Ervaringen met Kruidvat eigenmerk voeding?

Hallo Allemaal

Ik ben sinds tien weken trotse mama van een dochtertje, en gebruik vanaf het begin de Friso 1. Nu wilde ik graag weten of er mensen zijn die ervaringen hebben met de kruidvat eigenmerk voeding. Aangezien het toch zo'n twee euro op een pak scheelt, is het misschien best wel het proberen waard, het schijnt ook aan alle eisen te voldoen, althans dat schrijven ze in de folder!! Alvast Bedankt.

Groetjes Esther
 
Hallo

Ik heb een tijdje geleden ook deze vraag gesteld, en ik heb toen best wat reacties gehad.Mensen vonden het een goed product en is goed gekeurd voor baby's anders mag het ook niet in de schappen liggen van de kruitvat.Veel melkpoeder komt uit het zelfde fabriek, alleen net met een ander snufje en een ander merkje er aan.

De plus punten die ik toen te horen kreeg waren.
dat het goedkoop was, dat het goed was,dat al andere mensen het ook hebben geprobeerd en er te vreden over waren, dat   hun kindje er goed op reageerde.

De min punten die ik te horen kreeg waren.
dat je iets langer moet schudden met het flesje dan met friso, nutrilon,nestlé dat het dan goed door elkaar is gemend, maar dat niet erg was als het toch in je wel geld scheelde.Een andere moeder had als reactie gegeven dat haar kindje nu wat hardere keutels had en dat ze toch weer over ging op een duurder merk.

Zelf is mijn kindje nu 10 mnd oud, geef nog borstvoeding, maar sinds 2 mnd krijgen ze wel een papfles van mij 'halver wege de ochtend en net voor naar bed gaan s'avonds met een schepje bambix.En tussen de middag bij haar boterham als ik niet kan komen voeden op  het KDV.  Mijn ervaring is van de afgelopen 2 mnd goed.Ik ben erg tevreden. Ze vind het lekker, ze heeft gewone ontslating, de ene keer wat dunner dan de andere keer,ik heb niet het gevoel dat ze er last van heeft.Veder reageert ze er ook goed op.

Ik ben dus zelf ook tevreden over de kruitvat melk vanaf 6 mnd. en het scheeld inderdaad nog eens in de portomonee.

Ik zou zeggen probeer het eens, en kijk en luister goed naar je kindje. Als je merkt dat het niet goed is kan je altijd overstappen op een ander merk.

Succes er mee.
 
Hallo Esther

Ik gebruikte eerst  Nutrilon Standaard met Omneo. Ik twijfelde al een tijdje of ik over zou stappen maar durfte het niet echt.  Anouk is nu precies 15 weken en ben anderhalve week geleden overgegaan op de kruidvat voeding. Ik heb eerst de voeding half/half gedaan en zo Anouk eraan laten wennen. In beginsel kwam ik wat vlekjes tegen op haar gezicht maar dat is nu verdwijnen. Kan natuurlijk ook wat anders geweest zijn. Ze reageert er goed op en ga binnenkort ook met de Omneo stoppen. Deze hebben ze trouwens ook bij de Kruidvat. Maar ik gebruik Johannesbroodpitmeel en dat maakt de Omneo een beetje overbodig. Als ik geen geld overhou . Ik hoop dat er wat aan hebt.

gr angelique
 
Buiten de bv gaf ik flesjes met Friso. Sinds dat Kruidvat eigen voeding heeft ben ik over gestapt. Geen enkel probleem. Wel krijgt ze geen volledige fles meer, want ik ben haar laatste fles aan het afbouwen naar gewone melk. (overdag drinkt ze wel gewone melk).
 
Hoihoi

Mijn zoontje  van nu bijna 19 weekjes oud krijgt vanaf dat hij 10 weken oud was Kruitvat eigen merk. Hij huilde de eerste weken ontzettend veel en we wisten niet wat er was. Zelf had ik het gevoel dat hij krampjes had en ben daarom van Friso 1 overgestapt op de kruitvat 1 extra care voeding. Sindsdien gaat het geweldig. Hij is heel tevreden en groeit goed. Zijn ontlasting is dun maar wel groen! Dit groene kan overigens geen kwaad.
Het mengen op zich vind ik wel goed gaan. ik had met de Friso 1 meer moeite om het klontvrij te maken. Ik maak de voeding wel per fles klaar misschien dat het daarom gemakkelijker gaat als dat je voor een hele dag voeding klaar maakt.

Heel veel suc6 met je keuze! Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord heb.

Groetjes Iris
 
Terug
Bovenaan