Ervaringen met uitwendig draaien bij stuitligging?

Is er iemand die ervaring heeft met het uitwendig draaien van een baby die in stuitligging ligt? Ik ben nu bijna 35 weken zwanger van de 2e en sinds ze kunnen voelen hoe het kindje ligt ligt het al in stuit. Ik geloof er zelf niet zo in dat het nu nog spontaan zal gaan draaien. Ben me nu dus aan het verdiepen in draaien (versie) en/of eventueel een stuitbevalling of kezersnede. Op dit laaste zit ik helemaal niet te wachten, alleen als het echt moet zal ik er wel aan geloven. Ik hoop echter nog steeds op een thuisbevalling en dat mag alleen als draaien lukt.
Ik hoor  dus graag jullie ervaringen. Daanraast nog een vraagje: ik woon in Noord Holland en wil ook graag horen van ervaringen met de verschillende ziekehuizen daar.
Hartelijke groet en   alvast bedankt voor jullie reacties.

Hoi Marina,
Vervevelend joh dat je kindje in stuit ligt. Ik heb zelf geen ervaring met versie, maar ken wel verschillende verhalen. Laat je heel goed voorlichten over het draaien. Het is nooit helemaal zonder risico. Maar een vaginale bevalling bij een stuit heeft ook risico's. Onderschat echter ook niet de gevolgen (en de risico's) van een keizersnede. Goede voorlichting lijkt me daarom heel belangrijk. Alle risico's zorgvuldig tegen elkaar afwegen en dan maken jij en je partner uiteindelijk een weloverwogen keuze. Draaien is een optie en als het lukt kun je thuis bevallen. Een vaginale bevalling bij een stuitligging  is ook heel goed mogelijk, maar dan moet je daarvoor wel naar een ziekenhuis. Vraag of de arts er ervaring mee heeft. En als laatste optie blijft dan nog de keizersnede over.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe. Dit is geen eenvoudige keuze, als je al zelf een keuze hebt.
Groetjes, Teddy

Hoi,
ik heb geen ervaring met draaien, had hem wel in de planning maar kreeg zwangerschapsvergiftiging op op de draaidag was mijn lich conditie echt beneden pijl.
Dus hup door naar de ok voor een spoedkeizersnede.