Ervaringen met Orgametril

<p>Hoi allemaal, </p><p>Sinds oktober proberen mijn vriend en ik zwanger te worden. Helaas heb ik ondertussen een halfjaar niet gemenstrueerd en dus ook geen eisprong gehad. Van mijn huisarts heb ik nu een 14-daagse kuur Orgametril gekregen om mijn lichaam wakker te schudden en zo hopelijk mijn cyclus weer op gang te brengen.</p><p>Orgametril wordt voor veel dingen gebruikt. Op internet kan ik dan ook veel vinden over ervaringen met Orgametril om de menstruatie uit te stellen. Over de ervaringen om een menstruatie op te wekken is helaas een stuk minder te vinden. Zijn er dames die in hetzelfde schuitje zitten? Bezig zijn met Orgametril of dit in het verleden gebruikt hebben om een menstruatie mee op te wekken? Graag hoor ik jullie ervaringen en natuurlijk zal ik die van mij ook met jullie delen.</p><p> </p><p>Groetjes, N</p>
 
Hoi hoi,
Ik heb het een keertje gehad, omdat het helemaal niet goed ging tijdens de pil en kreeg het om mijn baarmoeder ' op te schonen'.
Kreeg wel een heftige bloeding en had veel buikpijn waarbij de pijn door de pijnstiller heen ging. Maar bloeding duurde 5 dagen. Wel veel last van bijwerkingen  zoals gespannen borsten, prikkelbaar en veel vocht vasthouden (bijna twee maten).
Maar dat hoeft bij jou niet te zijn natuurlijk. Wel positief dat mijn menstruatie regelmatig terug kwam en minder heftig dan voor de pil.
Groetjes! 
 
Hoi hoi,
Ik heb het een keertje gehad, omdat het helemaal niet goed ging tijdens de pil en kreeg het om mijn baarmoeder ' op te schonen'.
Kreeg wel een heftige bloeding en had veel buikpijn waarbij de pijn door de pijnstiller heen ging. Maar bloeding duurde 5 dagen. Wel veel last van bijwerkingen  zoals gespannen borsten, prikkelbaar en veel vocht vasthouden (bijna twee maten).
Maar dat hoeft bij jou niet te zijn natuurlijk. Wel positief dat mijn menstruatie regelmatig terug kwam en minder heftig dan voor de pil.
Groetjes! 
 
Hoi!
Dank je wel voor je reactie. Goed om te lezen dat het er bij jou voor gezorgd heeft dat je menstruatie regelmatig terug kwam. Hopelijk gebeurd dat bij mij ook. Ik merk inderdaad wel dat ik vocht vast begin te houden, vooral in mijn handen, voeten en gezicht. Verder heb ik een opgeblazen gevoel in mijn buik, maar mag nog niet klagen.
Groetjes, N
 
Hoi hoi!
Ik hoop dat het bij jou ook meteen op gang komt! 
Het vocht ben je snel kwijt. Buikkrampen tijdens de bloeding kunnen heftig zijn. Ik weet niet of je aan de anticonceptie was, maar voor mij was het even schrikken want ik wist niet wat mij overkwam.
Laat je niet gek maken als het niet op gang komt en hou voet bij stuk bij de huisarts voor een verwijsbrief.
Zelf volg momenteel een voedings- en trainingsschema om mijn hormonen in balans te brengen. Ben er zeer positief eronder. Zijn kleine aanpassingen in je levenstijd maar zit nu zo lekker in mijn vel.
Je zou even kijken op internet op hormonale disbalans / oestrogeen dominantie.
Groejtes !
 
Terug
Bovenaan