Ervaringen met Nutrilon Soya?


Mijn dochtertje van 8 weken heeft last van slijmvorming door melk (nutrilon standaard en omneo). Hierdoor heeft zij een rocheltje, een piepende ademhaling. Af en toe heeft zij het erg benauwd door dit slijm en komt het op mij over alsof ze erin stikt.

De nutricialijn adviseerde mij over te stappen op nutrilon soya. Ik wil dit echter niet klakkeloos doen.

Zijn er moeders die ervaring hebben met deze voeding

Groetjes Ilse

P.S. Bij de huisarts kom ik niet verder met dit probleem. Ze vinden het niet ernstig, maar zij hebben niet gezien hoe mijn dochtertje is als ze het benauwd heeft.
 
Hallo Ilse,

Ik heb geen ervaring met flesvoeding dus helemaal daarin adviseren gaat niet lukken. Heb je al gebeld met het CB? Ik zou zelf niet zo gauw op soya overstappen. Van hier uit kan ik niet zien hoe ernstig de situatie is maar kun je de arts anders niet een doorverwijzing vragen naar een kinderarts? Jij bent toch degene die je dochtertje ziet als ze het benauwd heeft. Heeft ze overigens verder nog iets bv hoe is de ontlasting, huilt ze veel?


Groetjes Renée
 
Wat ben ik blij om deze vraag tegen te komen op het forum. Ik heb met mijn mannetje van 14 weken precies het zelfde probleem. En ook ik ben naar de huisarts hiervoor geweest. De huisarts heeft bij mij aangegeven dat dit voor kan komen. Je hebt namelijk verschillende soorten koffie apparaten. Senseo's, espresso machine's en gewoon de ouderwetse koffiezet apparaten. Mijn zoon valt onder delaatste. Hij pruttelt en daar groeit hij vanzelf wel met 2 jaar overheen. Je begrijpt dat ik met zo'n reactie niet uit de voeten kan. Ook ik denk dat het puur aan de voeding ligt (Omneo 1). Nu heb ik as. vrijdag een afspraak bij het CB met de arts en is al mijn hoop op haar gevestigd. Ik denk dat verandering van voeding de oplossing is. Alleen welke? Soya? Hypo allergenen? Zodra ik terug ben zal ik de uitkomst aan je communiceren. Wat nu heel goed werkt is gelijk na het flesje water geven. Dat is slijm verdunend. Marnis heeft er in ieder geval wel daardoor iets minder last van.

Succes   en tot gauw !!

Groet, Stef (mama van Milou 3 1/2 jaar en Marnis 14 weken)
 
Hoi Ilse,

Mijn dochter Guusje is nu 5 maanden. Ze heeft ontzettend veel gespuugd. Dmv Bio-resonantie onderzoek ben ik er achtergekomen dat ze een koemelkallergie heeft. De slijm kwam van een virus in de longen af. Kinderen met een koemelkallergie hebben ook last van de luchtwegen. Ik heb de eerste 4 maanden borstvoeding gegeven en ben toen op dieet gegaan. Dit bleek erg goed te werken. Na de borstvoeding ben ik meteen begonnen met Soya 1 van Nutrilon. Dit  klachten verminderde aanzienlijk. Ze spuugt nog wel eens, maar veel minder dan in het begin. Tevens ben ik onder behandeling bij een osteopaat om de overgang maag-slokdarm te laten behandelen.  Er wordt wel gezegd dat door veel gebruik  het kind een Soya-allergie kan ontwikkelen. Volgens Bio-resonantieonderzoekster hoef ik me hier geen zorgen over te maken. De Soya voeding krijg ik vergoed via mijn zorgverzekering.  Via de kinderarts heb ik een machtiging aangevraagd en opgestuurd naar VGZ (mijn zorgverzekering)  Zij nemen dan weer contact op met Sorgente. Sorgente beslist dan of de voeding vergoedt wordt of niet. Het scheelt je toch weer ongeveer € 21 per week. Kijk ook eens op www.sorgente.nl
Ik wens je heel veel succes met je kleine meid.
Gr.
 
Fijn om deze reacties nog te lezen en herkenning te vinden!!

Ik ben inmiddels aangekomen bij een homeopaat. Zij is tevens kinderarts en dat gaf me wel een goed gevoel. Ook omdat ik bij de huisarts en consultatiebureau arts niet verder kwam. Zij plaatsen een kind al snel in de categorie 'blije pieper' (happy wheezer) en zeggen dat het slijm erbij hoort.

