.  Gelijk erna werden de vliezen gebroken.. nog geen half uur later begonnen bij mij spontaan de weeën. Best wel heftig gelijk en veel achter elkaar. Daarna om half 12 een ruggenprik gehad omdat het niet meer te doen was voor mij. Uiteindelijk is om 18.49u mijn dochter geboren. 

Terug
Bovenaan