Ervaringen met kids dicht op elkaar?!

A

Anoniem

Guest
Hallo,
ik ben van het zomer2007 forum en nu ook van het augustus forum, want ik ben nu net zwanger van de 2e en mijn zoontje is nu een half jaar en zal 14mnd zijn wanneer de kleine word geboren.
Zijn hier mensen met ervaring met twee kids dicht op elkaar...?
zit me nu ineens te bedenken hoe het te doen met de box, want de oudste af en toe in de box te laten spelen is toch wel erg lekker, maar om nu twee boxen in de kamer te zetten is ook beetje overdreven.. en hoe het te doen met een wagen? Want met 14mnd kan ie vast nog niet op een plankje achter de wagen! hahah...
Gewoon ff wat praktische dingen die ik graag hoor,

Gr. Trotse MAM

Hoi Trotse mam, ik ben nu 15 wkn zwanger en onze dochter is nu 12 mnd. Ik ben in Mei uitgerekend.
Ons dochtertje is 16/17 mnd als de kleine komt. Wij kiezen dus voor een tweelingwagen zodat de oudste ook gewoon lekker kan zitten als we op pad gaan!
De box heb ik ook over na zitten denken, ik denk dat onze dochter het tegen die tid ook nog wel leuk vindt om in de box te zitten dus ik laat m gewoon laag staan en ik koop er een hangmatje in voor de kleine zodat die niet helemaal op de bodem hoeft te liggen!
Verder twijfel ik nog wel of ik een 2e commode aan ga schaffen... Ik denk momenteel gewoon aan een 2e los aankleedkussen en een mandje met luiers e.d.die ik in de kast in huis leg voor als de kleine slaapt en ik geen gebruik kan maken van de commode zodat ik toch de oudste makkelijk kan verschonen.
Verder zie ik het wel in praktijk wat makkelijk is, de meeste dingen zijn zo gekocht!

Veel succes met je zwangerschap!

Liefs L81

Hai L81,
jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Ach ja t zijn ook maar praktische dingen en idd tegen die tijd is een hele commode mss niet nodig en een duo seat wagen  is wel zo handig ja!
Ik kreeg op mn ''eigen'' forum al de tip om ipv 2 boxen neer te zetten voor de oudste het campingbedje te pakken  om in te spelen, ook wel een idee toch?
Fijne zwangerschap toegewenst,
Gr. Trotse MAM

Hoi Trotse Mam,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Tussen mijn zoontje en dochtertje zit 15 maanden.
Even een antwoord op je praktische vragen. De box heb ik weer naar boven gezet en Tijs speelde gewoon voortaan op de grond, ik heb op marktplaats een duowagen gekocht met een reismandje voor de jongste. Die wagen heb ik pas aangeschaft toen Liv al bijna 2 maanden was en dat is echt te laat, want je kan overdag gewoon niet naar buiten zonder zo'n wagen en dat is niet leuk. Maar ja, het duurde even voordat ik een mooie had gevonden tegen een schappelijke prijs. Dus een tip is om nu alvast te gaan kijken en je te verdiepen in wat je wilt. Naast elkaar, achter elkaar, merk, prijs enz. enz
Verder hab ik bij Ikea een ladenkast voor 59 euro gekocht en die gebruikt als commode. Altijd handig om te hebben en niet zo schreeuwend duur. Als de oudste 's nachts een keer wat heeft is het toch altijd handig om iets bij de hand te hebben en dat je niet in kasten hoeft te duiken..haha. Dat kan je er dan waarschijnlijk echt niet bijhebben.

Heel veel succes verder met je zwangerschap en bevalling én natuurlijk de zorg straks voor je kleintjes. het is pittig, maar wel leuk.

Groetjes Dorine, mv Tijs (27-9-2005) en Liv (25-12-2006)

Terug
Bovenaan