Ervaringen met kids dicht op elkaar?!

Hallo, ik ben nu net zwanger van de 2e en mijn zoontje is nu een half jaar en zal 14mnd zijn wanneer de kleine word geboren.
Zijn hier mensen met ervaring met twee kids dicht op elkaar...?
zit me nu ineens te bedenken hoe het te doen met de box, want de oudste af en toe in de box te laten spelen is toch wel erg lekker, maar om nu twee boxen in de kamer te zetten is ook beetje overdreven.. en hoe het te doen met een wagen? Want met 14mnd kan ie vast nog niet op een plankje achter de wagen! hahah...
Gewoon ff wat praktische dingen die ik graag hoor,

Gr. Trotse MAM.
 
Hoi hoi,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoop dat alles goed gaat!

Ik ben de trotse mama van twee kindjes, en tussen mijn kinders zit ook 14 maanden. Ik vind het heerlijk! Maar het is inderdaad niet altijd even handig wat betreft spullen enzo.
Ik heb gewoon 1 box in de kamer, mijn zoontje wilde er met 13 maanden niet mee in en dus staat hij nu op de stand van de baby, maar als ik jou was zou ik je oudste aanleren dat hij elke dat een paar keer een minuut of 10 in de box moet blijven. Dit is heel handig als straks je tweede kleine geboren wordt, je oudste zit veilig in de box wanneer je je jongste gaat halen. Ik moet nu 2 keer heen en weer de trap af, eerst de oudste naar boven, de jongste uit bed halen en naar beneden brengen en dan de oudste weer halen, en dat is niet helemaal handig.
Je jongste kindje kan straks ook op een speelkleed in de kamer liggen wanneer je je handen vrij wilt hebben of laag in de box.

Een kinderwagen is ook wel een probleem. Ik weet niet welke je hebt, maar je zou eventueel kunnen denken aan een buggy pod. ( op de baby-s site) Dit is een soort stoeltje op wielen die je aan de gewone kinderwagen kan klikken. Dit leek mij het handigst, maar ik had er helaas geen goede kinderwagen voor...
Zelf heb ik een dubbele wagen gekocht met de zitjes naast elkaar en daar ben ik niet zo kapot van omdat de bak waar mijn dochtertje in ligt zo ontzettend smal is. Ze is nog maar 10 weken en kan er eigenlijk niet meer in...

Verder gaat het wat mij betreft makkelijker dan ik dacht met twee kleine kinders!

Groetjes Hanneke
 
Terug
Bovenaan