Ervaringen met strippen?? (vd baarmoeder!)

A

Anoniem

Guest
Zijn hier mama's die ervaring hebben met het ''gestript worden''...
Zou er heel graag meer over horen..

groetjes Marianne

wat is dat ook al weer precies zo n veter? omproberen de
baarmoeder week te maken??? dat heb ik 2x gehad en niet als
iets prettigs ervaren ten eerste het inbrengen was vervelend voelde me net
een koe ze ging er zowat tot aan de ellebogen in(zo leek het ) en de hele morgen moest ik op de verloskamer blijven in bed zonder onderkleding gelukkig een laken over want er kwamen regelmatig verplegers binnen eind van de morgen mocht ik naar afd terug s avonds mocht ik m er uit trekken en s morgens het zelfde verhaal weer ik heb wat af gevloekt je voelt je echt een beest roppen en doen om zo n veter op de goeie plek te krijgen en s avonds veel voorweeen gehad bleek 2 cm ontsl. maar het zat te dicht en ze wouden geen derde x dus uiteindelijk keizersnede ik had wel allebei de keren dat ik sterretjes en lichtflitsen zag niet duizelig maar echt raar voor mn ogen zal de hoeveelheid hormonen wel geweest zijn

Nou, bedankt voor het horror verhaal! Maar strippen houdt in dat ze je vliezen losmaken van je baarmoedermond.. Dat doet de verloskundige 'gewoon' in de praktijk om je ween op gang te krijgen.. En een bepaald hormoon los te maken zodat je bevalling door gaat zetten. Heb nog nooit gehoord van dingen met, Veters zei je??? Toch bedankt voor je reactie!! gr Marianne

Ik zou eigenlijk met 41 weken gestript worden meet 3 dagen daarvoor kreeg ik weeen. Toen de vk kwam had ik pas 1 cm ontsluiting, zij heeft me toen gestript.Het strippen stelde niets voor, ik voelde wel dat zij er onder bezig was maar naar was het niet.
Ne het strippen werden mijn weeen heftiger en 2 uur naarda zijn mijn vliezen gebroken en 4 uur daarna is ons zoontje geboren.

Hier geen ervaring met strippen, dus sorry kan er niks over vertellen. Maar heel eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar die 'veter'. Ik heb er nog nooit van gehoord en klinkt ook een beetje onwerkelijk .

Hallo,

Ik ben 2 keer gestript. De eerste keer was met 37 weken. Dit omdat ik al een paar weeën ( eigenlijk een beetje buikkrampjes)  had gehad en ik 1 cm ontsluiting had, wilde ze me een handje helpen.
Ze gaan dan met 2 vingers naar binnen en ze gaan als het waren rondjes draaien. Het is niet echt prettig maar pijn doet het niet. Dit had overigens niet geholpen. Met 40 weken had ik weer wat weeën gehad (  ook buikkrampjes ) en kwamen tot de conclusie dat ik al 3 cm had. Wederom gestript. Die avond wel weeën gekregen maar die zette niet door. Uiteindelijk met 42 weken ingeleid. Toen ik in het ziekenhuis aankwam had ik al 5 cm ontsluiting....en dat met een beetje buikkrampen....Dus dat was wel fijn, had ik er nog maar 5 te gaan.
Strippen geeft dus geen garantie om te bevallen...Dit bepaald het kind nog altijd!!
Die geeft aan als het klaar is om geboren te worden.

Succes!!

Groetjes Mootje
Mama van Nick ( 17-08-2008 )

Hoi hoi,

Ik ben ong 3 weken geleden door m'n verloskundige gestript.
Ik had van veel mensen gehoord dat het best wel pijn deed, dus daar had ik me al een beetje op voorbereid.
Toen ik op de tafel lag, zei de vk tegen m'n man dat hij mijn hand maar moest vasthouden zodat ik daarin kon knijpen, want het kon wel wat zeer doen.
Dat viel dus echt heel erg mee. Om het maar even plat te zeggen: het was net alsof m'n man me aan het vingeren was, maar nu had ik er alleen geen erotische gevoelens bij natuurlijk.
Nou zei de vk ook wel dat het al behoorlijk soepel aanvoelde. Dus daarom was het waarschijnlijk ook niet zo pijnlijk.
Overigens had het zeker het gewenste effect: 6 uur later had ik onze zoon op m'n buik liggen...

Ik hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt. Succes met je bevalling en geniet straks van je kraamtijd.

nou ik zal je het veter verhaal vertellen.
ik ben met 33 weken zw.sch. opgenomen met een zw.sch.vergiftiging
Na ruim 2 weken bleek dat het kindje ook met bedrust niet meer groeide.
Dus werd geprobeerd de bevalling op gang te helpen door een veter zo noemen ze dat het is een tampon met hormoon en die wordt in de baarmoeder geplaatst.
Dat moet de baarmoeder week maken en dat wou eerst niet dus zodoende hebben
ze het vaker gedaan ik had op een gegeven moment wel 2 cm maar het was niet week genoeg en ons kindje reageerde op de vele hormonen en moest alsnog met spoed gehaald.
Dus het bestaat wel het is een tampon met heel lang touw vandaar de naam veter

Terug
Bovenaan