Ervaringen met keizersnee

Hallo dames,

Hier nu bijna 32 weken zwanger en ivm met mijn hms is de kans groot dat tijdens de bevalling mijn heup(en) uit de kom kan schieten vandaar dat wij 3 weken terug bij de gyn het advies kregen om goed na te denken of een keizersnede niet beter zou wezen..om t risico niet op te zoeken en ook niet t risico te lopen dat we t wel op de natuurlijke manier proberen en t alsnog een spoed keizersnee word...
Ik zelf ben er eigenlijk wel uit dat als dat hun advies is we daar gewoon voor gaan wil t risico niet lopen...
Mijn vriend daarentegen is een schat echt waar maar als t over dit soort dingen gaat dan wil ie t er niet over hebben....dat vind ie eng en drie keer niks als ik em uit probeer te leggen wat t ongeveer inhoud..maar ja dan zegt ie hoe weet je dat nou je hebt nog nooit een keizersnee gehad ehh nee dat klopt dit is de eerste...dus ik dacht miss zijn er hier dames die ervaring hebben met hoe een keizersnee ongeveer in ze werk gaat en hoelang t ongeveer duurt puur om mijn vriend voor te bereidden...
alvast bedankt

hoi hoi, ik heb 2 zonen, de oudste (2,5 jaar) is met een keizersnede geboren en de jongste (bijna 8 weken) is via de natuurlijke weg geboren. het was wel een spoedkeizersnede, heb 19 uur lang weeën gehad, volledige ontsluiting, persen, vacuümpomp en toen bleek dat ie niet ging passen en z'n hartslag daalde tijdens elke wee ontzettend. ik kreeg een ruggeprik (heb ik niks van gevoeld omdat ik middenin de weeën zat) en ik denk een kwartiertje later werd m'n zoon geboren. het geboren worden duurt niet zo lang, maar het hechten duurt wel een hele poos. ik geloof dat het een uur heeft geduurd. het is mij heel erg mee gevallen, alleen het herstel van een keizersnede ten opzichte van een natuurlijke bevalling duurt wel veel langer, je kan eerst ook niet zoveel want het is wel een grote buikoperatie. ik denk dat ik in jou situatie voor de keizersnede zou gaan om geen risico te lopen op je heupen uit de kom, dan kun je volgens mij nog minder in combinatie met een eventuele knip of scheur. de keizersnede zelf valt erg mee maar het herstel is wel zwaarder. ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes met je keus!

hoi hoi.
Ik zou idd ook voor een keizersnede gaan in je situatie alles voor de gezondheid van je beeb.
Ons zoontje is vorige week zondag met een keizersnede geboren (hij lag in onvolkomen stuit), ik stond gepland op de 25e maar de 24e braken mijn vliezen. Wat k fijn vond van de geplande keizersnede is dat we door het ziekenhuis heel goed ingelicht waren. Eerst word er infuus aangelegd en krijg je alvast pijnstilling, ook krijg je een katheter, dit doet echter geen pijn bij het zetten.(bij mij niet in elk geval) Zodra je naar de ok gaat, gaat manlief mee met verpleeglundige om om te kleden ondertussen krijg jij de ruggenprik, eerst verdoven ze de plek en daarna zetten ze pas de ruggenprik, dit is mij 100% meegevallen, ik keek er erg tegenop. Ze maken je klaar voor de operatie, zodra je klaar ligt en alles klaar is, mag je vriend erbij komen en langs je hoofd zitten. Bij mij begonnen ze de operatie om 7,15 uur en om 7.32 uur is jorn geboren. Bij ons deden ze op het moment dat ze jorn haalden het doek naar beneden zodat je toch kan zien hoe je kind ter wereld komt. Ze laten je kind zien en nemen hem mee voor de 1e onderzoeken. Daarna kwamen ze nog heeel even terug, maar dit is niet lang omdat het erg koud is op de ok. Manlief gaat met kind mee, jij word ondertussen gehecht. Het hechten duurde bij mij zo'n 30 minuten, dan ga je door naar de verkoeverkamer waar je in de gaten word gehouden.dit was bij mij rond 8.05 uur. Hier kreeg k m'n morfinepompje en meer pijnstillers via het infuus. Ik kwam niet zo goed op temperatuur dus ik moest wat langer blijven liggen.om 9.15 uur ging ik naar de kamer waar jorn meteen aan de borst gelegd werd.
Dit was eigenlijk mijn verhaal, een heel verhaal, maar tis me 100% meegevallen. Alleen de 1e keer uit bed is erg pijnlijk, maar door dit te doen en te bewegen knap je des te sneller op. zo ging het bij ons in het ziekenhuiis, weet niet of het overal zo gaat?
Heel veel succes met je vriend voorbereiden. Het herstel duurt echter wel langer, maar mij valt het niet tegen na een week kon k een klein stukje wandelen,wat rommelen in huis.maar wel je rust nemen want vermoeidheid is normaal en het blijft toch een buikoperatie.. Luister naar je lichaam!
Succes met de laatste loodjes

