ervaringen met ivf/icsi?

hoi allemaal,
ben hier in het verleden wel eens op dit forum geweest uit nieuwsgierigheid, maar nu staan mijn vriend en ik voor de poort: ivf/icsi. Half november hebben we ons intakegesprek maar we kunnen daarna eigenlijk gelijk "door", er is geen wachtlijst. We hebben zelf superkleine kans om spntaan zwanger te worden, maar er is te weinig concentratie bij de zwemertjes van mijn vriend, dus tja.
ik moet de hele cyclus straks door en zie er als een berg tegenop: hormonen, spuiten en al die controles. Ik heb net vandaag  1 persoon op mijn werk op de hoogte gesteld, want ook al ben ik leidinggevende, het gaat toch wel opvallen denk ik als ik veel weg moet. verder weet ik niet hoe ik op alles ga reageren, we krijgen nog wel uitleg geloof ik.
heeft iemand ervaringen om te delen?
groetjes
boekie

hoi hoi

spannend he ivf/icsi het is niet leuk maarja helaas is het niet anders.

ik heb net 2 weken mijn eerste intake gesprek gehad dus kan je nog niet zo heel veel vertellen maar denk dat het wel leuk is om elkaar op de hoogte te houden omdat we allebij aan een nieuw begin staan, als je wil hier mijn msn anniekabruil@hotmail.com.

mijn eerste gesprek viel eingelijk wel mee er werdt me verteld wat ivf is en hoe het in zijn werk gaat ook kreeg ik gelijk al een recept mee voor alle medicatie( bij ons ook geen wachtlijst)

er is een inwendig onderzoek gedaan en ik moest bloed prikken.
ook heb ik gelijk een schema mee gekregen met afspraken ik moest de pil weer gaan slikken en gelijk foliumzuur.\aankomende maandag heb ik weer een afspraak en dan krijg ik les in spuiten op een sinaasappel hahaha.
vanaf dinsdag begin ik dan met spuiten en 1 nov heb ik mijn eerste echo.

dit was zo een beetje alles wat ik mee gekregen heb op mijn eerste intake gesprek.
best wel wat info maarja voor een wondertje heb ik het wel over.

naar welk ziekenhuis ga je? ik rijnstate arnhem erg leuke mensen en super begripvol.

nou hoop dat we elkaar een beetje kunnen steunen en de ervaringen kunnen delen want steun is denk ik wel wat iedereen nodig heeft met dit gebeuren.

liefs annieka

Hoi Boekie en Annieka

Ik heb er ervaring mee. Heb in Februari ivf poging 1 gehad. Het prikken vond ik geen probleem, had dit ook al gedaan met iui. De punctie is bij mij niet standaard verlopen, ik heb een eierstok dit verkleeft is achter mijn baarmoeder. Ben zwanger geweest van de eerste poging. In mei op de echo bleek ons kleintje niet meer te leven. Ik brak volledig af, het was namelijk niet mijn eerste miskraam. Aangezien ik nog 2 cryo's had, zijn we daar mee verder gegaan. Het duurde  8 weken voordat mijn lichaam na de curretage weer begon te werken, dus meteen daarna, gingen we verder. Deze poging werd na een kleine 2 weken afgeblazen door de gyn, want hij dacht dat het niets zou worden, kreeg een week later mijn eisprong, was woest. Toen een speciaal schema met heel veel hormoonpillen, eitjes in de ontdooi en alles is foutgegaan. Niets heeft het overleeft, we zijn zelfs erg onbeschoft behandeld aan de telefoon.
Wij gaan nu in november verder, na onze vakantie. Heb ook de recepten in huis, maar ik wacht op de machtiging, anders moet ik alles voorschieten en dat kost een vermogen. Ik heb een langschema, maar geen pil vooraf. Ik begin een week voor de verwachtte RD met de decapetylspuit, in diezelfde week een uitgangsecho om cyctse uit te sluiten, dan 3 dagen na de RD aan de puregon en hopn dat ze sneller groeien dan de vorige keer, toen stonden ze in slakstand. Ik had wel 22 follikels met een startdosis van 75 IE puregon, deze is verhoogd geweest naar 100 IE.
Nu begin ik met 100 IE puregon, allemaal erg voozichtig, heb nl vorig jaar een overstimulatie gehad mte de laatste iui poging.
Als je nog vragen heb, stel ze gewoon.

Liefs

Lydia

hoi

ik heb ook ervaring
ik doe sinds juni icsi in eigen cyclus in he umcg. dat houd in dat ze mijn eiegn cyclus volg en dat als mijn follikel 14 mm ik drie dagen cetrotide en 2 dagen gonal-f ga spuiten en dan als mijn follikel 18-20mm is gaan ze de punctei plannen.
omdat het om 1 eicel gaat, krijg ik totaal geen verdoving oid voor de punctie, en het valt me tot nu toe allemaal erg mee. ik heb nu 4 pogingen gedaan en 1 terugplaatsing gehad en zit nu in de wachtweken, vrijdag a.s. mag ik een bloed test doen.

het  meest vervelende vindik al het wachten, wachten op groei van follikels, wachte op punctie, wachten op uitslag van wel of geen bevruchting, en de wachtweken.

je geduld word wel op de proef gesteld, wat ik fijn vind is het contact met lotgenoten, die vind ik vooral op freya.nl of op www.ivf-site.nl

het spuiten en de punctie vond ik zelf erg meevallen ondaks dat ik het doodeng vond!!!

meid heel veel succes

liefs wilma  

Terug
Bovenaan