Ervaringen met kids dicht op elkaar?!

Hallo, ik ben nu net zwanger van de 2e en mijn zoontje is nu een half jaar en zal 14mnd zijn wanneer de kleine word geboren.
Zijn hier mensen met ervaring met twee kids dicht op elkaar...?
zit me nu ineens te bedenken hoe het te doen met de box, want de oudste af en toe in de box te laten spelen is toch wel erg lekker, maar om nu twee boxen in de kamer te zetten is ook beetje overdreven.. en hoe het te doen met een wagen? Want met 14mnd kan ie vast nog niet op een plankje achter de wagen! hahah...
Gewoon ff wat praktische dingen die ik graag hoor,

Gr. Trotse MAM.

Jippie! Ik ben erg blij met je oproep! Zit nl in precies dezelfde situatie. Niet gepland maar wel gewenst. Moet nog wel wennen en ik voel me heel raar. Net of het om iemand anders gaat ofzo. Mijn zoon is ook 6 maanden....
koop ik staks nog een commode of verschoon ik mijn zoon op de commode vd baby...koop ik een 2ling wagen etc? Tips zijn welkom!
Groetjes

Hey bla bla,
wat leuk dat we in dezelfde situatie zitten, dus jou kindje nu ook een half jaar!
Spannend allemaal hé? Hoe zal het dadelijk allemaal zijn? Vast erg druk, maar hopelijk overheerst de gezelligheid.
En dan nog de praktische dingen, ik had nog een oproep gedaan op het voor en najaar forum2007, mss heb je daar ook wat aan!
Ik kreeg ook al van andere mee dat niet iedereen even enthousiast zou kunnen reageren, omdat het zo kort op elkaar is... helemaal niet aan gedacht, jij? Hmm nou ja als wij er maar gelukkig mee zijn toch?
Hoe voel jij je verder? Ikke voel me sinds vandaag echt beroerd, misselijk, geen puf in dingen en moet al helemaal niet aan eten denken, terwijl kleine beetje over de dag beter zou zijn... Had ik bij mn eerste zwangerschap helemaal niet... is het bij jou al iets anders?
Gr. Trotse MAM

Hallo,

Mijn oudste twee zijn ook heel snel na elkaar geboren. Er zit 12,5 maand tussen!

Ik vind het heerlijk, ze spelen nu lekker met elkaar (het enige dat soms een beetje lastig is, is dat de  jongste nog niet alles kan wat de oudste wel al kan en wel graag mee wil doen. En ze hebben  een  jaar samen op de peuterspeelzaal gezeten en  sinds dit schooljaar gaat  Jordan naar de basisschool en  dat vindt Amy helemaal niet leuk).

Omdat het ook nog eens allebei meiden zijn, in hetzelfde seizoen geboren, kan ik veel kleren dubbel gebruiken. Ik heb geen nieuwe kinderkamer gekocht, alleen een nieuw ledikantje en de oudste een nieuwe kleerkast (zo'n leuke roze van Ikea).

Verder wel een duowagen want die is dan onmisbaar! En de box... dat weet ik niet echt want mijn kids zaten allebei niet veel in de box.

Geniet er maar van!

Hoi Trotse mama en anderen!

Idd leuk dat we beide in het zelfde schuitje zitten. Ik ben inmiddels aan het idee gewend en vind het erg leuk! Ondanks dat het mijn 2e is ben ik toch weer onzeker. Ik voel me nl erg goed. Niet misselijk...geen zere borsten alleen wat moe. Dan denk ik meteen....als het maar goed gaat...! Ik zal blij zijn als de eerste 3 maanden voorbij zijn en de echo is geweest. ik ga de vk bellen als ik een week of 7 zwanger ben. Jjij? Die duo wagen gaat er komen. Alleen wel jammer van de splinter nieuwe quinni.... ik zag wel dat je ook soort van mee rij bakjes heb. Die kan je aan een wagen vast maken voor een ouder kind. Ik zal tegen die tijd eens informeren daar na. Ga jij er een commode bij kopen? Leuk om over te fantaseren toch! Ook onze auto wordt een probleem. We hebben nu  t onderstel in de achterbak en de wagen bak op achter bank naast de maxi cosi. Maar als daar straks 2 autostoeltjes staan is er geen ruimte voor. Had ik toch maar die bugabo gekocht destijds...die bak kan plat! Nou,  we hebben nog even de tijd! Succes met de  misselijkheid en tot schrijfs! Groetjes!  

hoi
mijn zoontje is is 10 maanden en er zal 18 maanden tussen onze kinderen zitten.
ik ga een dubbele buggy aanschaffen,maar de wandelwagen die ik heb gaat ook zeker wel van pas komen.bijv baby in de draagzak en oudste in de buggy.of als je jongste kan zitten die in de buggy en de oudste lopen.onze oudste krijgt een nieuwe kamer en ik laat een plank op maat maken om te verschonen.lekker groot zodat hij er ook nog  goed op kan liggen als hij groter word.hij krijgt een nieuwe ledikant,daar kan hij makkelijk in slapen tot hij een jaar of 4 is.ik wil er wel 1 waarbij je 1 zijkant af kan halen,dat hij zelf zn bed uit kan als hij wat groter is.we hebben nu een autostoeltje voor de oudste en de jongste gaat uiteraard in de maxicosi.tegen de tijd dat de jongste uit de maxicosi gegroeid is kan de oudste in een grotere autostoel en de jongste dus in de andere.past allemaal mooi.iedereen ziet beren op de weg,maar ik zie het helemaal zitten

oja,en tegen de tijd dat de jongste geboren word gaat de oudste niet meer in de box.ik werk op een kdv en zie daar dat t met een maand of 14/15 wel gedaan is met de box.

Bij ons zal er  goed anderhalf jaar  tussen de kids zitten.
Inderdaad even nadenken hoe we het allemaal gaan doen.
Allereerst zal ons huis verbouwd moeten worden of we zullen moeten verhuizen....
Maar dat komt allemaal vast wel goed.
Bij Ikea zag ik al een ledikantje waar je een zijkant van af kan halen, voor als ze groter worden. Dat lijkt me wel wat om aan te schaffen. Ook hoorde ik van iemand die een ledikantje had gekocht dat je om kan bouwen tot peuterbed. Da's op zich ook wel handig.
En wat een commode betreft: tja, waarschijnlijk geen echte commode meer. Meer een leuk kastje voor op haar kamer, waar 'later' leuke spulletjes ingezet kunnen worden. Bij Xenos, Ikea e.d. hebben ze vast wel iets wat daar voor door kan gaan.
Wat de kinderwagen betreft weet ik het nog niet. Zo'n dubbele lijkt me wel handig. Maar aan de andere kant: misschien is zo'n meerijplankje voor de oudste ook wel voldoende. We hebben de winkels dichtbij, dus ze zal er geen uur op hoeven te staan. En grotere tochten zie ik mezelf alleen nog niet maken met 2 van die kleintjes. En als we met z'n tweeen zijn, kan er een kind in de kinderwagen en 1 in een buggy.
We hebben gelukkig nog even de tijd voor alles op orde moet zijn!

Wilmi

Terug
Bovenaan