liefs daisy

Bedankt dames..voor de verhalen ik kan hier zeker iets mee..helaas van de week weer bij de gyn geweest en nu werd weer inleiden geadviseerd met een ruggeprik en dan toch op de natuurlijke manier.....we worden heen en weer geslingerd tussen het een en het ander dus na de andere week hebben we overleg met alle gyn en dan word er een definitief besluit genomen.... Ze laten me zo ie zo niet langer doorlopen dan 39 weken omdat de kleine heel veel van mijn lichaam eist op 't moment en de draagkracht/draaglast steeds zwaarder noemt ze noemen t ook wel DDD...zelf heb ik t gevoel dat de kleine zich al wel eerder zal melden want mijn buik staat echt op knappen maar ja met bijna 33 weken hoop ik dat ie toch nog heel eventjes blijft zitten..in ieder geval bedankt voor het delen van de ervaringen het is voor mijn vriend ook een stuk duidelijker nu hoe het ongeveer in zijn werking gaat

Ik heb bij mijn eerste kind een geplande keizersnede gekregen ivm zwangerschapshogebloeddruk en bekkenproblemen. Ik had een hele slechte conditie omdat ik ook al 5 maanden plat had moeten liggen ivm die hoge bloeddruk. Maar toch was ik best vlot weer op de been hoor. Dochter is ook binnen 20 minuten geboren en het hechten was ook met 20 minuten gebeurd. Ik heb ook heel kort op de verkoever gelegen. Nog geen 45 minuten. Toen de bloeddruk gelijk gezakt was mocht ik naar mijn baby.

Ik heb wel 3 dagen extra kraamhulp gekregen ivm de keizersnede, wellicht iets langer in bed gebleven na ontslag uit het ziekenhuis maar het viel mij alles mee. Vanaf dat ik thuis was kon ik in ieder geval mijn kind verzorgen. De huishoudelijke taken hebben mijn moeder en schoonmoeder overgenomen voor 6 weken. Ik heb 5 weken na mijn keizersnede weer een operatie ondergaan aan mijn blindedarm dus dat zat ook niet mee. Toch heb ik me naast mijn gewone bevallingsverlof maar 2 weken extra ziek hoeven melden.

De keizersnede zelf en het herstel is mij dus 100% mee gevallen. Nu ben ik 36 weken zwanger en weer in dezelfde positie terecht gekomen. Ik moet de bloeddruk even afwachten. Wellicht dat ik ga bevallen middels een ballonkatheter maarr als dat te lang gaat duren gaan ze ook weer een keizersnede zetten.

Ik denk alleen zelf dat een geplande keizersnede makkelijker is dan een spoedkeizersnede want dan ben je al uitgeput van het hele bevallingstraject er voor.

Heel veel succes met je beslissing!

Ik heb zowel een spoedkeizersnee gehad als een geplande. Beide keren was ik na 2 dagen al thuis. wel beide keren iets langer kraamhulp gehad. De 2e keer was wel raar. Je weet dat het gaat gebeuren. De eerste keer hadden ze me eerst ingeleid, toen kreeg ik flinke weeën, maar uiteindelijk werd het toch een keizersnee.Je hebt dan inderdaad alles gehad. Je mag 6 weken geen zware dingen tillen dat is wel een nadeel. En niet autorijden, maar voor de rest viel het bij mij goed mee. Geen last van de wond gehad. Als het beter is luister dan naar hun, zij hebben de ervaring. De 2e keer hebben ze op het laatste vaker gekeken hoe groot het kindje was en hoe het lag. Daarop gaven ze me toen het advies gelijk voor een keizersnee te gaan. En dat hebben we ook gedaan. De gezondheid van moeder en kind moeten op de eerste plaats komen. Deze keer mag ik niet meer gewoon bevallen, het wordt nog 1 keer een keizersnee.
Succes in elk geval en als je zelf twijfelt zeg dat dan ook.

Terug
Bovenaan