Ervaringen met het laten draaien van je baby?

<p>hallo dames,</p><p>ik ben 34 weken zwanger en mijn kleintje ligt al paar weken in stuitligging! Met allebei de voetjes in zijn gezicht. Vandaag had ik een liggingsecho bij de verloskundige en nog steeds ligt hij in stuitligging. Nu gaan ze hem volgende week proberen te draaien in het ziekenhuis. En ik zit er eigenlijk best tegenop! Vindt het erg eng en ben benieuwd of er moeders zijn die hier ervaring mee hebben. Is het aan te raden of juist niet? Een stuitbevalling ga ik zoiezo niet doen. Dan heb ik liever een keizersnede. Maar het liefst wil ik een natuurlijke bevalling omdat dit mijn eerste zwangerschap is. Alleen dat draaien ziet er toch best eng uit. </p><p>De verloskundige zei dat ze er niet meer vanuit gaan dat hij zelf nog zal gaan draaien, omdat hij al weken lang in dezelfde positie zit. En ook omdat mijn buik strak is. Ook omdat dit mijn eerste zwangerschsp is, is het lasti voor de baby om nog zelf te draaien. Bij een tweede zeangerschap is je buik ruimer en heeft de baby meer kans om te draaien. Dat is mij dus allemaal verteld vandaag. ?</p><p> </p><p>heeelpp! Tips, trucs, waarschuwingen, info, alles is welkom! ??</p>

Mijn baby is gedraaid met 36+5 weken en met 40+1 en 40+2 en vervolgens een paar uur later ook geboren, 4225 gram en 54 cm. Het is mijn vijfde kindje en hij zat niet weken lang in stuit, maar vond het leuk om lekker te bewegen en te draaien. Ik had veel ruimte, vanwege meerdere zwangerschappen en mijn lengte 1.87. Ik stond er net zo in als jij, ik ben blijven stilstaan bij hoe het voelde en had met mezelf afgesproken dat ik het stop zou zetten, niet zou doen, als het moeilijk ging, pijn deed etc. Gelukkig ging het erg goed, maar Jopie dacht: dat kan nog wel een keer

Ik ben nog lang niet zo ver maar de verhalen klinken altijd erg naar. Ik zou het een kans (kunnen) geven maar zou er niet teveel pijn van willen hebben. Dan maar een keizersnee ?

Hallo.. ik heb een draaipoging bij 36 weken gehad! Mijn kindje lag ook al weken in stuit. Je krijgt een infuus met weeenremmers, die helpen je baarmoeder ontspannen. Het voelt niet heel fijn maar het is met een paar minuten gebeurt. Tenminste, als het lukt! Bij mij was dit helaas niet het geval en ben ook voor de keizersnede gegaan. Die me enorm meeviel! 
Kijk geen filmpjes op YouTube, dat heb ik wel gedaan en ik ging echt met buikpijn naar het ziekenhuis voor de versie. Achteraf was het lang niet zo eng als dat ik dacht! 
Heel veel succes 

Hi,
ik ben nog niet zover, maar ik heb wel een en ander gelezen over acupuntuur bij stuitligging. Google maar eens genoeg over te vinden. Hopelijk heb je er wat aan! Heel veel succes. 

Terug
Bovenaan