De homeopaat vroeg of ik al hypo allergene voeding had geprobeerd. Dat heb ik gedaan, maar dit gaf geen resultaat. Zij heeft toen een uitgebreid consult afgenomen. Dit alleen al gaf me een goed gevoel, omdat ik echt werd doorgezaagd over Yentl. Hoe slaapt ze? Hoe eet ze? Hoe vaak huilt ze? Et cetera.

Zij gaf aan, dat het lichaam soms moeite kan hebben het overtollige slijm in de luchtwegen af te voeren. Iedereen heeft slijm in de luchtwegen.Onze kinderen hebben hier blijkbaar meer van of weten het niet adequaat af te voeren. Daarnaast kan het ook een vorm van reflux zijn (voeding/maagzuur teruggeven door de slokdarm). Omdat  mijn verder niet veel spuugt, kan dit zogenaamd verborgen reflux zijn.

Ik ben echter vergeten met haar te bespreken of soja een mogelijke oplossing kan zijn. Hier zit namelijk helemaal geen koemelk in en in HA voeding nog wel.

Ik heb in ieder geval korreltjes van haar gekregen voor Yentl, die ik moet oplossen in water. Dit gedurende 2 dagen. Dit is de tweede dag en ik zal je zeker berichten of het resultaat heeft gehad. Ik heb het idee dat het rochelen wel iets minder is, maar soms kun je ook dingen zien die je graag wil zien. Ik wil hier nog een paar dagen overheen laten gaan en de waarneming van mijn partner horen.

Ik kom erop terug!!
 
Na het lezen van je verhaal, dacht ik laat ik mijn verhaal eens vertellen en dan kun je daarvan gebruiken wat je denkt nodig te hebben.
Mijn dochtertje is nu al 15 maanden. Maar toen ze een week of 6 was zat ze van boven tot onder onder de rode uitslag en voelde helemaal ruw... en ze ruitelde of en toe....Toen ik hiermee naar de huisarts ging zei hij ook dat het wel over zou gaan voordat ze een jaar of twee was. Het CB gaf me het advies om melkprodukten te laten staan... dat hielp wel iets maar nog niet voldoende. Om mijn dochter de ellende van testen te besparen ben ik naar een natuurgenezer gegaan die met een kristalle pendel kon kijken waar haar overgevoeligheid lag. Nu bleek ze overgevoelig voor veel voedingsmiddelen zoals, melk, kippenei, chocola, citrusvruchten,  varkensvlees maar ook voor waspoeder. Omdat ik toen nog borstvoeding gaf ben ik zelf op dieet gegaan. En ben mijn was gaan naspoelen met azijn... dat ruik je niet hoor maar haalt wel de laatste zeepresten uit de was.
Huid en slijmvliezen vallen onder hetzelfde binnen de natuurgeneeskunde. Daarom zijn eczeem en astma ook vaak met elkaar verbonden...
Maar door een middeltje die er voor zorgde dat de darmflora goed ging werken ( die helpen mee  aan een goede weerstand) en door de stoffen waar ze allergisch voor was te laten staan... kon ze haar emuumsysteem beter opbouwen. Anders is zo'n kleintje constant bezig met het weerstand bieden tegen de alergieën i.p.v. haar immuumsysteem te versterken.
De vraag of je soya kan gebruiken... daar zijn ze nogal huiverig voor..... jongetjes zouden onvruchtbaar kunnen worden  door veel gebruik van soya. ik ben zelf overgestapt na de borstvoeding op  nutramigen. Het ruikt verschrikkelijk maar zij vond het heerlijk. Ik kreeg het vergoed doordat de CB arts een briefje voor me schreef voor de verzekering...
Veel van de producten waar ze overgevoelig voor was kan ik haar nu weer geven...wel doe ik dan in mindere maten en als er een ander alternatief is geef ik haar liever dat maar het enige wat ze nu nog heeft is af en toe iets ruw op de pols.... ik ben blij dat ik niet ben doorgegaan en heb uitgezocht wat er aan de hand was... want ze werd daarna ook zo'n rustige baby....en ging snachts lekker doorslapen,  ze is nog steeds een grote schat....
 
Terug
Bovenaan