Ervaringen met Nutrilon Soya?


Mijn dochtertje van 8 weken heeft last van slijmvorming door melk (nutrilon standaard en omneo). Hierdoor heeft zij een rocheltje, een piepende ademhaling. Af en toe heeft zij het erg benauwd door dit slijm en komt het op mij over alsof ze erin stikt.

De nutricialijn adviseerde mij over te stappen op nutrilon soya. Ik wil dit echter niet klakkeloos doen.

Zijn er moeders die ervaring hebben met deze voeding

Groetjes Ilse

P.S. Bij de huisarts kom ik niet verder met dit probleem. Ze vinden het niet ernstig, maar zij hebben niet gezien hoe mijn dochtertje is als ze het benauwd heeft.
 
Hallo Ilse,

Ik heb geen ervaring met flesvoeding dus helemaal daarin adviseren gaat niet lukken. Heb je al gebeld met het CB? Ik zou zelf niet zo gauw op soya overstappen. Van hier uit kan ik niet zien hoe ernstig de situatie is maar kun je de arts anders niet een doorverwijzing vragen naar een kinderarts? Jij bent toch degene die je dochtertje ziet als ze het benauwd heeft. Heeft ze overigens verder nog iets bv hoe is de ontlasting, huilt ze veel?


Groetjes Renée