Ervaringen met kids dicht op elkaar?!

A

Anoniem

Guest
Hallo,
ik ben van het zomer2007 forum en nu ook van het augustus forum, want ik ben nu net zwanger van de 2e en mijn zoontje is nu een half jaar en zal 14mnd zijn wanneer de kleine word geboren.
Zijn hier mensen met ervaring met twee kids dicht op elkaar...?
zit me nu ineens te bedenken hoe het te doen met de box, want de oudste af en toe in de box te laten spelen is toch wel erg lekker, maar om nu twee boxen in de kamer te zetten is ook beetje overdreven.. en hoe het te doen met een wagen? Want met 14mnd kan ie vast nog niet op een plankje achter de wagen! hahah...
Gewoon ff wat praktische dingen die ik graag hoor,

Gr. Trotse MAM.

Hallo,
ik ben van het zomer2007 forum en nu ook van het augustus
forum, want ik ben nu net zwanger van de 2e en mijn zoontje is nu een
half jaar en zal 14mnd zijn wanneer de kleine word geboren.
zit
me nu ineens te bedenken hoe het te doen met de box, want de oudste af
en toe in de box te laten spelen is toch wel erg lekker, maar om nu
twee boxen in de kamer te zetten is ook beetje overdreven.. en hoe het
te doen met een wagen? Want met 14mnd kan ie vast nog niet op een
plankje achter de wagen! hahah...

Gr. Trotse MAM.

Hier twee setjes van twee, de oudste twee schelen 16 maanden en de jongste twee 12 maanden. Een duowagen vind ik echt een aanrade. En schaf niet de duurste aan, niet zo'n super kolossaal ding, maar ga op zoek naar iets wat te tillen is. Ik heb zelf een eenvoudige en ik ben er zo blij mee. In de iwnkel zeiden ze maar mevrowu met die andere kunt u jaren en jaren en jaren doen. Alsof mijn koters jaren en jaren en jaren samen in de duowagen gaan zitten. Ik heb dus gekozen voor gemak en niet voor super duurzaam.

Verder is destijds mijn oudste met 20 maanden overggeaan naar een gewoon bedje. Haar zusje ging toen over van de wieg naar de ledikant. Dit keer hebben we wel een extra bedje aangeschft. Enerzijds omdat onze knul toch nog weer jonger is, en anderzijds omdat ze op één kamer slapen, en onze knul niet naar zijn zusje moet gaan.

Van de box heb ik maar één. Soms denk ik wel eens misschien had iktoch voor even eentweedehansje moeten regelen of lenen. Mara ach het is eigenlijk wel gegaan.

Verder zou ik er geen commode bij aanschaffen. Wij hebben er geen twee en missen het ook niet. De kids slapen best vast als de ander nog even verschoond moet. En voor die keren dat het wel nodig zou zijn, ach daar zou ik 'm niet voor aanschaffen.

En verder vooral heel erg genieten. Ik vind het vresleijk leuk die kids dicht op elkaar.

Miep

Hier ook 2 kinderen dicht op elkaar. Ze schelen 13,5 maand!
En wij hebben een dubbele wagen aangeschaft (wel een dure, maar voor ons erg makkelijke wagen...de urban jungle).
Ook een 2e hands spijlenbedje op de kop getikt.

Geen 2e box, heb het ook nooit gemist eerlijk gezegd. Maar hebben de bodem altijd laag laten staan bij nummer 2, dus ook nummer 1 kon er nog gewoon in! En als nummer 1 erin zat lag nummer 2 in bed of in de wipstoel in de kamer.

Ik heb altijd genoten van de 2 zo dicht op elkaar. Echt een aanrader! En nu nog steeds hoor...spelen heerlijk met elkaar, maar ook gewoon weer op hun eigen manier.

Het voordeel heb je dat nummer 1 nooit jaloers is op nummer 2 als ze klein zijn. Want ze weten niet beter (tenminste dat was hier zo).

Ga er lekker van genieten. Neem de rust als je kindje op bed ligt en probeer straks ook het schema van de jongste een beetje zo te schuiven zodat ze samen 's middags even op bed liggen...heb jij je eigen tijd eventjes!

groetjes!

Hoi! Geen persoonlijke ervaring maar wel met iemand uit de directe omgeving. Zij heeft binnen een jaar 2 kinderen gekregen. Haar lichaam was  nog helemaal niet hersteld en dat is alleen maar erger geworden tijdens de 2e zwangerschap / bevalling. De eerste tijd kon ze niet voor haar oudste zorgen en die moest toen steeds overal en nergens logeren. Dat zou ik heel erg vinden en het lijkt me voor de oudste ook niet leuk. Het heeft ook een tijd geduurd  voordat ze alleen voor haar 2 kinderen kon zorgen. Maar het is een ieders eigen keuze hoor! Veel geluk voor de moeders die weer een kindje verwachten
:))    

Hallo,

Ik wou even reageren op dit onderwerp.
Ik heb 4 kinderen. De oudste is van 24 februari 2002, de tweede is van 11 maart 2003, de derde is van 21 juni 2006 en de jongste is van 20 april 2007.
Zoals je leest zit er tussen onze kinderen erg weinig leeftijdsverschil. Ik zou het nooit anders gewild hebben. Het is helemaal leuk hoe ze met elkaar om gaan en hoe ze elkaar begrijpen. Ik heb van mijn zwangerschappen totaal geen last gehad. Ik heb ze alle 4 zonder problemen door lopen. Mijn jongste 2 kids zijn zelfs met 42 weken pas geboren en ik hield het nog prima!

Groetjes Wendy

quote: Trotse MAM schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-12-2007 14:32:52'));

Hallo,
ik ben van het zomer2007 forum en nu ook van het augustus forum, want ik ben nu net zwanger van de 2e en mijn zoontje is nu een half jaar en zal 14mnd zijn wanneer de kleine word geboren.
zit me nu ineens te bedenken hoe het te doen met de box, want de oudste af en toe in de box te laten spelen is toch wel erg lekker, maar om nu twee boxen in de kamer te zetten is ook beetje overdreven.. en hoe het te doen met een wagen? Want met 14mnd kan ie vast nog niet op een plankje achter de wagen! hahah...

Gr. Trotse MAM.

hoi,

ik begin me steeds meer af te vragen wie je  bent maar goed... daar komen we hopelijk wel een keer achter...

als je een campingbedje hebt zou ik   geen tweede box kopen. het zijn al van die grote ondingen.

misschien staat er op marktplaats wel een duowagen waar je wat aan hebt. Als je oudste wat groter is kan je altijd nog kijken voor een buggyboard.

onze oudste klom met 18 maanden uit het ledikant en ging toen in een meegroeibedje van de ikea. Onze tweede klom ook met 18 maANDEN UIT HET LEDIKANT. dUS misschien kan je eerst nog een wiegje gebruiken. ''

let niet op de fouten, capslock e.d. want ik typ met een beweeglijke baby op schoot.

groetjes

Terug
Bovenaan