Ervaringen met Infacol of ABC Dophilus?

Hoi meiden,

aangezien de dames van het december forum verkast zijn, vraag ik het jullie. Heeft een van jullie ervaring met Infacol of ABC Dophilus voor darmkrampjes? Mare heeft er behoorlijk veel last van en ik vind het zo zielig om haar te zien pijn lijden...

Ik heb even op het voedingsforum gekeken en daar kwam ik deze namen tegen. Het lijken me vrij onschuldige middeltjes en vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft...

Tips & Trics zijn welkom!

gr. patty mv Nynke en Mare

ABC Dophilus word door meerdere meiden van mijn zwangerschapsclubbie gebruikt momenteel en de meiden zweren erbij.......

zelf heb ik dr geen ervaring mee maar het word hier zelfs door de thuiszorg aangeraden.....dus dan zal het wel goed zijn....

wel errug zielig dat ze zo`n last heeft zeg in ieder geval sterkte ermee....

liefs denise

Hoi hoi,

Ik heb bij onze tweede (Beau, 06/10/08) Sab Simplex gebruikt. Die heeft dezelfde werkzame stof als infacol. Beau heeft werkelijk GEEN ENKEL krampje gehad, terwijl onze oudste de eerste 4 maanden enorme krampjes gehad heeft. Echt een wereld van verschil, dus ik zou zeggen: ga ervoor!

Nu moet ik wel even een kanttekening maken: onze oudste kreeg borst en kunstvoeding gecombineerd, en onze jongste nu alleen kunstvoeding. Misschien dat dat ook al voor een deel scheelde.

Beau is nu ruim 3 maanden en we zijn iets voordat hij 3 maanden oud was met het spul gestopt (wel afgebouwd) en hij heeft nog steeds nergens last van gelukkig!

Hopelijk heb je er wat aan..

Groetjes, Mo22 mv Lieve (27/09/06) en Beau (06/10/08)

Hoi,

Toen Danae geboren was, en ook moeizame ontlasting en krampjes kreeg (ook met borstvoeding!) zijn we meteen begonnen. Binnen een week een veel tevredener kind!

Te krijgen bij de reformzaak, maar sommige apotheken willen het ook bestellen. Is niet goedkoop. Maar het is een poeder dat aan de voeding toegevoegd kan worden. Het is op natuurlijke basis. Het is  iets dat de darmflora stimuleert goed te werken.  Je kunt bv borstvoeding ermee mengen en in de fles geven of (als ze dat niet wil)  een beetje in een kommetje doen. Poeder erdoor en met een spuitje in de wangzak spuiten.

Groetjes, Cathy

Hoi,

Jamie heeft ABC Dophilus gekregen tot hij ongeveer 1 jaar werd. Hij had een koemelkallergie en vreselijk veel last van krampjes ed. Toen heeft mijn stiefbroer mij aangeraden om ABC Dopilus te gebruiken. Na ongeveer 3 dagen werd het een heel ander kind. Ook de homeopaat waar ik met Jamie kwam adviseerde het. Bij een 2e zou ik het op voorhand al gaan geven. Het is heel goed voor de darmen.

Succes.

Gr. Natasja mv Jamie

Ik heb beide geprobeerd bij Delano.
Eerst ABC Dophilus en had niet het idee dat het hielp.
Daarna Sab Simplex(maar schijnt dus hetzelfde te zijn als wat jij overweegt te gebruiken...)
Dat leek beter te gaan alleen weten wij niet zeker of Delano uberhaupt krampjes had.
Er werd reflux bij hem geconstateerd rond dezelfde tijd dat we met Sab simplex begonnen.
Hij kreeg van de huisarts medicijnen tegen  reflux en hij werd snel rustiger.
Wij weten dus niet of het aan de medicijnen tegen reflux heeft gelegen of dat Sab simplex ons kindje weer blij maakte.
Abc Dophilus is wel heeeeel erg duur,sab simpex kost bijna niets,dus zou ik eerst sab simplex proberen.
Succes iig,het is zo zielig als je kleintje zoveel pijn heeft.
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan