Ervaringen met vinden eisprong?

<p>Hi dames, ik zou graag mijn vragen met jullie delen. Misschien zijn er ervaringen of tips, of info! <br /><br /></p><p>Mijn verhaal; ik ben 35 en bezig voor ons eerste kindje. Dit gaat middels een donor, dus het vinden van mijn eisprong is toch wel belangrijk. Ik ben nu 5 maanden van de pil af en heb een regelmatige cyclus van 30 of (meestal) 31 dagen. Alles lijkt zoals het hoort, alleen... ik vind geen eisprong. Zelf ben ik twee maanden geleden met ovulatie testen begonnen. Twee maanden niks op de testen, de simpele testen met de streepjes. Standaard een heel minimaal streepje of gewoon niks?. Omdat ik wel de lichamelijke verschijnselen heb, zal het er toch wel zijn. Na overleg met de huisarts begonnen met temperaturen, want wellicht is mijn LH niet hoog genoeg om te detecteren. Dit echter pas sinds deze maand dus aan die resultaten heb ik nu nog niets. Daarnaast na een tip van een vriendin de clearblue testen gestart, de geavanceerde versie. Daarop krijg ik tot op heden alleen knipperende smiley. Ik test van dag 11 tot 21. Ik doe dit dagelijks op dezelfde tijdstippen, zowel testen als temp. Volgens alle voorschriften. Ik voel doorgaans weinig in een cyclus. Ik heb enkele klachten richting menstruatie, maar nooit hevig of extreem opvallend. Ik ben dus ook niet een van de vrouwen die haar eisprong kan voelen. </p><p>Er zijn deze maand echter wel dingen die me meer opvallen, nadat ik er op ben gaan letten. Vanaf dag 17 merk ik op dat ik uit het niets een soort jeukend-kriebelend gevoel krijg heel laag in mijn onderbuik wat enkele dagen af en toe opspeelt. Dit had ik afgelopen maanden ook, maar zei me toen weinig. Nu lijkt het steeds terug te komen rond dezelfde dagen. Een licht schrijnende onderbuikpijn, die op de achtergrond aanwezig is, maar diep-laag en in het midden. Normaliter zou ik dit negeren of afschrijven op: agh iedereen heeft wel eens buikpijn! Ik dacht zelfs even aan een blaasontsteking maar ik heb het maar een paar dagen en dus elke maand. Nu valt het na enkele maanden op dat het rond bepaalde dagen opspeelt. Ook kon ik nu voor het eerst mijn baarmoedermond voelen, en die was heel zacht en wat ‘open’ rondom dag 16/17/18. Echter merk ik ook dat gedurende die dagen het cervix slijm van heel helder naar iets minder helder gaat, nog wel steeds draderig maar minder ‘stug’, tot ongeveer dag 19, maar het veranderd dus wel. Wat ik niet zo goed weet is wat deze signalen zouden betekenen. Is dit dan de eisprong, of de piekfase er net voor? Of misschien wel net na? Betekenen ze überhaupt iets? Want zonder positieve test en nog zonder temp-info word ik er niet echt wijzer van ?</p><p>Sorry voor het lange verhaal! Zijn er vrouwen die hiervan iets herkennen en hun ervaringen willen delen?</p>

Ik heb met cb ook getest. Ik had dus wel smiley en ben toen ook gelijj zwanger geraakt. Misschien is het idee om de 2 dagen test te halen ipv de 4 dagen te doen. Als je dan geen piek kan vinden zou ik ff de ha bellen. Die met 4 dagen vindt een lagere lh waarde maar misschien is dat bij jou ook niet genoeg dan om zwanger te raken. Zelf geen ervaring mee maar is een idee?

Ik zou juist niet voor de 2 dagen test gaan, die is volgens mij juist nog minder gevoelig, terwijl je bij het niet kunnen vinden van een piek juist een gevoeligere test wilt gaan gebruiken. Bijvoorbeeld sensitest en 2besure hebben testen met 10 mIU/mL gevoeligheid, welke je kan gebruiken als je met andere testen geen duidelijke piek vind en wellicht zijn er meer merken. Met streepjes aflezen kan je tenminste nog iets van verschil van de ene naar de andere dag zien.

Verder klinkt het rekbare slijm wel als het vruchtbare moment, zeker in combinatie met een zachte baarmoedermond. Ik zou rond dat moment gokken zonder ovulatietest of temperatuur resultaten, waarschijnlijk op dag 17 gezien je dan dus ook die buikpijn beschrijft. Overigens blijft zaad meestal wel een tijdje leven, dus iets te vroeg insemineren is ook geen ramp.

Overigens: temperaturen doe je hopelijk wel alleen 's morgens voor je uit bed komt? Alleen dan meet je een basale lichaamstemperatuur, zelfs de kleine inspanning die je doet om overeind te komen en bijvoorbeeld even naar het toilet te gaan zorgt er al voor dat je temperatuur toeneemt en de meting minder betrouwbaar wordt, en gedurende de dag doe je waarschijnlijk nog veel meer waardoor de temperatuur met enkele graden kan verschillen (meet maar eens voor en na je workout bijvoorbeeld). De meting is ook minder betrouwbaar als je kort voor het slapengaan nog sport of het gezellig maakt in bed o.i.d., als je alcohol gebruikt (maar dat zal wel niet gezien je kinderwens) of als je ineens veel langer of korter slaapt dan gebruikelijk. Kortom: in theorie werkt een temperatuurmeting best goed, maar als jij niet zo van het heel regelmatige leven bent kan het zomaar zijn dat het voor jou niet goed werkt.

Dank jullie wel voor jullie reacties. 

@mamalovestheirboys, ik heb inderdaad al overleg gehad met de huisarts. Zij adviseerde temperaturen naast de tests. Maar zij maakt zich nog niet direct zorgen omdat mijn cyclus verder heel normaal lijkt en alles wel aangeeft. Wellicht is mijn Lh net te laag om te vinden, of mis ik hem misschien. Twee maal daags testen op die dagen kan ik evt nog proberen volgende maand. 

@ElsieJoy, ik temp inderdaad meteen na het wakker worden! Precies volgens advies van huisarts, en zij heeft even overlegd met gynaecoloog. Helaas ben ik wel een onrustige slaper, en vaak wakker s nachts. Dus of deze methode voor mij betrouwbaar zal zijn, moet nog blijken. Ik zie wel dat de verschillen wat kleiner worden. Ik heb een lage temp van mijzelf, maar de dalen blijven nu wel hoger dan de laatste anderhalve week. Ik ga nog even zo door, in de hoop dat het de komende maanden meer inzicht geeft.
Ik zal ook eens kijken naar de tests die je noemde, misschien geven die nog duidelijkheid. Gelukkig is de huisarts meedenkend. Ook al geeft ze aan zich niet direct zorgen te maken omdat ik verder gezond ben en een normale cyclus heb, mag ik wel indien het niet raak is deze zomer of ik echt geen piek kan vinden, door naar de gynaecoloog. We hebben nu pogingen gewaagd in de dagen die het meest vruchtbaar leken. Dus als ik mn eisprong daar wel ergens zat, dan hebben we goed getimed in elk geval :) Ergens maakt het me wel onzeker, maar ik probeer me ook nog niet teveel zorgen te maken. 

Terug
Bovenaan