Ervaringen met sluitlaken?

Hallo dames,

Heeft een van jullie ervaring met het zogenaamde sluitlaken. Is een 30 cm breed katoenen band met veel losse banden dat je direct na de bevalling om je buik bindt als extra steun, je voelt je baarmoeder dan ook niet zo bewegen. Was vroeger (toen mijn moeder beviel, 35 j terug) gemeengoed om zoiets te gebruiken. Ik heb er eentje en wil deze gaan gebruiken. Graag wat ervaringen gevraagd.

Groeten,
Mariaz

Hai Mariaz, ik heb zelf heen ervaring, maar ben zeker van plan het na een 2de bevalling te gebruiken.
Wat ik er over gehoord en gelezen heb is dat behalve dat het goed is ter ondersteuning, het ook goed is om eerder weer een "plattere" buik te krijgen.
Dat dit laatste klopt weet ik zeker omdat ik redelijk strakke en hoge broeken droeg na de bevalling (op advies van een oude verkoopster) en ik moet zeggen dat mijn buik dit aanvankelijk erg pijnlijk vond, maar al snel zag ik verbetering. Succes ermee!

zelf heb ik ook geen ervaring met de sluitlaken maar op advies van mijn schoonmoeder ga ik er toch een kopen en zij heeft 4 kinderen gekregen en ook nog steeds een platte buik

Bij zwangerschapsgym adviseerde ze ons om deze sluitlakens niet langer als een week te gebruiken dit ivm het snel slap worden van de buikspieren. In ieder geval veel succes bij de bevalling en geniet van je kindje.

Ik heb op aanraden van mijn buurvrouw een sluitlaken gebruikt, niet een gekocht in de winkel maar gewoon een handdoek strak om mijn buik en met veiligheidsspelden vastgemaakt. 4 dagen zei buurvrouw hadden ze dit vroeger om. Ik moet zeggen dat ik het erg prettig vond, je hebt tenminste niet zo het idee dat die rare lege buik zo heen en weer schiet. Nadat de hechtingen genezen waren kon ik ook direct weer in mijn oude vertrouwde kleren, strakke broeken dus. Ik ben nu bijna uitgerekend van mijn 2e kind en ik gebruik zeer zeker weer de handdoek.
Stuk goedkoper hoor.

Terug
Bovenaan