Ons kind is 10 maanden en kan niet (meer) zelf in slaap vallen. Een aantal maanden geleden hebben we haar geleerd zelf in slaap te vallen in haar bedje terwijl wij er naast zaten. Maar na een keer flink ziek zijn is ze dat totaal verleerd. Vanaf toen hebben we haar steeds in onze armen gehouden tot ze bijna sliep, zodat ze nog nèt wakker in haar bed werd gelegd en daar in slaap viel. <br />Nu proberen we de methode uit het boek “Slaap! Hoe je baby van 0-12asmden doorslaapt. Van schrijfster Susanne Willekes.<br />Je blijft 3 dagen aan het bedje zitten of liggen en wacht tot je kind zelf in slaap valt. Door de spijltjes heen mag je aaien, tikken op het matras om haar uit te nodigen om te gaan liggen, ssht geluiden en geruststellende woorden mag. Maar niet oppakken (alleen als kind echt overstuur is).<br />Elke drie dagen neem je letterlijk iets meer afstand van het bedje. Met als doel dat je kind dus straks zonder jou in slaap kan vallen. En dit hele traject zou zorgen voor geen onnodige tranen, wat ons betreft belangrijk.<br /><br />Zucht.. ? <br />We zijn nu op dag 3. We proberen het voor de dutjes overdag en voor het slapen gaan savonds. Maar ze gaat gewoon keihard feesten in bed. En wordt ook nauwelijks rustiger. Dus daar lig je dan 45 min.. 60 min…naast haar bed.<br />Als ik weg ga raakt ze na 5 min ontzettend<br /> overstuur. Als we haar tóch oppakken slaapt ze na een halve minuut in onze armen, dus moe is ze wel.<br />Ze snapt volgens mij gewoon écht niet wat de bedoeling is van in dat bed liggen..?<br />In het boek staat dat volhouden the key is. Maar hoe lang dan? Want na een uur keten denk ik “deze tijd had ze moeten slapen”<br /><br />Iemand ervaring met deze manier van slaapcoachen? Tips?<br />