Na het lezen van je verhaal, dacht ik laat ik mijn verhaal eens vertellen en dan kun je daarvan gebruiken wat je denkt nodig te hebben.
Mijn dochtertje is nu al 15 maanden. Maar toen ze een week of 6 was zat ze van boven tot onder onder de rode uitslag en voelde helemaal ruw... en ze ruitelde of en toe....Toen ik hiermee naar de huisarts ging zei hij ook dat het wel over zou gaan voordat ze een jaar of twee was. Het CB gaf me het advies om melkprodukten te laten staan... dat hielp wel iets maar nog niet voldoende. Om mijn dochter de ellende van testen te besparen ben ik naar een natuurgenezer gegaan die met een kristalle pendel kon kijken waar haar overgevoeligheid lag. Nu bleek ze overgevoelig voor veel voedingsmiddelen zoals, melk, kippenei, chocola, citrusvruchten, varkensvlees maar ook voor waspoeder. Omdat ik toen nog borstvoeding gaf ben ik zelf op dieet gegaan. En ben mijn was gaan naspoelen met azijn... dat ruik je niet hoor maar haalt wel de laatste zeepresten uit de was.
Huid en slijmvliezen vallen onder hetzelfde binnen de natuurgeneeskunde. Daarom zijn eczeem en astma ook vaak met elkaar verbonden...
Maar door een middeltje die er voor zorgde dat de darmflora goed ging werken ( die helpen mee aan een goede weerstand) en door de stoffen waar ze allergisch voor was te laten staan... kon ze haar emuumsysteem beter opbouwen. Anders is zo'n kleintje constant bezig met het weerstand bieden tegen de alergieën i.p.v. haar immuumsysteem te versterken.
De vraag of je soya kan gebruiken... daar zijn ze nogal huiverig voor..... jongetjes zouden onvruchtbaar kunnen worden door veel gebruik van soya. ik ben zelf overgestapt na de borstvoeding op nutramigen. Het ruikt verschrikkelijk maar zij vond het heerlijk. Ik kreeg het vergoed doordat de CB arts een briefje voor me schreef voor de verzekering...
Veel van de producten waar ze overgevoelig voor was kan ik haar nu weer geven...wel doe ik dan in mindere maten en als er een ander alternatief is geef ik haar liever dat maar het enige wat ze nu nog heeft is af en toe iets ruw op de pols.... ik ben blij dat ik niet ben doorgegaan en heb uitgezocht wat er aan de hand was... want ze werd daarna ook zo'n rustige baby....en ging snachts lekker doorslapen, ze is nog steeds een grote schat....