<p>hallo dames,</p><p>ik ben 34 weken zwanger en mijn kleintje ligt al paar weken in stuitligging! Met allebei de voetjes in zijn gezicht. Vandaag had ik een liggingsecho bij de verloskundige en nog steeds ligt hij in stuitligging. Nu gaan ze hem volgende week proberen te draaien in het ziekenhuis. En ik zit er eigenlijk best tegenop! Vindt het erg eng en ben benieuwd of er moeders zijn die hier ervaring mee hebben. Is het aan te raden of juist niet? Een stuitbevalling ga ik zoiezo niet doen. Dan heb ik liever een keizersnede. Maar het liefst wil ik een natuurlijke bevalling omdat dit mijn eerste zwangerschap is. Alleen dat draaien ziet er toch best eng uit. </p><p>De verloskundige zei dat ze er niet meer vanuit gaan dat hij zelf nog zal gaan draaien, omdat hij al weken lang in dezelfde positie zit. En ook omdat mijn buik strak is. Ook omdat dit mijn eerste zwangerschsp is, is het lasti voor de baby om nog zelf te draaien. Bij een tweede zeangerschap is je buik ruimer en heeft de baby meer kans om te draaien. Dat is mij dus allemaal verteld vandaag. ?</p><p> </p><p>heeelpp! Tips, trucs, waarschuwingen, info, alles is welkom! ??</p>